Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 77709 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

Effe wat anders, effe lachen,hoezo sneeuw ruimen  :D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: ron12 op ma 16 feb 2015 - 12:03
Effe wat anders, effe lachen,hoezo sneeuw ruimen  :D

Hahaha, dat was wel ff lachen ja  ;D

Tyshane

Citaat van: Sven op ma 16 feb 2015 - 11:32
Mooi, dan mag daarna de lente wel beginnen :)

Hey daar istie weer! :) Inderdaad, doe dan maar effe die herfst dan een weekje en dan daarna gelijk de lente! Top! maar liever helemaal niet dat grijze regenachtige weer, bah, ik vind het heerlijk zo met die zon, uit de wind merk je de zonnekracht al goed. Lekker hoor.


Citaat van: albalinda op ma 16 feb 2015 - 10:44
Klopt wel denk,vannochtend max 6 graden en vanmiddag een graadje of 10 maakt 16 graden 8)

Haha, lol! In denk idd met een biertje teveel op dat dat de gedachtengang was!  ;D

Sven

Citaat van: Tyshane op ma 16 feb 2015 - 15:42
Hey daar istie weer! :) Inderdaad, doe dan maar effe die herfst dan een weekje en dan daarna gelijk de lente! Top! maar liever helemaal niet dat grijze regenachtige weer, bah, ik vind het heerlijk zo met die zon, uit de wind merk je de zonnekracht al goed. Lekker hoor.

Haha ja, uit winterslaap ontwaakt met al dat lekkere weer. Is beter zo, weinig irritatie over en weer. Totaal geen winterfreak zoals je weet :) Maar inderdaad, nu even door de zure appel heen bijten en dan de lente in gassen, laatste dagen was het prima vertoeven met het in kracht winnende zonnetje. De lentekriebels waren er meteen. Dat grijze weer met wind en regen hoef ik ook niet, hopelijk is het van korte duur.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Extremissimorum

Zien anderen hier ook de stormkansen voor volgende week toenemen?

GeneralDuke

Hmmja, zowel EC als GFS neigen daar wel naartoe. EC vooral op maandag, GFS geeft ook dinsdag en woensdag opties. Even afwachten hoe het zich ontwikkelt :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

SniperEye

Citaat van: Extremissimorum op ma 16 feb 2015 - 19:40
Zien anderen hier ook de stormkansen voor volgende week toenemen?

Of het een storm wordt lijkt me tot nu toe niet overtuigend. GFS laat wel een depressie zien (al een aantal dagen op rij).

Danny

Nog steeds een beetje veel van hetzelfde in vergelijking met de afgelopen runs. Vanaf vrijdag kunnen we ons gaan opmaken voor Herfst met een hoofdletter H. Wind en regen gaan de boventoon voeren vanaf vrijdag.
Stormkansen zie ik in deze EC pluim niet terugkomen. Veel verder als windkracht 7 (alsof het al niet genoeg is) komen de meeste leden niet in deze pluim.

Marcellang

Citaat van: Danny op di 17 feb 2015 - 10:13
Nog steeds een beetje veel van hetzelfde in vergelijking met de afgelopen runs. Vanaf vrijdag kunnen we ons gaan opmaken voor Herfst met een hoofdletter H.
Zo deze week alvast maar weer een steen bestellen voor de aankomende 9 maanden, weleentje waar ik af en toe makkelijk onderuit kan kruipen voor heavy thunder  ;D
Ja, tuurlijk hebben we nog even,maar deze geboren optimist gelooft er (eindelijk) niet meer in  ;)
Tuurlijk een btje natte sneeuw,vorst etc kan de hele maand maart en een deel van april nog makkelijk wel ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Armand


ron12

Citaat van: Armand op di 17 feb 2015 - 11:48
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/blizzardbliksem-weerman-uit-zijn-dak

Hahaha, geweldig. Zou ik ook wel eens willen meemaken :)
En we noemen die weerman voortaan Thunder snow weatherman  ;D Maar even een filmpje geplukt van youtube 2.05 genieten
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


Jasneker

Wishfull thinking.
Met de verwachte 7 graden C boven nul geen schijn van kans.

J

Tja. Het mocht niet zo zijn deze winter. 0 keer een gesloten sneeuwdekje gehad hier in Den Haag. Twee keer natte blubber van een halve cm met gaten, een paar keer een hageldekje van 1 cm voor n uurtje lang. Geen sleeweer in ieder geval. Zo blijft de laatste echt goede sneeuw van hier nog altijd staan op eind januari 2013.

Enige positieve dat ik eruit kan halen is dat ie minder dramatisch was dan vorig jaar, maar dat was niet zo moeilijk  ;)

SniperEye

Citaat van: Jasneker op di 17 feb 2015 - 14:19
Wishfull thinking.
Met de verwachte 7 graden C boven nul geen schijn van kans.

Vermoedelijk. LT bij GFS liet vanmorgen wel NW stroming zien waar op dat moment veel kou voorradig is. Wel interessant om te volgen omdat het momenteel gewoonweg doodsaai is in meteoland ;)

Bacci

Nouja de kansen zijn er wel, kleine kansjes maar toch


Joep

Citaat van: Jasneker op di 17 feb 2015 - 14:19
Wishfull thinking.
Met de verwachte 7 graden C boven nul geen schijn van kans.

Conform huidige kaarten zijn er mogelijkheden, niks wisfull thinking
Bovenluchten worden weer kouder -30 tot -40 graden dus wie weet.

kaartje d. de Wild

Danny

Sneeuwkansjes staan zeker weergegeven in de pluim maar de meeste kansen zijn op middellange termijn en dus nog uiterst onzeker allemaal. Wel zeker is de weersverandering van vrijdag a.s. We gaan vol gas over van bijna voorjaarsachtig weer naar hartje herfst! Wind en regen zullen de boventoon gaan voeren. Natuurlijk zien we ook af en toe zon tussendoor maar zo mooi als deze week wordt het niet meer.

Sven

Haha blij dat ik de winter even opzoek voor een weekje en daar wel sneeuw gaat vallen :) die herfst is het laatste seizoen waar ik nu aan wil denken.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

winter

Ijskoud vandaag in Helmond. Door de mist stijgt de temp. nauwelijks.
Snachts bijna matige vorst met temp. rond de -4. Nu nog geen 2/2,5 graad. Dus Helmannpuntjes worden waarschijnlijk weer gesprokkeld.
Laatste paar dagen toch in een groot gedeelte van Nederland ijskoude nachten. Met aan de grond vaak matig vorst bijna strenge vorst. En op ooghoogte bijna matige vorst.
Overdag lekker een zonnetje met temp rond de 7 graden hier behalve vandaag dan.

Powered by EzPortal