Overstromingen in Turkse badplaats Bodrum - 8 gewonden

Topic gezien door 1622 bezoekers
Gestart door 4seasons, wo 23 sep 2015 - 16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

4seasons

Overstromingen in Turkse badplaats Bodrum
De Turkse badplaats Bodrum kampt sinds de afgelopen nacht met overstromingen. Naar verluidt zijn er honderden auto's meegesleurd en staan hotels en huizen blank. Acht mensen zijn gewond geraakt en naar het ziekenhuis gebracht.

De overstromingen zijn veroorzaakt door hevige regenval. Ooggetuigen melden aan De Telegraaf dat het in het centrum van Bodrum een totale chaos is.

Bron: De Telegraaf



Foto's + video:
VIDEO: Flood devastates Turkey's famous resort
http://www.hurriyetdailynews.com/8-wounded-as-flood-sweeps-aegean-town-of-bodrum.aspx?pageID=238&nID=88891&NewsCatID=341

















4seasons

Veel Nederlanders maken stortregens Bodrum mee
Heel veel Nederlanders hebben de stortregen en modderstromen in het Turkse vakantieoord Bodrum zelf aan den lijve ondervonden.
,,Wij zijn er momenteel en reden er zelf vannacht doorheen met onze gehuurde auto. De chaos die we daar zagen heeft ons diep geraakt.
We hebben nog nooit zoiets meegemaakt", zegt Merian Herijgers.

De overstromingen zijn veroorzaakt door hevige regenval. Hoewel het nu is gestopt met regenen, is men nog druk bezig om alle troep op straat en in de hotels en woningen op te ruimen.

Maxime Plugge is samen met haar vriend Wesley van den Bogard in Gümbet, een paar kilometer van Bodrum vandaan.
"We stonden op en de stortregen kwam echt met bakken uit de lucht vallen, 24 uur lang! We stonden tot onze knieën in het water, terwijl de grond wegzakte. De meeste mensen zijn uit het hotel geëvacueerd. Het stinkt overal naar riolering, de stront stroomt door de straten.
We hebben ook dode zwerfkatten voorbij zijn drijven, vreselijk om te zien. Het was ook voor ons gevaarlijk, want de elektriciteit stond onder water.
Maar de bliksem is ingeslagen in heel Gümbet, waarna de elektriciteit uitviel en het overal donker werd".

Jan van Midden maakt zich zorgen.  ,,Ik heb mijn en zoon vrouw in Bodrum zitten in hotel Vera Miramar resort en ik heb nog niks van hen gehoord". 
Heleen van de Mars maakt zich zorgen over haar vriendin Angela van Olst die in Bodrum met haar vriend zit en van wie ze niets meer heeft vernomen.


'Hevigste regenval in jaren'
Peter Molekamp zit 10 kilometer buiten Bodrum, in Torba. ,,Ons hotel ligt op een berg. De regen die we hier hebben gehad is volgens de mensen hier de hevigste in jaren.
Ook in ons hotel is flinke schade aan sommige gebouwen. Het water liep kamers in en er was kortsluiting", vertelt hij.
,,Vandaag functioneert alles weer "normaal". Alleen de snackbar en enkele a la carte restaurants blijven dicht", aldus Molekamp.
,,Gisteren was het inderdaad heel heftig, vooral in de vroege avond viel er zoveel regen dat alles onder water stroomde.
Omdat de stad Bodrum smalle straten heeft, werd het daar net een snel stromende rivier.Zojuist heb ik het Midtown Shopping Center bezocht. Daar zijn verschillende winkels gesloten wegens waterschade", laat Leen Smit weten

Bron: De Telegraaf








Powered by EzPortal