Wind- en onweerskansen vrijdag 24 en zaterdag 25 juli 2015

Topic gezien door 40574 bezoekers
Gestart door Marsel, do 23 jul 2015 - 12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard1995

We wachten het allemaal met spanning af:) heb wel weer zien in wat sensatie in t weer:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Marsel

Begint in W-FR aan de warme oostzijde van het sfc-low langs het KF al lekker te flitsen en te rommelen trouwens. Zie ontladingskaarten. Ben benieuwd waar we vanavond en vannacht wakker gerommeld gaan worden. In principe kan langs het KF, maar ook in de valse warme sector overal een (pittig) onweer losbarsten. Regionalisering wat dat betreft erg lastig hetgeen logisch in deze setup. Modellen doen in hun 12z output qua convectie allemaal wat anders. As usual: nowcasten is het devies.

PatrickM

Mooie en interessante situatie, nu hopen dat het eindelijk tot onweer komt. :)

mauriceb

Ben benieuwd wat er overblijft hier in Nederland.

In de alpen gaat het ook al aardig los :)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

trudy

De term kanaalrat werd geintroduceerd op plots ontwikkelende en snel trekkende stormdepressies (koers vaak via Het Kanaal naar de Noordzee) die vooral vroeger geheel gemist werden door de atmosferische modellen en de weerkundigen. Maar het gaat dus vooral om de snelle ontwikkeling en treksnelheid.

De huidige depressie is geen kanaalrat, maar een lagedrukgebied dat al enkele dagen bestaat en vanwege de trage treksnelheid al geruime tijd door zowel modellen als meteorologen is "opgemerkt".

Lees ik net....Ben ook maar een leek op dat gebied

Johann

Citaat van: mauriceb op vr 24 jul 2015 - 18:56
Ben benieuwd wat er overblijft hier in Nederland.
In de alpen gaat het ook al aardig los :)

Aktueel hier in Termen (Oberwallis) plensbui (RainRate 117.1mm/H)  :o

Johann

Citaat van: trudy op vr 24 jul 2015 - 19:34
De term kanaalrat werd geintroduceerd op plots ontwikkelende en snel trekkende stormdepressies (koers vaak via Het Kanaal naar de Noordzee) die vooral vroeger geheel gemist werden door de atmosferische modellen en de weerkundigen. Maar het gaat dus vooral om de snelle ontwikkeling en treksnelheid.

De huidige depressie is geen kanaalrat, maar een lagedrukgebied dat al enkele dagen bestaat en vanwege de trage treksnelheid al geruime tijd door zowel modellen als meteorologen is "opgemerkt".

Lees ik net....Ben ook maar een leek op dat gebied

Klopt helemaal!  ;)

mauriceb

Citaat van: Johann op vr 24 jul 2015 - 19:50
Aktueel hier in Termen (Oberwallis) plensbui (RainRate 117.1mm/H)  :o

Wow, dat gaat er flink op dus, vooralsnog hier alleen wat activiteit in W France en onder Luxemburg. Hopelijk zit er nog wat in t vat voor hier.

pietjelol

de wind begint hier nu wel al een beetje aan te trekken. Maar verder nog steeds bewolkt maar droog.
het gaat trouwens inderdaad pittig te keer in midden-europa.

jornonweer

Wellicht weer alles voor Frankrijk en Duitsland  :-X
Danger is real, fear is a choice.

Summer

Je zou er bijna depressief van worden  :-\
Zit er weer niet in voor zuid-limburg deze reis...wij hebben nog helemaal niets gehad, dan af en toe een regenbuitje... ???

Gerard1995

Jee... Jongens! Het zwaartepunt komt later in de nacht en morgenvroeg en jullie zitten nu alweer te droeftoeteren!! >:( >:(
En het was duidelijk aangegeven dat Duitsland de echte Warmteonweersbuien zou krijgen! voor ons wordt het straks pas interessanter maar evengoed nowcasten geloof ik:)


mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

boxer

Heerlijk in de vouwwagen in zeeland aan de Westerschelde.
Voor de zekerheid wel extra lijnen en stormband erover.

riddler

Hier te Texel, De Cocksdorp, voor de zekerheid maar ff luifel eraf, en morgen denk ik zo maar naar 't strand

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jelte

Citaat van: ron12 op vr 24 jul 2015 - 21:54
Luchtdruk nu
Aardig in lijn met GFS.
Ik maak me wel een beetje zorgen over morgen. Het wordt wel ECHT stevig weer als GFS uitkomt en ik vraag me af of mensen daar voldoende van op de hoogte zijn. GFS in de vorm van windyty.com geeft 9bft van zo'n beetje de kust tot over de duitse grens. Vooral voor het binnenland is dat heftig. Hoe betrouwbaar is dat?
Hier aan de kust zijn we wel een 9 gewend, maar met de bomen vol in blad is dat ook hier toch linke soep. Dus wordt een interessant dagje morgen.

david_meyer25

Ik Heb een app voor me telefoon waar je live onweer kan zien en die app heet onweeralarmpro.

Tyshane

Citaat van: Gerard1995 op vr 24 jul 2015 - 21:35
Jee... Jongens! Het zwaartepunt komt later in de nacht en morgenvroeg en jullie zitten nu alweer te droeftoeteren!! >:( >:(
En het was duidelijk aangegeven dat Duitsland de echte Warmteonweersbuien zou krijgen! voor ons wordt het straks pas interessanter maar evengoed nowcasten geloof ik:)

Inderdaad zeg, het is nog maar net begonnen en aan het opbouwen allemaal en er wordt nu al gehuild. :P Goed, allemaal zeer spannende toestanden, met een leuk herfsttintje. Ik vind het mooi. Ben erg benieuwd naar morgen. Prima even die atmosfeer door elkaar gooien, heerlijk!  8)


Powered by EzPortal