Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 77568 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

Danger is real, fear is a choice.

vossejongk

pluim midden NL, korte en middellange termijn grotendeels droog, grote dagelijkse gang (verschil in temp).

edit: nieuwe pluim er ook bij gezet

Remy

Citaat van: vossejongk op do 12 feb 2015 - 16:26
Haha :D Ik ben zelf imker, en als de bijtjes het koud gaan krijgen kruipen ze weer lekker in hun kast tegen mekaar aan, die hebben de -20 2 jaar geleden ook prima overleefd, dus een beetje nachtvorst gaat ze echt niet de das omdoen :).


Weet jij ook vast wel van dat Amerikaans vuilbroed dat hier een paar besmettingshaarden heeft. Enig idee hoe lang zo iets duurt? Staan nu overal borden hier met quarantaine waarschuwingen voor die beestjes.
Gelukkig is het winter,omdat ik niet denk dat bijen zelf zulke bordjes lezen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Unknown-user1778

Gisteravond bij de carnavals viering in Sittard zei iemand op het podium dat het maandag 16 graden zou worden.
Klopt het dat het in limburg echt zo warm gaat worden morgen? :d dat is namelijk geweldig om te gaan wandelen enzo!

Remy

Daar geloof ik niets van,misschien uit de wind in de zon op een terras ergens in de stad? Als de zon doorbreekt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Unknown-user1778

Wordt het morgen bewolkt dan? Het waren heerlijke zonnige dagen afgelopen week!

Arend

Voor de liefhebbers van weergeschiedenis een interview met Jan Buisman. Het is al van een tijdje geleden (2012) maar maakt het niet minder interessant. (via weerstation Losser)

http://www.weet-magazine.nl/artikelen/Weet%2016%20-%20het%20klimaat%20door%20de%20eeuwen%20heen.pdf
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Remy

Citaat van: dennis089 op zo 15 feb 2015 - 10:34
Wordt het morgen bewolkt dan? Het waren heerlijke zonnige dagen afgelopen week!
Hier grijs kil winterweer,amper boven nul met snijdende oostenwind.
Niet bepaald weer om in je T-shirt buiten te gaan lopen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Armand

Hier volop zon en de thermometer in de tuin geeft al 11.7 aan. De officiele geeft hier 9.5 aan  8)

vossejongk

Citaat van: Remy op zo 15 feb 2015 - 09:13
Weet jij ook vast wel van dat Amerikaans vuilbroed dat hier een paar besmettingshaarden heeft. Enig idee hoe lang zo iets duurt? Staan nu overal borden hier met quarantaine waarschuwingen voor die beestjes.
Gelukkig is het winter,omdat ik niet denk dat bijen zelf zulke bordjes lezen.

Ja dat is wel een hot topic in het imkerswereldje.. eenmaal besmet worden al je volken afgezwaveld (gedood met zwaveldamp) en daarna gaat de brand erin (kast, materiaal, dode bijen alles. Gelukkig wordt het wel allemaal gecompenseerd). Quarantaine tijd was geloof ik een maand, dus waarom die borden er nu nog staan, voor zover ik weet zijn er geen nieuwe besmettingen bijgekomen.

Remy

Citaat van: vossejongk op zo 15 feb 2015 - 13:01
Ja dat is wel een hot topic in het imkerswereldje.. eenmaal besmet worden al je volken afgezwaveld (gedood met zwaveldamp) en daarna gaat de brand erin (kast, materiaal, dode bijen alles. Gelukkig wordt het wel allemaal gecompenseerd). Quarantaine tijd was geloof ik een maand, dus waarom die borden er nu nog staan, voor zover ik weet zijn er geen nieuwe besmettingen bijgekomen.
Het ligt dus niet aan mij dat ik het (te) lang vind duren. Want uit de berichtgeving begreep ik dus ook dat het allang weer klaar moest zijn.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op vr 13 feb 2015 - 09:53
Klopt structureel ja, maar zo werkt het weer niet, structureel.  ;)

In sommige zomers zit je op 15 graden en eind april ook wel eens de 30 graden meegemaakt. Dus inderdaad ja, het kan al vroeg warm worden. Nu heb je dat in januari en februari niet zo snel, maar maart kenmerkt zich uit mijn herinneringen toch wel als een maand waarin het gek kan lopen.  :o

Heb wel eens geschaatst eind maart, maar kan me ook wel temperaturen herinneren van boven de 20 graden. Hoe dan ook, de dagen worden langer, de hoeveelheid zon en warmte nemen toe en dat gaan we merken, de kans op significant winterweer zal steeds meer af gaan nemen en de kans op warmer weer neemt toe. Soit, we doen er niets aan.  :)

Vandaag een mooi dagje dat als winterdagje begint en mogelijk met een lenteachtig middagje, ach ook wel weer even lekker hoor!  8)

Heb je reactie over het hoofd gezien. Maar ik ben dat zeker met je eens. Ik doelde meer op aanneembare temperaturen voor een bepaalde tijd in het jaar. Structuur l kent het weer zeker niet. Misschien had ik het anders moeten zeggen. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

SniperEye

Citaat van: dennis089 op zo 15 feb 2015 - 09:32
Gisteravond bij de carnavals viering in Sittard zei iemand op het podium dat het maandag 16 graden zou worden.
Klopt het dat het in limburg echt zo warm gaat worden morgen? :d dat is namelijk geweldig om te gaan wandelen enzo!

Wellicht heb je een winterslaap gehouden, maar als je dit topic gevolgd had dan weet je dat de uitspraak op dat podium dronkemanspraat is. Kleine tip: installeer een weer-app op je telefoon en lees de verwachting. Dit forum wijkt niet af van de verwachtingen op korte termijn t.o.v. de weer-apps e.d.

jeroentje890

Het zal vanaf volgende week wel weer druk worden hier op het forum 8) ;)

vossejongk

Citaat van: jeroentje890 op zo 15 feb 2015 - 22:08
Het zal vanaf volgende week wel weer druk worden hier op het forum 8) ;)

Huh? Ik zie geen bepaalde reden waarom het drukker als normaal zou worden

alfons


X-treme

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Danny

Nog een aantal dagen rustig en droog weer met kans op nachtvorst, mist etc. Vanaf vrijdag gaat het roer om en krijgen we met een meer herfstachtig weertype te maken. Regelmatig buien en/of regen met een aantrekkende wind. De temperaturen blijven overdag op een gelijk niveau als nu met z'n 7 a 8 graden. De nachten worden door de wolken vorst loos.

Marcellang

Citaat van: dennis089 op zo 15 feb 2015 - 09:32
Gisteravond bij de carnavals viering in Sittard zei iemand op het podium dat het maandag 16 graden zou worden.
Klopt het dat het in limburg echt zo warm gaat worden morgen? :d dat is namelijk geweldig om te gaan wandelen enzo!
Klopt wel denk,vannochtend max 6 graden en vanmiddag een graadje of 10 maakt 16 graden 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Sven

Citaat van: Danny op ma 16 feb 2015 - 10:32
Nog een aantal dagen rustig en droog weer met kans op nachtvorst, mist etc. Vanaf vrijdag gaat het roer om en krijgen we met een meer herfstachtig weertype te maken. Regelmatig buien en/of regen met een aantrekkende wind. De temperaturen blijven overdag op een gelijk niveau als nu met z'n 7 a 8 graden. De nachten worden door de wolken vorst loos.

Mooi, dan mag daarna de lente wel beginnen :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal