Winterdiscussietopic Deel 3 - Het wordt kouder, maar voor hoelang?

Topic gezien door 247125 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 10 jan 2016 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op ma 11 jan 2016 - 18:13
ja GFS tot zondag ongeveer zelfde denkik, daarnaa moeten we denkik niet echt een winterse periode verwachten vrees ik

Je weet wat je hier zegt? Tot (en met) zondag! Zondag! Dat is al ver. Laat staan wat daarna komt.

Vooralsnog moeten we ons eerst richten op donderdag denk ik. Als het -zoals Marsel zegt- allemaal net precies goed gaat, kan de sneeuw dan al voor veranderingen zorgen ten gunste van winterweer.

DSDLimburg

Citaat van: gilleeesss op ma 11 jan 2016 - 18:13
ja GFS tot zondag ongeveer zelfde denkik, daarnaa moeten we denkik niet echt een winterse periode verwachten vrees ik
GFS heeft wel een hele grote spreiding, op de midden en lange termijn. Ik zou nog eens even afwachten tot vrijdag, dan is er veel meer duidelijk!!!
seizoen 2018/2019

ron12

Dit kan niet waar zijn toch,2 maanden voor Lente aanvang. Al lente temperaturen in aan tocht. ???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 jan 2016 - 18:24
Je weet wat je hier zegt? Tot (en met) zondag! Zondag! Dat is al ver. Laat staan wat daarna komt.

Vooralsnog moeten we ons eerst richten op donderdag denk ik. Als het -zoals Marsel zegt- allemaal net precies goed gaat, kan de sneeuw dan al voor veranderingen zorgen ten gunste van winterweer.

Dat is ook zo!! We dachten geloof ik bijna het zelfde, toen we het bericht net aan het schrijven waren. ;D
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

Citaat van: ron12 op ma 11 jan 2016 - 18:27
Dit kan niet waar zijn toch,2 maanden voor Lente aanvang. Al lente temperaturen in aan tocht. ???

Zou dit over 4 dagen zijn oke...... maar de 21ste is toch wel erg koffie dik kijken.
seizoen 2018/2019

Extremissimorum

Citaat van: DSDLimburg op ma 11 jan 2016 - 18:30
Dat is ook zo!! We dachten geloof ik bijna het zelfde, toen we het bericht net aan het schrijven waren. ;D

*boks*!

Citaat van: ron12 op ma 11 jan 2016 - 18:27
Dit kan niet waar zijn toch,2 maanden voor Lente aanvang. Al lente temperaturen in aan tocht. ???

Gelukkig 21 januari. Duurt nog ff.

lander20

is warme uitbijter weer! bijna elke dag zelfs

zegt genoeg denk ik!


Jan van Ooijen

Citaat uit weer.nl

Polar Low
In de koude lucht kan boven warm zeewater soms een kleine depressie ontstaan. Dit soort systemen zijn vaak vrij onvoorspelbaar. Ze hebben zelfs enige overeenkomst met hun grote broer, de tropische wervelstorm ofwel cycloon. De overeenkomst is bijvoorbeeld, dat het in beide geval om frontenloze lagedrukgebieden gaan, die vooral gevoed worden door convectie. Buien dus. Dat maakt de systemen soms ook zo ongrijpbaar. De kans dat de berekende polar low daadwerkelijk op deze manier langs de kust zal trekken aanstaande zondag, is niet groot. Het is een optie. Maar wel een interessante. Want alle neerslag die in zo een setting valt, is wel sneeuw. Met name de kustprovincies krijgen bij de passage van een 'polar low' soms een mooie witte verrassing... Afwachten en in de gaten houden dus.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Wat een drama enzo over GFS... Warme uitbijter dus... De ens is gewoon oke

gilleeesss

Citaat van: Extremissimorum op ma 11 jan 2016 - 18:24
Je weet wat je hier zegt? Tot (en met) zondag! Zondag! Dat is al ver. Laat staan wat daarna komt.

Vooralsnog moeten we ons eerst richten op donderdag denk ik. Als het -zoals Marsel zegt- allemaal net precies goed gaat, kan de sneeuw dan al voor veranderingen zorgen ten gunste van winterweer.

Ja zondag is al ver idd :D En gfs is ook warme uitbijter (de oper)

Borislav

Ik krijg net dit mee. .


"In order to guarantee higher customer satisfaction, GFS is currently experimenting its output. We are having difficulties keeping these satisfaction levels on a high level and are trying to manipulate the output for better results. This means a possible higher tendency for calculating areas of low pressure and problems in calculating the highs.

We are aware that this could create panic and are trying our best to solve the problems and we kindly ask our customers to regard our current output as rubbish, and turn to other computermodels instead."
Borislav Lekic

gilleeesss

Hierbij de GFS 12z pluim; prikpunt Brussel.

Duidelijke onzekerheid vanaf maandag.

Edit: is wel een nadeel dat er meer de 'mist' in gaan en oper soort van volgen (kleine hoeveelheid hoor) vanaf maandag

Coennn

Citaat van: Borislav op ma 11 jan 2016 - 18:51
Ik krijg net dit mee. .


"In order to guarantee higher customer satisfaction, GFS is currently experimenting its output. We are having difficulties keeping these satisfaction levels on a high level and are trying to manipulate the output for better results. This means a possible higher tendency for calculating areas of low pressure and problems in calculating the highs.

We are aware that this could create panic and are trying our best to solve the problems and we kindly ask our customers to regard our current output as rubbish, and turn to other computermodels instead."

Serieus? Waar haal je dit vandaan?

Bacci

Citaat van: lander20 op ma 11 jan 2016 - 18:37
is warme uitbijter weer! bijna elke dag zelfs

zegt genoeg denk ik!

De Bilt neem ik aan? (of in die regio), stukken beter (bijna gelijk aan EC).

Mrkos

Citaat van: Energizer85 op ma 11 jan 2016 - 18:50
Wat een drama enzo over GFS... Warme uitbijter dus... De ens is gewoon oke
Even een interessante vraag. Misschien weet iemand dit, maar van GFS en EC hebben we een pluim. De pluim van GFS heeft dacht ik 20 leden en de pluim van EC heeft er 50. Daarvan zijn 2 stuks de oper en control, alle andere leden zijn op mindere resolutie, maar nu komt ie: Zijn er statistieken bekend welk lid van elk model het vaakst gelijk heeft gehad?

lander20

Citaat van: Bacci op ma 11 jan 2016 - 18:56
De Bilt neem ik aan? (of in die regio), stukken beter (bijna gelijk aan EC).

ik upload meestal pluimen van regio limburg ook van ec :)

TimK21

Niet elke run die niet koud is, is een 'warme uitbijter'. Ook deze runs moeten serieus genomen worden, het is meer wishfull thinking om ze maar in de hoek van 'warme uitbijters' te gooien. Het is gewoon een zeer reeële mogelijkheid dat de kou na een paar dagen alweer zal verdwijnen, die kans is zoals ik het interpreteer nog wel iets groter zelfs dan dat er koude zal blijven ná het weekend. Er bestaat gewoon nog grote onzekerheid en dan moet je dus alle opties openhouden. Ik ga er vanuit dat er in ieder geval van donderdag tot zondag een aanzienlijk temperatuursdaling zal zijn, en ná zondag is het 50/50 wat er gaat gebeuren.
Challenge accepted!

Harry de Hond

Ik kan nergens de 2 meter temps van EC voor Duitsland vinden. Heeft iemand een link?
Juist.

Weerextrem



Dit is beroerdste stand van L, volle Zuidwesterwind. we hebben echt nodig dat aflandig is, zeker als om west Nederland gaat
Dus overgrote deel van de neerslag valt dus als regen. maar dat gaan we straks zien



dit is een GOED begin!, nu word 144H cruciaal

Flippie Flink

Citaat van: Borislav op ma 11 jan 2016 - 18:51
Ik krijg net dit mee. .


"In order to guarantee higher customer satisfaction, GFS is currently experimenting its output. We are having difficulties *knip*

We are aware that this could create panic and are trying our best to solve the problems and we kindly ask our customers to regard our current output as rubbish, and turn to other computermodels instead."

dus... we moeten GFS even links laten liggen?

Powered by EzPortal