Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 141013 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: dennis089 op do 14 mei 2015 - 18:08
Ben nieuwsgierig naar de winterse setting in de Alpen. Dat moeten toch wel mooie plaatjes gaan geven.

Nou vooruit dan:
Overigens beestenweer hier, plenst en slechts 3 graden, hogerop sneeuw en dit alles doorspekt door onweer.
Enige wat nog ontbreekt wind! Sneeuwvalgrens is deels tot 1000 meter gedaald in de inner-alpine gebieden (neerslagafkoeling)

Tyshane

Citaat van: Johann op vr 15 mei 2015 - 11:59
Nou vooruit dan:
Overigens beestenweer hier, plenst en slechts 3 graden, hogerop sneeuw en dit alles doorspekt door onweer.
Enige wat nog ontbreekt wind! Sneeuwvalgrens is deels tot 1000 meter gedaald in de inner-alpine gebieden (neerslagafkoeling)

Jeetje zeg, op zich leuk voor in de winter, maar nu niet meer. ;) En op deze locatie was het een paar dagen terug ruim in de 20 graden? Dat zou ik echt lastig vinden zo'n verschil zo snel. Goed; linksom of rechtsom, het is elk seizoen wel mooi daar tussen de bergen, dat scheelt dan weer!  8)

lander20

zo dan interessant weertje daar! :)

volgende week wisselvallig met koelere temperaturen maar op zich niet heel laag, al bij al valt het nog mee.

volgend weekend ziet er toch nog redelijk uit met vrijdag en zaterdag 18/19° 

en dan word de pluim stilaan hoopvol op het einde van de maand met vele leden boven de 10° (850 hpa)

Weatherman

Citaat van: lander20 op vr 15 mei 2015 - 23:23
volgend weekend ziet er toch nog redelijk uit met vrijdag en zaterdag 18/19° 

en dan word de pluim stilaan hoopvol op het einde van de maand met vele leden boven de 10° (850 hpa)
Dat klinkt goed  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

4seasons

Off topic
(weet niet waar elders ik dit kan posten)


In bosgebied rond Chaam woedt op dit moment een zeer grote heidebrand

Edit Moderator: In zo'n geval kan je een moderator via PB op de hoogte stellen! topic staat nu http://www.meteo-service.nl/index.php/topic,5703.msg100070.html#msg100070

hoffies

Goedemorgen, over winter gesproken, ik kwam afgelopen vrijdag uit de gotthardtunnel (zwitserland) en kwam in dit landschap terecht!  :o

(foto's vanuit de auto met telefoon)
Twitter: @hoffnar2911

ron12

Een ding is zeker, de voorjaar is deze lopende eeuw stuk zonniger geworden. Maar liefst 7 jaar in de top tien zonnigste voorjaar ooit. https://weerstatistieken.nl/hellmann Dit jaar is nu in de top 3 beland  8) (klik op zonuren som)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

Citaat van: hoffies op ma 18 mei 2015 - 11:38
Goedemorgen, over winter gesproken, ik kwam afgelopen vrijdag uit de gotthardtunnel (zwitserland) en kwam in dit landschap terecht!  :o

(foto's vanuit de auto met telefoon)

Mooie plaatjes hoffies, al moet ik er nu even niet aan denken!  ;D

Citaat van: ron12 op ma 18 mei 2015 - 13:22
Een ding is zeker, de voorjaar is deze lopende eeuw stuk zonniger geworden. Maar liefst 7 jaar in de top tien zonnigste voorjaar ooit. https://weerstatistieken.nl/hellmann Dit jaar is nu in de top 3 beland  8) (klik op zonuren som)

Klopt inderdaad, al zegt mijn gevoel iets anders, nu ja statistieken en emoties zijn twee totaal verschillende dingen, zo zie je maar. ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

Citaat van: ron12 op di 19 mei 2015 - 13:22
Herfst weer  :-X

Er waren in december volgens mij zelfs enkele dagen dat het warmer was dan nu vandaag!  ;D

Mariska

Citaat van: Tyshane op di 19 mei 2015 - 14:12
Er waren in december volgens mij zelfs enkele dagen dat het warmer was dan nu vandaag!  ;D

Voor mijn gevoel ook. Waar is de lente? Ik hoor niet met een dikke jas rond te lopen maar gewoon in t-shirt en korte broek. Grumble  ???
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Unknown-user1778

Citaat van: Mariska op di 19 mei 2015 - 17:24
Voor mijn gevoel ook. Waar is de lente? Ik hoor niet met een dikke jas rond te lopen maar gewoon in t-shirt en korte broek. Grumble  ???
en geen sneeuwplaatjes maar strandfoto's haha  :D

JerryL

Wanneer gaat het wintertopic weer open? Zie plaatjes van sneeuwbuien. Buiten lijkt het terrasweer, maar je waait zo uit je jas vandaan.

Tyshane

Citaat van: Mariska op di 19 mei 2015 - 17:24
Voor mijn gevoel ook. Waar is de lente? Ik hoor niet met een dikke jas rond te lopen maar gewoon in t-shirt en korte broek. Grumble  ???

Citaat van: dennis089 op di 19 mei 2015 - 18:55
en geen sneeuwplaatjes maar strandfoto's haha  :D

Ja idd, ik zag gisteren nog iemand met een sjaal erbij aan en dikke handschoenen, lol! Iets teveel van het goede, maar inderdaad, je wil nu lekker 'met zonder jas aan'. ;) Vrijdag misschien?! Op zich zal het de komende dagen best oké weer gaan worden, iets warmer, minder kans op regen, meer zon, en de wind gaat wat liggen. Nu genieten dan maar en elk zonnestraaltje absorberen! :)


Citaat van: JerryL op wo 20 mei 2015 - 13:22
Wanneer gaat het wintertopic weer open? Zie plaatjes van sneeuwbuien. Buiten lijkt het terrasweer, maar je waait zo uit je jas vandaan.

Haha, inderdaad, zo lijkt het wel ff ja. Ja die wind verpest het regelmatig, gaat die liggen (of uit de wind) dan is het een stuk lekkerder gelijk. :)

dondertje127

Brrr dat ziet er fris uit van de 19e. Mei bakt er al jaaaaren niks meer van. Ik heb wel gespiekt op gfs en begin juni zie ik in prognose toch zomerse temperaturen verschijnen en zwoelere nachten. Hoop dat dit een begin is.

We hebben trouwens nauwelijks buien gehad, alleen vanmorgen enkel klein buitje. De rest van de dag was er veel zon en wat stapelwolken. Gister ook geen onweer gehad.

lander20

richting eind mei lijkt het stilaan warmer te worden te zien in de gfs pluimen (richting 20-25°) maar niet al te stabiel  ::)

Tyshane

Citaat van: lander20 op wo 20 mei 2015 - 20:26
richting eind mei lijkt het stilaan warmer te worden te zien in de gfs pluimen (richting 20-25°) maar niet al te stabiel  ::)

Er zijn alleen niet heel veel leden die dat vooralsnog steunen. ;) Lets hope...

SniperEye

De nachten zijn opmerkelijk koud de laatste weken. Dankzij de kracht van de zon zijn de afgelopen dagen nog enigszins zacht. Anders had het nu heel anders aangevoeld.

Unknown-user1778

Citaat van: SniperEye op do 21 mei 2015 - 06:55
De nachten zijn opmerkelijk koud de laatste weken. Dankzij de kracht van de zon zijn de afgelopen dagen nog enigszins zacht. Anders had het nu heel anders aangevoeld.
Inderdaad.. Vieze koude arctische lucht.. Hopelijk verplaatst dat azorenhoog zich snel in betere positie.
Ik zag het op gfs kaarten noordwaards verplaatsen richting Groenland. Leek niet een juiste richting voor fijn zomerweer, iemand die meer kan zeggen over het azorenhoog en haar bedoelingen? :(

Powered by EzPortal