Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 77714 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Peter Kuipers Munneke zojuist: zaterdag natte sneeuw mogelijk! Dus..

vossejongk

Worden we nu al enthousiast van natte sneeuw ja :P ?

alfons

foto uit de oude doos toen we nog winters hadden , Deventer lang geleden

ace

En dit was nog maar 2 (echte ;)) winters terug.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Never Stop Exploring

Eric

Citaat van: ron12 op do 19 feb 2015 - 14:13
Herfstwinter op komst http://www.weer.nl Leest het op weer.nl  ;) en ook lente verwachting http://www.accuweather.com/en/weather-news/europe-spring-2015-outlook/42485034 Mooie vooruitzichten :P
Vraagje; volgens mij klopte de zomer- en winterverwachting 2014-2015 van accuweather behoorlijk, toch?

Tyshane

Citaat van: ace op do 19 feb 2015 - 09:57
En dit was nog maar 2 (echte ;)) winters terug.
Inderdaad, ook in de tegenwoordige tijd hebben we nog winters, al is het wat minder vaak en minder koud, het komt nog zeker voor. Mooie foto trouwens. Eigen creatie? :)


Citaat van: Edwin op do 19 feb 2015 - 14:47
Op naar de lente :)
Zeker als je de laatste dagen zo een beetje de zon hebt gevoeld dan begint het toch te kriebelen hoor. Je hoort er zoveel mensen ook over. Heel langzaamaan gaat het toch die kant op en dat merk je al aan de kracht van de zon.  8)


Citaat van: vossejongk op wo 18 feb 2015 - 21:36
Worden we nu al enthousiast van natte sneeuw ja :P ?
Haha, lol, ja je weet maar nooit, met een beetje wishfull thinking kan dat nog een pakje gaan worden!  ;D

ron12

Citaat van: Eric op do 19 feb 2015 - 15:10
Vraagje; volgens mij klopte de zomer- en winterverwachting 2014-2015 van accuweather behoorlijk, toch?
Zitten er niet veel naast, Alleen ten noorden van ons zitten ze verkeerd, daar was het koud  ;) 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


Edwin

Als er geen winter meer komt is het hier ook vrij stil he :P
Never Stop Exploring

Ploeps

Over het weer dat we hier in het (zuid)oosten de afgelopen dagen hadden, valt ook weinig te melden  :P
Liefhebber van weer-uitersten.

Hector Pascal

Citaat van: Joep op do 19 feb 2015 - 22:00
Wrf sneeuwkanjes voor as dinsdag
Kans op minder dan 1 cm. sneeuw... Dus mocht het al uitkomen dan is niet eens een gesloten sneeuwdek. Dus verwaarloosbaar...
Nul bestaat niet.

Ijsbloem

 ;) Ja Eric, inderdaad.
Veel forumleden reageren  sceptisch op seizoensverwachtingen en zullen nu waarschijnlijk roepen
dat de goede verwachting op toeval berust. ;D
Ik heb seizoensverwachtingen sinds 2007 wat nauwlettender als winterliefhebber
gevolgd waarbij ik het gevoel krijg steeds minder op het verkeerde been te worden gezet.
De verwachting van afgelopen najaar beloofde niet veel goeds en helaas zaten ze er weinig naast.
Ik ga het komende jaar met meer dan gemiddelde belangstelling de gemiddelde temperatuur van
de opeenvolgende maanden volge.
Komt er weer eens een periode van maanden met een normaal of te koel temperatuurverloop
Of gaan we verder met het hardnekkige systeem van te warme maanden?
Mocht dit de realiteit worden dan denk ik dat we net als 1988 te maken hebben met een nieuwe
tempratuursprong.

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

JerryL

Wat een stilte hier...... komt er nog iets van wintersweer?

Nopie

Citaat van: JerryL op vr 20 feb 2015 - 16:32
Wat een stilte hier...... komt er nog iets van wintersweer?

Vrees dat het er de komende tijd niet drukker op zal worden hier. Terwijl wij met dit herfstweer zitten en ons afvragen of we ooit nog winter gaan zien :P wintert het het om ons heen lekker door, USA zeer koud en zelfs tot aan Florida toe en in EU zelfs op Kreta sneeuw. Om jaloers op te worden :'(       http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=1261

ron12

Citaat van: Nopie op vr 20 feb 2015 - 16:54
Vrees dat het er de komende tijd niet drukker op zal worden hier. Terwijl wij met dit herfstweer zitten en ons afvragen of we ooit nog winter gaan zien :P wintert het het om ons heen lekker door, USA zeer koud en zelfs tot aan Florida toe en in EU zelfs op Kreta sneeuw. Om jaloers op te worden :'(       http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=1261
Noordpool verhuist naar de VS als je de ijs bedekking van de Noordpool ziet, en de zeer lage temperaturen in de VS
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

als de winter niet meer komt mag de voorspelling van accuweather stilaan gaan uitkomen :) 

Tam

Klinkt leuk "de VS"

niet alleen de berichten hier maar ook elders verwijzen altijd naar de VS alsof wij er iets aan zouden hebben als het in Letland zwaar koud zou zijn.

Ik was pas in de VS op de heenweg tussenstop 30cm sneeuw op de terugweg tussenstop -14C maar op mn bestemming dus mooi 4 dagen het dagrecord qua hitte verbroken. was wel lekker hoor 25 en 26 graden als je een graad of 18 verwacht.. Nou weten we dat de Jetstream flinke golven maakt o.a. doordat de Noordpool opwarmt, wat ik me dus afvraag is of de positie van de Jetstream nu twee jaar op rij per toeval en gelijke vorm aanneemt of dat dit de nieuwe normaal gaat worden. (VS ZW warm - NO koud -- EU NW warm)

Hopen dat deze zomer in tegenstelling tot vorig jaar wel een hittegolfje of 2 geeft met flink wat ostgewitter...

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal