Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 76284 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JerryL

Citaat van: Marsel op ma 09 feb 2015 - 09:01
Kansje op wat?
Zonder kou voorradig levert een dergelijke setting op wat vorst tijdens de nachten na niets op. Nee, voorlopig redelijk uitzichtloos vwb winterweer.

Ah we hebben al veel meer gehad dan vorig jaar. En we zijn nog niet klaar. Tot april kan het winteren.

Der RoX

Ik kan een speld horen vallen hier...
WiNtEr!!11!1!@

Ijsbloem

 :D Boem ._._._.

Op naar de lente,  de  zomer en het najaar.
En dan winterrrrrrrr 2016.
En in oktober maar weer ' gewoon, naar de seizoens
verwachtingen van gerenomeerde instanties kijken want ook
dit seizoen zitten ze qua verwachting prima.

En Cohen kunnen we in het rijtje ' Gerenomeerde aandachttrekkers
plaatsen. ;)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

JerryL

Citaat van: Ijsbloem op ma 09 feb 2015 - 11:28
:D Boem ._._._.

Op naar de lente,  de  zomer en het najaar.
En dan winterrrrrrrr 2016.
En in oktober maar weer ' gewoon, naar de seizoens
verwachtingen van gerenomeerde instanties kijken want ook
dit seizoen zitten ze qua verwachting prima.

En Cohen kunnen we in het rijtje ' Gerenomeerde aandachttrekkers
plaatsen. ;)

Was het op deze wijze voorspeld dan? Kan mij niet heugen, ga even terug lezen

Remy

Citaat van: der rox op ma 09 feb 2015 - 11:02
Ik kan een speld horen vallen hier...
Met de winter is ook dit topic rigor mortis aan het gaan :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

xzaz

Citaat van: Marsel op ma 09 feb 2015 - 09:01
Kansje op wat?
Zonder kou voorradig levert een dergelijke setting op wat vorst tijdens de nachten na niets op. Nee, voorlopig redelijk uitzichtloos vwb winterweer.
Hé Zevenhuizenaar.

Inderdaad, topic kan dicht Lente topic kan open.
De winter is nog niet eens begonnen!

Danny

De eerste dagen van deze nieuwe week zijn overwegend grijs en somber. Later in de week komt er meer ruimte voor de zon. Dit is goed te zien aan de amplitude in de pluim. In de nachten kan het net even licht vriezen en overdag gaan de temperaturen steeds een stukje verder omhoog naar misschien wel 10 graden lokaal tegen of in het weekend. Samen met de zon, weinig wind en overwegend droge condities zal het alles behalve winter lijken buiten.

JerryL

Citaat van: xzaz op ma 09 feb 2015 - 12:06
Hé Zevenhuizenaar.

Inderdaad, topic kan dicht Lente topic kan open.

meteorologische Lente vanaf 1 maart, dus dan topic. Echter kan tot april winteren. Wellicht wordt het lente topic een verlengstuk van het winter topic.

grizzrh

Wat een pessimisme weer.. Typisch Nederlands gedrag! Wordt steeds erger op dit forum vorig jaar was dat helemaal niet zo maar sinds dit jaar is het echt erg.
Doenrade, Limburg

Nopie

Citaat van: grizzrh op ma 09 feb 2015 - 14:32
Wat een pessimisme weer.. Typisch Nederlands gedrag! Wordt steeds erger op dit forum vorig jaar was dat helemaal niet zo maar sinds dit jaar is het echt erg.

Op zich logisch toch? Na vorig jaar en nu dit jaar een slechte winter is het lastig om optimistisch te blijven. En laten we realistisch zijn de kansen op serieus winterweer neemt nu met de dag af, de zonkracht wordt ook weer sterker enz. Maar neemt niet weg dat er nog wat kansen/prikjes mogelijk zijn.

xzaz

Citaat van: grizzrh op ma 09 feb 2015 - 14:32
Wat een pessimisme weer.. Typisch Nederlands gedrag! Wordt steeds erger op dit forum vorig jaar was dat helemaal niet zo maar sinds dit jaar is het echt erg.
Goed, laten we het dan omdraaien en optimistisch blijven; 's nachts nog een graad vorst. Misschien over 3 weken nog een klein dipje en de pluim buigt een heel klein beetje naar beneden op LT!  ::)
De winter is nog niet eens begonnen!

WinschoterWeer

Het is begin Februari en de winter lijkt uit de lucht te zijn, maar hoop doet leven,
maar oké... de moed begint mij ook best wel in de schoenen te zakken. Had graag ff op natuurijs gestaan.  :-\
De pluim krijgt wat zaagtandverschijnselen. (Verschil tussen max en min temp is redelijk hoog !)
Dus kans op nachtvorst blijft nog wel bestaan, maar t zal wel bij lichte vorst blijven...
Hoe dan ook....de lente is ook prachtig !!!  8)

Hier een foto van de fontein in Winschoten op 26 maart 2013. Het was toen bar koud !
Gevoelstemp lag erg laag en de oostenwind sneed dwars door je heen.




Ijsbloem

 ;) Jerry L.

CFS, Accuweather, IRI..GFS, allen gingen voor een afwijking tot 2 a 2.5.C boven normaal.
Zowel december als januari zaten helaas op schema en ook februari lijkt weer te warm te worden.
Wel verwachten ze een 'te koud' voorjaar.
Ach:"'t is maar wat je wilt zien of is je beleving anders?
De die paar kwakkelmomenten geven voor mij niet het gevoel dat we straks geen zeer zachte winter achter de rug hebben.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

SniperEye

Citaat van: grizzrh op ma 09 feb 2015 - 14:32
Wat een pessimisme weer.. Typisch Nederlands gedrag! Wordt steeds erger op dit forum vorig jaar was dat helemaal niet zo maar sinds dit jaar is het echt erg.

Pessimisme is niet erg mits goed onderbouwd. Ik ben gestopt mij hieraan te ergeren. Werkt prima. Het is en blijf leuk hier.

Marsel

Citaat van: grizzrh op ma 09 feb 2015 - 14:32
Wat een pessimisme weer.. Typisch Nederlands gedrag! Wordt steeds erger op dit forum vorig jaar was dat helemaal niet zo maar sinds dit jaar is het echt erg.

Citaat van: SniperEye op ma 09 feb 2015 - 17:53
Pessimisme is niet erg mits goed onderbouwd. Ik ben gestopt mij hieraan te ergeren. Werkt prima. Het is en blijf leuk hier.

Ik erger me veel meer aan ongefundeerd optimisme, zogenaamd wishfull thinking.
Onbetrouwbare modellen, kaarten ver achter de betrouwbaarheidshorizon en data gekoppeld aan louter een enkele oper worden soms te pas en te onpas getoond. Uiteraard levert dat een levendig en optimistisch gestemd forum op, maar des te groter is de teleurstelling achteraf.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Citaat van: grizzrh op ma 09 feb 2015 - 14:32
Wat een pessimisme weer.. Typisch Nederlands gedrag! Wordt steeds erger op dit forum vorig jaar was dat helemaal niet zo maar sinds dit jaar is het echt erg.

Dat is het eigenlijk helemaal niet. Het is gewoon de werkelijkheid en niets anders. Mensen blij maken met een dooie mus heb je immers ook niets aan en men mag zeggen wat ie wil, toch? Als andere mensen anders beweren dan zijn ze juist te optimistisch :P komend weekend temperaturen met dubbele cijfers, perfect tijdens carnaval :)
Never Stop Exploring

Armand

De Ardennen heeft de afgelopen tijd toch een mooie winterse periode achter de rug gehad. Op de officiële meetplaatsen is net geen 50 cm gemeten, maar ik weet bijna zeker dat er plaatsen zijn waar de lokale bevolking wel 50 cm of meer gemeten heeft, ook daar nu dooi.

Eifel

Citaat van: Armand op ma 09 feb 2015 - 20:25
De Ardennen heeft de afgelopen tijd toch een mooie winterse periode achter de rug gehad. Op de officiële meetplaatsen is net geen 50 cm gemeten, maar ik weet bijna zeker dat er plaatsen zijn waar de lokale bevolking wel 50 cm of meer gemeten heeft, ook daar nu dooi.
Dat kan je wel zeggen ja  :D. Maar aan de sneeuw lag het ook niet. Was meer algemeen weining tot amper vorst. Maar ook hier veeel dooi en steeds minder winters.

Marcellang

Citaat van: vlerk op ma 09 feb 2015 - 08:42
Dus eigenlijk was er niets aan de hand? ;)
Gelukkig niet Vlerk, alleen kon men dat niet weten op dat moment  ;)
Je weet ijzel verschilt per plek (vaak per km al)
Deze mensen nemen onnodige risico's en zorgen ervoor dat wij torenhoge premies betalen en onnodig opstoppingen in het verkeer hebben.
Of denken dat ze met de winterbanden wel veilig kunnen scheuren :D
Ik zit zelf al dik over de miljoen kilometers (auto) heen en heb al een wat van deze flappies meegemaakt  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal