Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 140896 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op di 24 mrt 2015 - 10:27
Tja, ergens ben ik 'blij' dat het nu gebeurt. Echt veel hebben we nu nog niet te verliezen. Hoewel een paar dagen achtereen met 15-20C erg aangenaam geweest waren. De pijn als gevolg van het komende vastzittende non-patroon was in mei erger geweest.


Mee eens! Beter nu een toenemende westdrift dan later in het voorjaar.
Het kan gelukkig niet erger worden dan 2013, toen hadden we het koudst mogelijke luchtdrukpatroon met sneeuw tot in april! Ik kan me zelfs nog herinneren dat iemand een melding maakte van natte flatsen in de ochtend ergens rond eind mei, bij 4 graden in de omgeving van Lelystad.
Misschien dat iemand dat nog kan bevestigen. :P

Gister leken de kansen op warm weer (enkele leden) rond de eerste decade van april wat toe te nemen. Helaas is dit voor een groot deel weggepoetst.
Achja, na anderhalf jaar te warm weer, moet het toch weer een tijd te koud worden... nietwaar? :( :P

Verder zegt mijn onderbuik (met een korrel zout nemen uiteraard :P) dat het voorjaar uiteindelijk iets te koud en vrij saai gaat verlopen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TaL

Citaat van: Weerfreak op di 24 mrt 2015 - 18:02
Mee eens! Beter nu een toenemende westdrift dan later in het voorjaar.
Het kan gelukkig niet erger worden dan 2013, toen hadden we het koudst mogelijke luchtdrukpatroon met sneeuw tot in april! Ik kan me zelfs nog herinneren dat iemand een melding maakte van natte flatsen in de ochtend ergens rond eind mei, bij 4 graden in de omgeving van Lelystad.
Misschien dat iemand dat nog kan bevestigen. :P

Gister leken de kansen op warm weer (enkele leden) rond de eerste decade van april wat toe te nemen. Helaas is dit voor een groot deel weggepoetst.
Achja, na anderhalf jaar te warm weer, moet het toch weer een tijd te koud worden... nietwaar? :( :P

Verder zegt mijn onderbuik (met een korrel zout nemen uiteraard :P) dat het voorjaar uiteindelijk iets te koud en vrij saai gaat verlopen.

Ik verwacht ook een te koude eerste helft van de lente ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Energizer85

Oke zullen we dan afspreken tot 10 april? 11 april hou ik een feestje in de tuin in een tent wel, maar lenteachtige temperaturen zullen dan wel mooi zijn ;)

SniperEye

Het tornadoseizoen in de VS is met een klapper begonnen. Volgens mij is er geen enkel verband tussen een "goed" tornadoseizoen in de VS en een goed "onweerseizoen" in ons deel van Europa.

ron12

Eindelijk meer actie in zicht, stormachtig tijden breken aan  8) volgende week  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vossejongk

pff asjeblieft niet :(, doe maar lekker warm en rustig voorjaarsweer! Storm mag in de herfst en een winterstormpje is ook wel geinig, maar nu?

Arend

Citaat van: vossejongk op do 26 mrt 2015 - 21:17
pff asjeblieft niet :(, doe maar lekker warm en rustig voorjaarsweer! Storm mag in de herfst en een winterstormpje is ook wel geinig, maar nu?

Lijkt er toch van te komen. Veel wind(stoten) en een plens regen. Gevalletje maart roert z'n staart.  ;) Lijkt toch nog wel even te duren voor we een periode met bestendig (mooi) voorjaarsweer gaan krijgen.  :(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

SniperEye

Citaat van: Arend op do 26 mrt 2015 - 23:59
Gevalletje maart roert z'n staart.  ;)

April doet wat ie wil... Gebed zonder einde lijkt het voor de voorjaars/ zomer liefhebbers.

Tyshane

Ja het is echt herfstig weer en voorlopig geen lenteweer in zicht. Afgelopen dagen, zeker ook door de nog kale bomen, leek het wel november. Brrr. Maar een gebed zonder einde zou ik het niet noemen. We weten toch hoe deze maanden kunnen verlopen, het hoort al allemaal bij. Nog even geduld en we lopen weer te puffen van de warmte of ons te vergapen aan bliksemschichten en onweders, tis allemaal zo relatief. Voort de klok zaterdag maar eens vooruit en genieten van een uurtje meer licht. Een goed begin. :)

arjanbruggink

Herfstig weer...... Een warme novemberdag wordt toch ook niet bestempeld als lenteweer??
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Tyshane

Een warme novemberdag noemen wij zelfs zomer!  :)

Arend

Op een (herfst)dag als vandaag blijft er niet veel meer over dan ver vooruit te kijken. Gelukkig biedt GFS dan weer een beetje hoop op betere tijden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ThaGhostNL

Oeh dat ziet er lekker uit!
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Tyshane

Citaat van: Arend op zo 29 mrt 2015 - 13:24
Op een (herfst)dag als vandaag blijft er niet veel meer over dan ver vooruit te kijken. Gelukkig biedt GFS dan weer een beetje hoop op betere tijden.

Kijk dat zijn mooie beelden Arend, nu hopen dat het uitkomt, of iets in die richting. ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ijsbloem

 ;)  he ._he.
Eindelijk weer eens een maand met geen warmteoverschot.
Nu die lijn voor de rest van het jaar vasthouden, gevolgd door de strengste winter sinds ' 63 ;D
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

ron12

We kunnen nog wat verwachten vanavond, In GB zijn volgens verschillende bronnen windhozen waar genomen 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Veel storm schade in het westen volgens p2000,niet zo gek als je dit ziet
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcel

Beste activiteit ook in die buien.

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Powered by EzPortal