Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 140899 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ron12

Volgens de Duitsers gaat de eerste helft van Juni warm en droog verlopen, nog effe geduld http://www.wetter.de/cms/der-wettertrend-vom-20-05-2015-49355-bec3-16-2316626.html  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

laatste pluimen zowel gfs als ec gaan flink omhoog begin juni  8) lekker warm en af en toe dynamisch onweer is goed  ::)

Unknown-user1778

Eindelijk de omslag. Ik dacht al in de gfs kaarten te zien dat het azorenhoog ging wandelen. Benieuwd waar dit naar toe gaat. Hoop vanaf aanvang meteorologische zomer op warm zwoel weer daar ik dan een week in het monta Rosa gebergte ben.

dondertje127

In dat filmpje van 3 post's hierboven zie ik alleen maar Westcirculatie. Dat geeft toch geen warmte?

Maar ook ik zag zojuist in de KNMI 15 daagse dat er steeds meer lijnen richting 30 graden reiken. Ben erg benieuwd, want gister zagen ze er al mooi uit, maar nu nog veel mooier.

SniperEye

Heel veel spreiding nog richting het einde van de pluim; in andere woorden: nog grote onzekerheid.
Desondanks met je eens dat het er hoopvoller uitziet dan de laatste tijd. Er zijn wat meer leden overstag naar warmer weer.



Unknown-user1778

Hoge druk in Europa. Eindelijk warm :)

Johann

Citaat van: dennis089 op za 23 mei 2015 - 11:13
vanaf 300h+ wordt gfs leuk :D

Waarom zo ver weg kijken?
ECMWF gaat vanaf volgend weekend al uit een ander vaatje tappen!  8)
(GFS trouwens ook)

dondertje127

Ik weet het, het is slechts een super verre prognose, maar... Laat het maar zo zijn:

7 juni 2015

Unknown-user1778

Citaat van: dondertje127 op za 23 mei 2015 - 14:16
Ik weet het, het is slechts een super verre prognose, maar... Laat het maar zo zijn:

7 juni 2015

dan wordt het misschien eindelijk onweersfeest

@johann, de meteorologische zomer gaat gelukkig een ander weerbeeld geven dan de laatste lenteweken. nu hopen dat ze onweersrijk wordt

Jan van Ooijen

Juni zoals het er nu voorstaat zomerse start, alleen de termijn waarop dit is zullen we voorlopig maar even over zwijgen. Momenteel acht ik de kans erg klein, temeer omdat er telkens weer in de berekeningen een laag te zien is wat ons gaat dwarsbomen.







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

lander20

de ochtend run van gfs lijkt een warboel, maar als ik dan de pluim bekijk van gfs word ik wel blij!


Tyshane

Voorzichtig aan lijkt er een voorzichtige positieve wending te gaan geschieden...  ;D Maar ik blijf nog even voorzichtig, ivm met dat wat Jan aangeeft. Het blijft nog een beetje triggy. Maar goed de tendens is een stuk positiever als dat het geweest is en dat is fijn! :)

ron12

Waarschijnlijk een (zeer)mooie Juni maand voor de boeg, warm, droog, en weinig regen.http://www.wetter.de/cms/der-wettertrend-vom-25-05-2015-2322455.html Zie laatste regels ;) Nog effe geduld hebben hoor.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Unknown-user1778

Volgens mij maakt de laatste GFS korte metten met de potentiĆ«le hogedruk in Europa... een waar horrorscenario!  :o
EC aan de andere kant is een wonder scenario! Volgens mij de beste kaart die we tot nog toe voorgeschoteld kregen  8)
GFS koerst laagje over Benelux Europa in, en EC laat het over oost Europa richting de balkan gaan. Klein verschil maar grote invloed op ons weer!
Hopelijk worden we beloond en krijgt EC gelijk!  :D
Dit zou dan wel eens die 'spanish plume' scenario kunnen geven lijkt me? dat laat ik maar aan de kenners over! dat de cape kaartjes mogen verschijnen xD

Johann

Citaat van: dennis089 op ma 25 mei 2015 - 22:51
Volgens mij maakt de laatste GFS korte metten met de potentiĆ«le hogedruk in Europa... een waar horrorscenario!  :o
EC aan de andere kant is een wonder scenario! Volgens mij de beste kaart die we tot nog toe voorgeschoteld kregen  8)
GFS koerst laagje over Benelux Europa in, en EC laat het over oost Europa richting de balkan gaan. Klein verschil maar grote invloed op ons weer!
Hopelijk worden we beloond en krijgt EC gelijk!  :D
Dit zou dan wel eens die 'spanish plume' scenario kunnen geven lijkt me? dat laat ik maar aan de kenners over! dat de cape kaartjes mogen verschijnen xD

Ik denk dat je even door die hoogtelaagjes heen moet kijken. Sowieso is de OPER van GFS een beetje een vreemde eend in de bijt van de ensembles. Algemeen zien we echter markante veranderingen in het grootschalige stromingspatroon. Voor details (oa de hoogtelaagjes) is het nog te vroeg. Overigens is een "spanisch plume" scenario met dit (EC en GFS) scenario uitgesloten (ivm het ontbreken van het sturende lagedrukgebied boven de Golf van Biskaje).


Jan van Ooijen

Het Europees weermodel laat een stijgende lijn zien wat betreft de temperaturen. De Control mag van mij wel uit gaan komen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Ziet er goed uit idd,  8)

knmi / guidance:

In de loop van volgende week zien we een toenemend aantal EPS-leden, die de opbouw van een hoog oost van Nederland laten zien. Een steeds groter aantal EPS-leden vertonen hiermee een oostelijke aanvoer van zachte en mogelijk warme lucht, hetgeen de opmaat is voor een periode van droog, zonnig en tamelijk warm lenteweer. Grote kans (70%) op overgang naar een rustig weertype met weinig of geen neerslag en maximumtemperaturen boven normaal.

cekstuffertz


De control is helemaal omgeslagen in de pluim van 10:48..... Nu op temperatuur van 15 graden.

Powered by EzPortal