Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 76288 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: winter67 op vr 06 feb 2015 - 21:57
Mooie pluim geregeld zon en fijne buitentemperatuur. :)

Tja, winters mag je het niet meer noemen. Temperaturen volledig genormaliseerd voor langere tijd. Een nachtvorstje zo af en toe, meer lijkt er voorlopig niet in te zitten.

joboy52

KNMI heeft waarschuwing voor extreem weer afgegeven wegens ijzel, voor de noordelijke provincies.

Amijeee

Volgens mij moet het nogal extreem gaan in t noorden ivm ijzel.. ik volg 112fryslan en zie overal meldingen van ongelukken en zelfs wegen die afgesloten zijn.

Edwin

Never Stop Exploring

Remy

Hier geen problemen tot nu toe,er valt hier bijna geen regen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


winter

Pluimen zijn iets koeler, vooral GFS met weer iets koudere leden. Veelal rond het jaarlijks gemiddeld, overdag rond de 5 graden en s'nachts bij opklaringen lichte vorst. Maybe over een week totaal andere kaarten en nog wat serieuze sneeuwval hopelijk in de laatste 2 weken van februari :)

winter

Daarnaast lekker koud geweest afgelopen nacht, met aan de grond strenge vorst in regio Enschede!
Zou me niks verbazen als er op bepaalde plekken geschaatst kan worden in die regio (langs de oostgrens). ALS we 2 weken een noord-oosten wind hadden en dus opklaringen in de nacht dan lag er volgens mij echt ruim 10 cm ijs op de meeste plaatsen. Jammer dat het maar 3 nachten tot matige vorst is gekomen en overdag rond/net boven het vriespunt.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joshoon

Vanmorgen een NL Alert gekregen ivm met ijzel in Drenthe en Groningen, serious business dus.

lander20

winterkansen stijgen op langere termijn weer met zeer brede pluim!
winter mag van mij nog toeslaan tot half eind maart daarna mag de lente en zomer beginnen met onweersbuien! :)

Jasneker

Net terug van het reisje heen en terug Sneek/Assen voor de opbouw en organisatie van het Horeca eventt daar, maar een complete schaatsbaan vanmorgen op de weg, veel auto's naast de weg, op de kop in de berm, of plat tegen de vangrail, te snel rijden geen anticiperen, en denken dat je met winterbanden en ABS etc een engeltje op je schouder hebt, maar met ijzel maakt dat allemaal niks uit, te snel rijden of sturen en je gaat.

Elke keer weer hetzelfde, mensen leren niet, eerste keer mist in het voor/najaar en het is raak, eerste gladheid, idem.....
Voor Groningen de binnenweg langs die was prima, A7 was toch afgesloten...

Temperatuur hing snel omhoog vandaag, sneeuw resten zijn practies allemaal weg, en de wegen prima berijdbaar.

Henk1976

Citaat van: Jasneker op za 07 feb 2015 - 19:55
Net terug van het reisje heen en terug Sneek/Assen voor de opbouw en organisatie van het Horeca eventt daar, maar een complete schaatsbaan vanmorgen op de weg, veel auto's naast de weg, op de kop in de berm, of plat tegen de vangrail, te snel rijden geen anticiperen, en denken dat je met winterbanden en ABS etc een engeltje op je schouder hebt, maar met ijzel maakt dat allemaal niks uit, te snel rijden of sturen en je gaat.

Elke keer weer hetzelfde, mensen leren niet, eerste keer mist in het voor/najaar en het is raak, eerste gladheid, idem.....
Voor Groningen de binnenweg langs die was prima, A7 was toch afgesloten...

Temperatuur hing snel omhoog vandaag, sneeuw resten zijn practies allemaal weg, en de wegen prima berijdbaar.

Moest vandaag naar Groningen voor mijn werk en wat ik inderdaad niet snap is dat er nog steeds lieden zijn die met 140 km/h je voorbij knallen. En ook nog van die malloten die keihard gaan remmen met ijzel. Die hebben of nooit geleerd om te rijden met gladheid of zijn gewoon levensmoe. Inderdaad veel ongelukken en afsluitingen onderweg maar ik heb ergere gladheid meegemaakt. Toen kon je niet harder dan 40 per uur over de A28. En winterbanden maken met ijzel totaal niet het verschil

Marcellang

Citaat van: Henk1976 op za 07 feb 2015 - 21:09
Moest vandaag naar Groningen voor mijn werk en wat ik inderdaad niet snap is dat er nog steeds lieden zijn die met 140 km/h je voorbij knallen. En ook nog van die malloten die keihard gaan remmen met ijzel. Die hebben of nooit geleerd om te rijden met gladheid of zijn gewoon levensmoe. Inderdaad veel ongelukken en afsluitingen onderweg maar ik heb ergere gladheid meegemaakt. Toen kon je niet harder dan 40 per uur over de A28. En winterbanden maken met ijzel totaal niet het verschil
Idd Henk,ik reed vanochtend met mij vrouw richting Assen en wat ik wel niet allemaal mee maakte   ;)
Verschillende automobilisten die net deden alsof het niet vroor en daarbij regende.
On-ge-lof-e-lijk, en gelukkig pakte alles goed uit, want er viel net niet genoeg regen hier voor een laagje ijs op de weg.
Maar dat konden we op dat moment ook niet weten ;) 8) ;D :P
Edit; bijna een dag later en nog geen nieuw bericht hieronder gezet.....dat zegt wel
wat over deze 'winter'. ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Vigo

Joshoon haha, ik kom jou overal tegen. Je bent de eigenaar van sim hotel! Zo cool dit haha. Ik speel het ook.  ;D

SniperEye

Pluim laat eigenlijk geen enkele winterse aspiraties meer zien. Ook GFS ziet deze niet meer zitten. Ik ben er bang voor dat het einde oefening is met de winter. Er zijn om ons heen ook geen voorraden met kou voorhanden. Moet gek lopen wil er echt iets gaan gebeuren nog.

Bacci

Citaat van: SniperEye op zo 08 feb 2015 - 21:02
Pluim laat eigenlijk geen enkele winterse aspiraties meer zien. Ook GFS ziet deze niet meer zitten. Ik ben er bang voor dat het einde oefening is met de winter. Er zijn om ons heen ook geen voorraden met kou voorhanden. Moet gek lopen wil er echt iets gaan gebeuren nog.

Nouja de wereld is vol met gekkigheid, toch?  ;D


vlerk

Citaat van: albalinda op za 07 feb 2015 - 22:58
Idd Henk,ik reed vanochtend met mij vrouw richting Assen en wat ik wel niet allemaal mee maakte   ;)
Verschillende automobilisten die net deden alsof het niet vroor en daarbij regende.
On-ge-lof-e-lijk, en gelukkig pakte alles goed uit, want er viel net niet genoeg regen hier voor een laagje ijs op de weg.
Maar dat konden we op dat moment ook niet weten ;) 8) ;D :P
Edit; bijna een dag later en nog geen nieuw bericht hieronder gezet.....dat zegt wel
wat over deze 'winter'. ;D

Dus eigenlijk was er niets aan de hand? ;)

Marsel

Citaat van: jeroentje890 op ma 09 feb 2015 - 00:39
Kansje misschien

Kansje op wat?
Zonder kou voorradig levert een dergelijke setting op wat vorst tijdens de nachten na niets op. Nee, voorlopig redelijk uitzichtloos vwb winterweer.

Powered by EzPortal