Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 140961 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stephanie


Eric

Citaat van: SniperEye op zo 03 mei 2015 - 20:41
Zojuist de eerste echte instabiele lucht waargenomen van dit seizoen. Tussen de bomen nog net de regenboog zichtbaar :)
Waar is die foto genomen als ik vragen mag?

Eric

Citaat van: Eric op ma 04 mei 2015 - 14:04
Waar is die foto genomen als ik vragen mag?
Sorry, in Weert. Buurtcentrum Moesel.....

dondertje127

Ondanks af en toe wat regen, was het super lekker. Door al dat groen overal waar ik reed in de bomenrijke omgeving was het net een tropisch regen klimaat net als in een tropenwoud. Kreeg er echt het zomergevoel van :)
En vandaag het vers gemaaide gras. Van de week al honingbloemen.

dondertje127

In Velp (Gld) nu al 3 keer diepe zachte dreunen, vanuit de verte. Worden er rap meer.

Tyshane

Wat een heerlijke ochtend en middag/ het begon als een warm zwoelig klam zomerdagje en zoals het een goede zomerdag betaamt schiet die klammigheid door naar fiks onweer. Mooie eerste echte zomerse onweerssetting van het jaar en het smaakt naar meer, veel meer.  8)

Nielsopweg

Hier in Beuningen Gelderland gaat het los. Veel slagregens en paar onweersklappen.

dondertje127

In Velp heb ik nu en dan een onweer over de Veluwe horen trekken en was het verder op een klein buitje na tussendoor zonnig en droog. Wel veel wind gehad en eerst vriendelijke stapelwolken, die later wat meer onweerachtig aandeden maar nog steeds niks aan de hand. Zojuist even zware windstoten gehad (deed me bijna denken aan een downburst). Zie dat er 1 vlag is weggewaaid en een andere vlaggenstok werd afgerukt van een huis door de sterke stormachtige kracht van de wind tijdens de inval van het onweer en zware regen een halfuurtje terug ongeveer.

Kortom, uiteindelijk is het ook hier overgetrokken.

Ik heb het gefilmd, en film ik eindelijk eens goed en hou eindelijk m'n mond eens dicht, maar nu pas kom ik erachter dat er geen kaartlezer op mijn computer zit. Wat een prutsers bij die computerwinkel  >:(

Dit krijgt nog een vervolg.


Ijsbloem

 :) Noodweer,...........ach, waar ligt tegenwoordig grens.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

vossejongk

Citaat van: dondertje127 op di 05 mei 2015 - 14:35Wat een prutsers bij die computerwinkel  >:(

Daarom bouw ik mijn PC's zelf, geen gekut bij amateurwinkels :)

lander20

begin volgende week ziet er even zomers uit!  8) maar echt lang lijkt het niet te duren  ::)

Jan van Ooijen

Volgende week zomers warm? Het Europees weermodel komt met twee zomerse dagen in de operationele run. Echter wordt het gelijk weer afgestraft





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Bizarre overgang te zien in de pluimgrafiek (Oper). Van 27 naar 13/14 graden!

Zoals jullie zien is het natuurlijk nog maar de vraag of dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Een deel van de leden kiest nog steeds voor een koelere variant, al moet ik wel zeggen dat deze opzet (Europees Hoog met flink wat WLA aan de westzijde) wel vaak terug komt in de afgelopen EC runs. :)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherman

Hoe ziet het er vanaf 22 mei uit, weet is lange termijn. maar wat zijn de kansen dan op mooi weer vanaf die periode.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherman op wo 06 mei 2015 - 12:11
Hoe ziet het er vanaf 22 mei uit, weet is lange termijn. maar wat zijn de kansen dan op mooi weer vanaf die periode.

De datum zit zelfs buiten het termijn van de pluim. Je kunt daar echt nog niks zinnigs over zeggen op dit moment. ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

Vanaf 11 mei weekje in Zeewolde, ik zie dat de 11e en 12e (nu ook de  13e?) zomerachtige dagen worden. Ik hoop dat de dagen daarna ook veranderen t/m de 17e (liefst de hele maand + hele zomer) zodat we een weekje center park ook mooi zomerweer houden. Maar zoals het er nu voor staat wordt het na de 13e niet veel :(

Overigens weer onweer in de buurt gehad. Mooie foto SniperEye.

MSB

Citaat van: dondertje127 op wo 06 mei 2015 - 18:56
Vanaf 11 mei weekje in Zeewolde, ik zie dat de 11e en 12e (nu ook de  13e?) zomerachtige dagen worden. Ik hoop dat de dagen daarna ook veranderen t/m de 18e (liefst de hele maand + hele zomer) zodat we een weekje center park ook mooi zomerweer houden. Maar zoals het er nu voor staat wordt het na de 13e niet veel :(

Dan kun je nog altijd genieten van het overdekte zwembad, trouwens welkom in zeewolde ????
Lang leven de winter

dondertje127

Citaat van: MSB op wo 06 mei 2015 - 18:58
Dan kun je nog altijd genieten van het overdekte zwembad, trouwens welkom in zeewolde ????

Ligt toch in Zeewolde? Dank :)
Maar écht zomers buitenweer is veel leuker. Nja de eerste 2 a 3 dagen sowieso koesteren dan als het echt zo warm wordt. I-pad gaat ook mee.

Ijsbloem

 ;D :-X 8) Het blijft toch lachen hoor met die dure weerinstituten en de media
die daar steeds vaker en extremer een schep bovenop doen.
Na code geel vandaag geen code afgegeven en........
Vandaag waren de buien hier een stuk pittiger.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Unknown-user1778

die 11 en 12de mei komen wel al ruime tijd voor, kan me een week geleden herinneren dat die ook al door jan werden gepost.

Powered by EzPortal