Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 140938 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen


Mooie kaart voor de 7de mei

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Zouden dit de ijsheiligen geweest kunnen zijn, die koude nachten van de afgelopen tijd. Op naar de zomer  8) Is er ergens al een zomer verwachting te zien op internet ?
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Jouw regenton komt wel vol, Johann! Voornamelijk regen, toch?

Never Stop Exploring

Unknown-user1778

met die temperaturen die ik voorbij zag komen rond de 7de lijkt me dit een bak regen te gaan worden xD misschien enkel op de hogere toppen sneeuw ofzo

Jan van Ooijen

Nieuwe Amerikaanse run geeft toch wel een heerlijk zomers weerbeeld weer. Temperaturen van 25-28 graden!!! Of dit allemaal stand gaat houden is nog maar de vraag, een enkele keer komt het Amerikaans weermodel wel met warmere oplossingen. Voorzichtigheid geboden ivm lange termijn.





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hoop dat dat een mooie trend is, want ik ben vanaf 22 mei 2 weken in friesland.  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Extremissimorum

12 mei hmm? Het kan zomaar ook 27 juli regenen. Sorry, vergeef me mijn cynisme, maar Jan op deze termijn is deze kaart niets waard. Als Koningsdag al zo omgeslagen is (in positieve zin) op het laatste moment...

NitroGenetics

Citaat van: Extremissimorum op wo 29 apr 2015 - 21:31
12 mei hmm? Het kan zomaar ook 27 juli regenen. Sorry, vergeef me mijn cynisme, maar Jan op deze termijn is deze kaart niets waard. Als Koningsdag al zo omgeslagen is (in positieve zin) op het laatste moment...

de Koerts van hoogtelaagjes zijn altijd onvoorspelbaar zo zagen we dat op koningsdag, wat druk gebieden betreft in generaal (hoog/laag grotere gebieden) is wat vertrouwelijker, niet te min is de kans er altijd wel dat het zo om kan slaan.

Extremissimorum

Citaat van: NitroGenetics op wo 29 apr 2015 - 21:51
de Koerts van hoogtelaagjes zijn altijd onvoorspelbaar zo zagen we dat op koningsdag, wat druk gebieden betreft in generaal (hoog/laag grotere gebieden) is wat vertrouwelijker, niet te min is de kans er altijd wel dat het zo om kan slaan.

Precies! (Al mag het van mij wel uitkomen).

Joep


dondertje127

Ik zie de KNMI 15 daagse pluim ook steeds meer groene lijnen naar 24-25 graden gaan. Beter dan gister, maar ook toen zag ik het al. Van mij mag het zeer zeker, toevallig ga ik met 2 anderen op 11 mei een weekje naar Center Parcs in Zeewolde Flevoland. Wat zou dat een timing zijn :)

En natuurlijk, groeit de kans wellicht later dat mei dan de 5e maand op rij met onweer zou worden, als de eerste 4 maanden niet al uniek waren.

ron12

Volgende week zomers, en kans op onweer  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Bevrijdingsdag ziet er momenteel ook aardig goed uit met 23-25 graden. Einde van de dag toenemende kans op een onweersbui volgens het Amerikaans weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Unknown-user1778

Jan, johann, marsel; het is de hele dag bewolkt. En opeens in midden limburg in een mum van tijd een grote cirkel helderblauw. En aan alle randen van de cirkel bewolking.
Wat is de oorzaak van dit 'opentrekken'? Het lijkt wel een kern van een cycloon.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Heb trouwens nog wel vergeten melden dat 30 april hier een hageldag erbij hebben.

Ik zie allemaal zomerse prognoses vanuit Amerika, maar in Nederland gaat weer.nl maar steeds niet mee: Hooguit 19 graden. Toch wel een ietsipietsie verschil tussen 18 graden en 27 graden. Wanneer gaan die kak Hollandse weerinstituten nou eens mee?

Extremissimorum

Citaat van: dondertje127 op vr 01 mei 2015 - 01:37
Heb trouwens nog wel vergeten melden dat 30 april hier een hageldag erbij hebben.

Ik zie allemaal zomerse prognoses vanuit Amerika, maar in Nederland gaat weer.nl maar steeds niet mee: Hooguit 19 graden. Toch wel een ietsipietsie verschil tussen 18 graden en 27 graden. Wanneer gaan die kak Hollandse weerinstituten nou eens mee?

Balkan en delen van Italiƫ mogelijk 35 graden of meer volgende week.

Hier in NL amper 20 graden denk ik.

dondertje127

Geloof er nu iets meer in. Voor dinsdag gaf weer.nl ook lang onder de 20 graden aan, nu pas erboven. Als ik ook de KNMI pluim zie, die gaan wel steeds hoger met de groene lijnen. Het lijken er elke dag steeds meer te worden dus het geloof stijgt. Ondanks dat weer.nl (oftewel meteo consult) steeds onder de 20 graden aangeeft, ook in de prognoses.

Weatherman

Aanstaande dinsdag onweer ? volgens het weer bericht van gisteren avond wel. die sprak over pittige buien.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

SniperEye

Zojuist de eerste echte instabiele lucht waargenomen van dit seizoen. Tussen de bomen nog net de regenboog zichtbaar :)


Powered by EzPortal