Lente Discussietopic 2015

Topic gezien door 139036 bezoekers
Gestart door Marsel, za 21 feb 2015 - 10:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Nieuwe koude golf in de V.S en Canada tegen einde van de week. Houdt niet op daar ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jasneker

Rare eigenheimers, hoe durven ze onze winter in te pikken.....;)

dondertje127

Het kan niet op hier :D
Vandaag natte sneeuw, hagel gehad en zojuist ook al de eerste dag met weerlichten waargenomen. Prachtig hoe die wolken in de verte oplichtte waarbij de countouren van de wolken een aantal keren zichtbaar blauw werden verlicht :D

En daarvoor nog prachtig genoten van de schitterende kleuren bij de duistere kant van de zonsondergang. Waanzinnig zo'n avond!

Edit: Het weerlicht opnieuw goed, net nog richting Flevoland, Noord Gelderland en De Betuwe en nu vanuit het Oosten uit de bui die wij net over ons heen kregen. Kan ook de wolken nog een beetje zien. Net was het een keer zo fel dat ik het met het licht aan zelfs uit m'n ooghoeken zag bij heldere hemel :o

Tyshane

Citaat van: dondertje127 op di 03 mrt 2015 - 22:37
Het kan niet op hier :D
Vandaag natte sneeuw, hagel gehad en zojuist ook al de eerste dag met weerlichten waargenomen. Prachtig hoe die wolken in de verte oplichtte waarbij de countouren van de wolken een aantal keren zichtbaar blauw werden verlicht :D

En daarvoor nog prachtig genoten van de schitterende kleuren bij de duistere kant van de zonsondergang. Waanzinnig zo'n avond!

Edit: Het weerlicht opnieuw goed, net nog richting Flevoland, Noord Gelderland en De Betuwe en nu vanuit het Oosten uit de bui die wij net over ons heen kregen. Kan ook de wolken nog een beetje zien. Net was het een keer zo fel dat ik het met het licht aan zelfs uit m'n ooghoeken zag bij heldere hemel :o

Leuk dat je er zo van hebt genoten, het enthousiasme straalt er van af! En mooi dat je het geluk had dit te mogen aanschouwen! Het is de laatste dagen wel genieten qua weerbeeld, prachtige luchten inderdaad, dan weer zon, van die prachtige donkere wolken die ineens uithagelen en regenen, top!  8)

Tyshane

Knmi is qua langdurig lenteweer wat minder positief, maar de lente-achtige aanvang van voorjaar 2015 lijkt bewaarheid te worden:

---

Knmi, meerdaagse: Geldig van vrijdag 06 maart tot woensdag 18 maart

Een hogedrukgebied boven West-Europa beweegt naar Rusland, maar houdt een uitloper tot over onze omgeving. Na komend weekend lijkt de invloed hiervan op ons weerbeeld af te nemen en kunnen storingen ons land bereiken.

Modelbeoordeling en onzekerheden
De onzekerheid is relatief klein. De overgang naar een weertype dat minder gedomineerd wordt door hogedrukgebieden zit in meerdere leden, maar een groot aantal leden komt ook met oplossingen waarbij dit weertype gehandhaafd blijft. De onzekerheid wordt dan vooral bepaald door de exacte positie van het hoog. Aan de grote dagelijkse gang in de pluim is goed te zien dat we te maken hebben met stralingsweer. In combinatie met weinig wind zou de dagelijkse gang in werkelijkheid nog wel eens wat forser kunnen zijn, met name in het begin van de komende periode.

Samenvatting meerdaagse-periode:
Droog en maxima boven normaal. Na het weekend iets grotere kans op een geringe hoeveelheid neerslag. Vrij grote kans (60%) op het aanhouden van maxima boven normaal en gemiddeld 20-30% kans op neerslag.

Paraaf meteoroloog: zwagers
Uitgifte: 04/03/2015 03.29 uur LT

dondertje127

Vandaag opnieuw regen en natte sneeuw gehad. Zo kent maart al 3 van de 4 dagen met natte sneeuw. Benieuwd of er nog wat komt, of nog weerlicht te zien is vanavond. Een 4e onweersdag was wederom dichtbij, maar trok net te Westelijk van midden Gelderland langs.

Tyshane. Jij geniet geloof ik net zoveel als ik :)
Het is leuk dat alle verschijnselen die je wil bijhouden nu al allemaal zijn voorbijgekomen. Een mooiere start van het jaar kun je je haast niet wensen qua interssante weersomstandigheden.

Svanos

Leuke film voor ons als weer (storm) liefhebbers :D

Gaat over Nederland. vanaf 18 maart in de bios

http://www.windkracht21.nl/

postcode check werkt niet echt (katwijk lig net als amstelveen binnen een dijkring)

Of het zijn de coockies die het vasthouden
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Tyshane

Citaat van: dondertje127 op wo 04 mrt 2015 - 18:37
Tyshane. Jij geniet geloof ik net zoveel als ik :)

Zeker weten! Elk seizoen heeft weer haar pracht!  :) 8)


Citaat van: Svanos op wo 04 mrt 2015 - 18:46
Leuke film voor ons als weer (storm) liefhebbers :D
Gaat over Nederland. vanaf 18 maart in de bios
http://www.windkracht21.nl/

Het oogt niet als een bioscoopfilm eerlijk gezegd.  :-X

ron12

Vanaf zondag lenteweer, vorig jaar (2014) was het ook al het geval  https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2014/maart  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Tyshane

Citaat van: Weatherman op wo 04 mrt 2015 - 20:24
Is het ook niet, lees
http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/leidenenregio/article27328457.ece/Stemmen-met-Windkracht-21_

Gelukkig!  :-X


Citaat van: ron12 op wo 04 mrt 2015 - 19:54
Vanaf zondag lenteweer, vorig jaar (2014) was het ook al het geval  https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2014/maart  8)

Klopt Ron, vorig jaar hadden we begin maart ook al mooi lente-weer! Fijn!  ;) :) overigens toen op 18 maart binnen twee dagen van 10,5 naar 21,2 graden, foei dat is ook ff wennen zo snel hoor.  :o

Jan van Ooijen

Heerlijke temperaturen voor aankomend weekend en dinsdag zelfs 16-18 graden!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MaikelNL

Heerlijk! Ik heb de warmte gemist.  :)

arjanbruggink

Citaat van: Jan van Ooijen op do 05 mrt 2015 - 07:51
Heerlijke temperaturen voor aankomend weekend en dinsdag zelfs 16-18 graden!
Is GFS nou scheutig of is EC bekrompen (10-11 graden)???
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Koen-IJM

Wel redelijk uniek zo vroeg in het seizoen...  :o :o


Eifel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 05 mrt 2015 - 07:51
Heerlijke temperaturen voor aankomend weekend en dinsdag zelfs 16-18 graden!


Let maar op dat zulke tems nooit gehaald gaan worden. Zondag roepen 17+ maar let maar op dat ook deze temps niet gehaald gaan worden. De pluim is al niet Lente te noemen.

Tyshane

Citaat van: Eifel op do 05 mrt 2015 - 21:48
Let maar op dat zulke tems nooit gehaald gaan worden. Zondag roepen 17+ maar let maar op dat ook deze temps niet gehaald gaan worden. De pluim is al niet Lente te noemen.

Het wordt idd gepresenteerd alsof het al een feit is, maar dat moeten we nog maar zien, toch zal het mij niet verbazen dat het uitkomt. Hou ook rekening met de dagelijkse gang. ;) Tevens ligt het ook een beetje aan welke pluim je volgt / wil volgen. Ecmwf en GFS verschillen aanzienlijk. Zie reactie Arjan hierboven. ;)

dondertje127

He nou, wees blij dat we al lente krijgen. Het is nog vroeg, en dan vind ik 12 a 13 graden al een heerlijke verassing voor deze tijd van het jaar. Alles wat erbij komt is meegenomen.

Tyshane

Citaat van: dondertje127 op vr 06 mrt 2015 - 08:13
He nou, wees blij dat we al lente krijgen. Het is nog vroeg, en dan vind ik 12 a 13 graden al een heerlijke verassing voor deze tijd van het jaar. Alles wat erbij komt is meegenomen.

Inderdaad, helemaal mee eens. Het feit dat we de dubbele cijfers ingaan vind ik al een prettig idee, elke graad meer is dubbel genieten! :)

Ramon Oost

Zondag in het zuidoosten lokaal 17 graden?


Powered by EzPortal