Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 140929 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Unknown-user1778

Jan, Johann, Marsel; is de wolkenverwachting morgen nog altijd actueel? Op dit moment is het heerlijk zonnig in de omgeving maastricht. Als er bewolking komt is deze dan licht van aard dat we een waterig zonnetje hebben of echt dikker? Lekker genieten morgen hopelijk met wandelen! :D

Armand

Onvervalst lente-weer hier in Zuid-Limburg. Tact 17.7 graden met vanaf 8 uur een stalende hemel, daarvoor dichte mist gehad!
In de tuin heb ik al als maximum 22.5 graden afgelezen in de schaduw, maar uit de wind in de zon lijkt het al zomer 8)

Mike25

Kaarten morgen 8)

Momenteel al 17.2°C hier

Ploeps

Wij zijn morgen t/m zondag ook in Zuid-Limburg. Wel een beetje jammer dat het maar één dagje echt mooi weer schijnt te worden. Maar je hoort mij niet klagen  ;)
Liefhebber van weer-uitersten.

SniperEye

Eindelijk goede temperaturen inderdaad. Nu moet het nog aan houden!

Marsel

Citaat van: dennis089 op do 09 apr 2015 - 12:15
Jan, Johann, Marsel; is de wolkenverwachting morgen nog altijd actueel? Op dit moment is het heerlijk zonnig in de omgeving maastricht. Als er bewolking komt is deze dan licht van aard dat we een waterig zonnetje hebben of echt dikker? Lekker genieten morgen hopelijk met wandelen! :D

Morgen trekken er verspreid over de dag van tijd tot tijd behoorlijk uitgestrekte velden hoge bewolking vanuit het zuiden over het land. De bewolking ligt aan de voorzijde van de negatief gekantelde hoogtetrog welke vanaf de Atlantische oceaan richting het Spanje en Portugal loopt. Je ziet nu ook al banden/velden Ci over WSW-FR lopen.
Progtemps laten morgen af en toe relatief dunne lagen/velden boven FL200-250 zien. De zon kan daar nog wel vrij goed doorheen schijnen, zij het soms flink getemperd. Dat kenmerkende waterige zonnetje inderdaad. Doet verder overigens niks af aan de fantastische temperaturen van morgen.

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Vanmiddag voor het eerst dit jaar zonder jas gefietst in m'n T-shirt. Terugweg pas na een tijdje fietsen weer jas uitgedaan. Vandaag 18.1 graden in Deelen.

Unknown-user1778

Geniet ervan iedereen! Vanmiddag een wandeling langs de rhein in Köln  :D een van mijn lievelingsplaatsen met mooi weer!

ron12

Wat een verschil in temperatuur zeg 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Unknown-user1778

Tot nog toe prachtig stralend weer!  :D

Armand

Scheelde niet veel, hier 24.2 graden gemeten, bijna zomerse dag :D

ron12

Citaat van: Armand op vr 10 apr 2015 - 16:12
Scheelde niet veel, hier 24.2 graden gemeten, bijna zomerse dag :D
Aan komende woensdag is er een kans(je) op een zomerse dag. 8)http://www.wetteronline.de/wetter/maastricht
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

Citaat van: Arend op do 09 apr 2015 - 20:01
Terugkijkend op afgelopen winter. De winter was zacht, wie had gelijk? Mooi artikel bij Weer.nl.

http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/a24c99ed0b9447870209638404670f90/article/de_winter_was_zacht_wie_had_gelijk-1.html

In het artikel genoemde WCS is hier te vinden: http://www.worldclimateservice.com/

Leuk en interessant om te lezen, dank voor de tip!  ;)

dondertje127

Op vrijdag 10 april toch nog 20.4 graden gehaald. De eerste 20-ger van het jaar :)
Zag dat het in Zuid-Oost Limburg al 23 graden was. Eindelijk weer eens echte warmte in april.De vooruitzichten zijn ook goed voor volgende week zie ik. Van mij mag het.

lander20

met wat geluk de eerste 25° volgende week :) eventueel onweerskans later in de week?

ron12

Volgende week gewoon zomerweer  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Citaat van: lander20 op za 11 apr 2015 - 11:42
met wat geluk de eerste 25° volgende week :) eventueel onweerskans later in de week?
Als het woensdag 27 graden wordt  is er kans(je) op onweer.http://www.goo.gl/D62OQ9
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Citaat van: ron12 op za 11 apr 2015 - 12:56
Als het woensdag 27 graden wordt  is er kans(je) op onweer.http://www.goo.gl/D62OQ9

Er wordt alleen gesproken over Eindhoven met die 23 graden, maar ik zag duidelijk dat het in Limburg ook 22 graden was en langs de Duitse grens in Limburg ook een best gebied was met ruim 23 graden. Alleen daar zit zover ik weet geen officieel meetstation. Ik vraag me hierdoor gelijk af of de warmste temperatuur ooit (38,6 C) ook toen niet mogelijk hoger was langs diezelfde Limburgs/Duitse grens in Nederland, enkel omdat daar geen officieel meetstation schijnt te staan. Wellicht was het daar wel 39 graden.

Weerfreak 1337

Citaat van: dondertje127 op za 11 apr 2015 - 13:24
Er wordt alleen gesproken over Eindhoven met die 23 graden, maar ik zag duidelijk dat het in Limburg ook 22 graden was en langs de Duitse grens in Limburg ook een best gebied was met ruim 23 graden. Alleen daar zit zover ik weet geen officieel meetstation. Ik vraag me hierdoor gelijk af of de warmste temperatuur ooit (38,6 C) ook toen niet mogelijk hoger was langs diezelfde Limburgs/Duitse grens in Nederland, enkel omdat daar geen officieel meetstation schijnt te staan. Wellicht was het daar wel 39 graden.

Er zullen in het verleden ook ongetwijfeld plekken zijn geweest waar het boven de 39 graden is geweest, onder precies de juiste omstandigheden. Alleen zoals je zegt: dan moet je overal een officiëel station gaan neerzetten, en dat is onmogelijk. :P

Net zoals de laagste temperatuur, -27,4 in Winterswijk < (Decimaal even gegokt, kan fout zijn). Het kan best zijn dat het destijds ergens onder de juiste omstandigheden zelfs ruim onder de -30 is geweest. :P Je zult 't nooit weten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal