Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 77759 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: JerryL op vr 20 feb 2015 - 16:32
Wat een stilte hier...... komt er nog iets van wintersweer?

Er zijn komende week wel wat kleine sneeuwkansjes, maar verwacht geen 'iglo-maak-hoeveelheid'. Als het al valt... ;)


Marsel

Citaat van: Tyshane op za 21 feb 2015 - 10:58
Er zijn komende week wel wat kleine sneeuwkansjes, maar verwacht geen 'iglo-maak-hoeveelheid'. Als het al valt... ;)

Mag inderdaad niet veel voorstellen.
In de nacht naar maandag wordt de frontale neerslag (occluderend frontaal systeem) in het oosten mogelijk even voorafgegaan door wat natte sneeuw, maar daarna volgt gewoon weer regen. De dagen erna (t/m donderdag) in de polaire lucht weer zo af en toe een paar buien mogelijk met hagel of een natte flats. Eigenlijk niets bijzonders inderdaad. De koek is, gezien onderstaande pluim, simpelweg op.

X-treme

natte flatsen hier tussen de regen door.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

dondertje127

Eerst even dit: Ik ben weer terug op m'n eigen naam (Eendagseend was maar tijdelijk via i-pad tot mijn computer gemaakt was zoals eerder aangegeven). Weet niet of m'n andere berichten die ik als Eendagseend heb geplaatst samengevoegd kunnen worden onder deze naam? En anders zij het even zo.

Hoe dan ook, vandaag al een 2e onweersdag van dit jaar te pakken. Het begint weer lekker. Het was maar 1 donder, maar wel een hele harde. Ook hagel en natte sneeuw is al gezien hier. Dus van alle 3 elementen weer een dag bijgetekend.

Daarnaast te horen gekregen dat we toch nog 2 jaar in Velp (begeleid) mogen blijven wonen :D dus sowieso t/m 2017 zullen de waarnemingen vanuit Velp komen, alwaar ik het overigens veel meer fantastisch naar m'n zin heb en me gelukkiger voel met anderen in huis :)
Dat allerlaatste eenmalig even te hebben medegedeeld.

Overigens zijn ondanks de crash geen gegevens verloren gegaan op de computer, dus heb alle weerfoto's nog onder andere die opgeslagen waren. Alleen het gedeelte wat beschadigd was staat er niet meer op, en ik weet niet eens meer wat dat was.

grizzrh

Flinke vlokken natte sneeuw hier, is nu wat minder maar nog steeds natte sneeuw
Doenrade, Limburg

Eric


Johann

Nederland: winterse perikelen met vanavond -vannacht vooral in NO en O kans op (natte) sneeuw en -of ijsregen.

Overigens ook lekker gesneeuwd in de Alpen, dinsdag meer sneeuw!
Lees er alles over op



WeermetPutman

Laat de lente maar heel snel komen. Ben klaar met de kou en sneeuw etc...

glenn

groot neerslaggebied wat er aan komt helaas geen sneeuw te verwachten voor het noorden van Belgie zeker?

Ijsbloem

 ;) Ach Johann,  voor de wintersporters (mensen met genoeg geld) nog even een weekje een wintergevoel '15.
Maar voor van mij mag deze non-winter snel verdwijnen met dat zoutloze halfslachtige gedoe.
laten we hopen dat winter  met in het achterhoofd dat de activiteit van de zon (dan wellicht)over z'n hoogtepunt heen is,
de kans op een wat serieuzere winter '16 groter wordt. (?)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Joep

Volgens ec12z, Hirlam en WRF mogelijk droge sneeuw vanacht voor N en oosten

Kaartjes van onweeronline

Joep


SniperEye

Gisteren rond de middag in Zeeland een behoorlijke hagelbui meegemaakt. De snelweg werd korte tijd wit en een dun laagje hagel vormde een dek op het wegdek. Verder leek het toen ook tussen de hagel door te ijsregenen aan de afdruk op de voorraam van de auto te zien. De temperatuur daalde in de bui ook naar 2 graden. In Limburg teruggekomen viel het allemaal wel mee geloof ik.

Joep

Eerste natte sneeuw te zien op de radar

Johann


Extremissimorum

Citaat van: Johann op zo 22 feb 2015 - 21:36
NO 5cm vannacht ?!

Ik verwacht er niet te veel van. Veel te warm. Zal vooral natte sneeuw zijn.

glenn

Niederschlagsradar laat vanaf Antwerpen sneeuw zien

Joep

Zuiden van Limburg krijt zo meteen droge sneeuw

Hector Pascal

Temperaturen nog veel te ver boven nul. Sterker nog, het is alleen maar warmer geworden sinds 18:30 uur. Van 1,9 naar 3,4 in Twente.
Nul bestaat niet.

Stephanie

Weerplaza geeft nu voor bijna heel het land natte sneeuw.. Ik zie buiten alleen regen helaas.

Powered by EzPortal