Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247213 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Joep


Extremissimorum

Citaat van: ron12 op ma 11 jan 2016 - 23:05
en toch werd het 38.2 graden in zuid Limburg  :P

38,2 is nog flink minder dan 42...

Eric

Aan het GIFje van Jan te zien krijgt Zuid Limburg een (klein) wit tapijtje?  :-\

GeneralDuke

Citaat van: Joep op ma 11 jan 2016 - 23:09
WRF komt woensdag met sneeuwsignaal in westen

Ja doet-ie al langer, is volgens mij korrelhagel of iets anders wat winters maar geen sneeuw is.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

lander20

laatste gfs run laat laagje vrijdagnacht over de grens BE-FR trekken nu dat is toch beter? 2° snachts




al moesten we gfs niet meer serieus nemen maar nu doet gfs dit :p

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci


Ijsbloem

 :D >:(  Winter in het westen  ?  Wanneer dan ? :-X :-\ :-\ :-\

D 11  - 1     max.   6.C      minima     3.C    neerslag : regen,hagel  kans op onweer.
W 12-  1      ''         5.C         ''             2.C        ''         :  regen,hagel
D  13- 1       ''         6.C         ''             2.C        ''          : regen
V   14-1       ''         3.C          ''            -0.C     ''           :  geen
Z   15-1       ''          3.C         ''            -2.C      ''           :  regen
Z   16-1       ''          0.C        ''              2.C       ''           : sneeuw>>regen
M  17-1       ''          7.C         ''              6.C      ''           : regen
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

gilleeesss

Achja t wordt vast toch weer niets voor 't westen van belgie :) waar had ik ook alweer mijn hoop op gezet?...

Bacci

Ok, voordat ik gefrustreerd raak ga ik maar slapen. Die kou komt vanzelf wel.  ;D  :P

Johannes96

Citaat van: lander20 op ma 11 jan 2016 - 23:16
laatste gfs run laat laagje vrijdagnacht over de grens BE-FR trekken nu dat is toch beter? 2° snachts

al moesten we gfs niet meer serieus nemen maar nu doet gfs dit :p

Haha, Flevoland ook wit! En wie heeft het Markermeer zo snel drooggepompt? :O

Mrkos

Citaat van: Mrkos op ma 11 jan 2016 - 19:00
Even een interessante vraag. Misschien weet iemand dit, maar van GFS en EC hebben we een pluim. De pluim van GFS heeft dacht ik 20 leden en de pluim van EC heeft er 50. Daarvan zijn 2 stuks de oper en control, alle andere leden zijn op mindere resolutie, maar nu komt ie: Zijn er statistieken bekend welk lid van elk model het vaakst gelijk heeft gehad?
Niemand hier een antwoord op ?

gilleeesss

Naja na zondag vind ik t maar zwakjes alles(weer kou uitstel vind ik) Geen blokkade.... niets, lijkt gwn weer dat die depressie de oceaan weer overneemt... Gfs oper wel een warme. Maar ik heb toch mijn twijfels. T zal van donderdag tot zondag meoten gebeuren. EN ik reken 't westen niet echt mee momenteel. (maar kan nog)

flyerke

damn EC loopt al fout vanaf +168h door de ontwikkeling van een eurohoog ... ook bij gfs zien we dit terugkomen ...
Voor de verandering zitten EC en GFS eens op 1 lijn.
Winter is coming

Erik V

Weer een Mini winter... Voor het oosten dan Denk ik en daarna weer de winterjas de kast in.

Jan van Ooijen

Citaat van: Erik V op di 12 jan 2016 - 08:15
Weer een Mini winter... Voor het oosten dan Denk ik en daarna weer de winterjas de kast in.

Mwoah, eerst pluim straks maar eens zien. Gisteren was het ook zo en toen was er een aardige pluim
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Mrkos op di 12 jan 2016 - 00:29
Niemand hier een antwoord op ?

Dat zal dan gerust niet...... anders gingen we allemaal dat ene lid volgen dat het meest gelijk heeft.....

JerryL

Tijdens de afwezigheid van de winter trok de pluim steeds aan het einde omlaag...... om vervolgens deze koude continue verder vooruit te schuiven. Nu trekt de meer winterse pluim aan het eind omhoog...... zal dat dan ook niet gewoon lekker continue vooruit worden geschoven?

Marcellang

Citaat van: JerryL op di 12 jan 2016 - 09:13
Tijdens de afwezigheid van de winter trok de pluim steeds aan het einde omlaag...... om vervolgens deze koude continue verder vooruit te schuiven. Nu trekt de meer winterse pluim aan het eind omhoog...... zal dat dan ook niet gewoon lekker continue vooruit worden geschoven?
Ik heb al vaker gelezen dat de pluim aan het einde richting het gemiddelde van ons klimaat trekt.
Maar of dat echt zo is, weet ik niet !
Kan logisch zijn vanwege het feit dat de zekerheid natuurlijk steeds kleiner wordt.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal