Winter discussietopic 2014/2015 deel 8

Topic gezien door 77638 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 feb 2015 - 08:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vossejongk

Citaat van: Armand op wo 11 feb 2015 - 15:46
Hier inmiddels al een heleboel vliegende insecten, dat is dan wel weer het nadeel van een zachte winter. Nu moet het ook weer niet gaan vriezen, want dan gaan de bijen weer dood, omdat deze de komende dagen ook weer meer naar buiten zullen komen!

Haha :D Ik ben zelf imker, en als de bijtjes het koud gaan krijgen kruipen ze weer lekker in hun kast tegen mekaar aan, die hebben de -20 2 jaar geleden ook prima overleefd, dus een beetje nachtvorst gaat ze echt niet de das omdoen :).

Bijtjes normaal:


Bijtjes in de winter:

Tyshane

Citaat van: Arend op do 12 feb 2015 - 09:43
Morgen tijd voor een beetje lente-gevoel? In de loop van de dag overal steeds meer zon en een groot deel van het land in de dubbele cijfers.

Ik had ook wel een beetje lente-gevoel toen ik dat plaatje zag, veel zon en dubbele cijfers. Klinkt goed. Dagje vrij en een fietstocht dus! :)

Armand

Citaat van: vossejongk op do 12 feb 2015 - 16:26
Haha :D Ik ben zelf imker, en als de bijtjes het koud gaan krijgen kruipen ze weer lekker in hun kast tegen mekaar aan, die hebben de -20 2 jaar geleden ook prima overleefd, dus een beetje nachtvorst gaat ze echt niet de das omdoen :).

Haha, ok. Mooi om te zien!

Bacci

Heel leuk allemaal die lente, maarruh pluim laat nog lang geen lente zien. Sterker nog de kans is groter dat het kouder wordt op lange termijn  ;)

Weerfreak 1337

Inderdaad. Structureel boven de 10 graden heb je pas eind april, en structureel boven de 15 zelfs pas half/eind mei. Met pech nog wat later!

Neemt natuurlijk niet weg dat het al vroeg warm kan worden. Maargoed, we zitten nog in februari. Een dagje met winterse buien/sneeuw is voorlopig nog goed mogelijk.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op do 12 feb 2015 - 18:59
Inderdaad. Structureel boven de 10 graden heb je pas eind april, en structureel boven de 15 zelfs pas half/eind mei. Met pech nog wat later!

Neemt natuurlijk niet weg dat het al vroeg warm kan worden. Maargoed, we zitten nog in februari. Een dagje met winterse buien/sneeuw is voorlopig nog goed mogelijk.

Hé moet dat nou, dat relatieveren!  :P
Paar vroege twintiger zo eind maart doe ik het voor hoor  ;).

Verder met je eens dat lenteweer nog ontzettend ver weg is (lees: minimaal één tot anderhalve maand). Maar even uitzitten voorlopig...

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op do 12 feb 2015 - 19:39
Hé moet dat nou, dat relatieveren!  :P
Paar vroege twintiger zo eind maart doe ik het voor hoor  ;).

Verder met je eens dat lenteweer nog ontzettend ver weg is (lees: minimaal één tot anderhalve maand). Maar even uitzitten voorlopig...

Hahaha, ja ik begin er ook steeds meer naar te verlangen. Vooral naar die broeierige dagen met rijzende stapelwolken aan de zuidelijke horizon........ (Droommodus)  8)

Ik kan niet wachten  ;D

Hopelijk mogen we al vroeg de eerste twintiger noteren. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

benjamin112


Tyshane

Citaat van: Weerfreak op do 12 feb 2015 - 18:59
Inderdaad. Structureel boven de 10 graden heb je pas eind april, en structureel boven de 15 zelfs pas half/eind mei. Met pech nog wat later!

Neemt natuurlijk niet weg dat het al vroeg warm kan worden. Maargoed, we zitten nog in februari. Een dagje met winterse buien/sneeuw is voorlopig nog goed mogelijk.

Klopt structureel ja, maar zo werkt het weer niet, structureel.  ;)

In sommige zomers zit je op 15 graden en eind april ook wel eens de 30 graden meegemaakt. Dus inderdaad ja, het kan al vroeg warm worden. Nu heb je dat in januari en februari niet zo snel, maar maart kenmerkt zich uit mijn herinneringen toch wel als een maand waarin het gek kan lopen.  :o

Heb wel eens geschaatst eind maart, maar kan me ook wel temperaturen herinneren van boven de 20 graden. Hoe dan ook, de dagen worden langer, de hoeveelheid zon en warmte nemen toe en dat gaan we merken, de kans op significant winterweer zal steeds meer af gaan nemen en de kans op warmer weer neemt toe. Soit, we doen er niets aan.  :)

Vandaag een mooi dagje dat als winterdagje begint en mogelijk met een lenteachtig middagje, ach ook wel weer even lekker hoor!  8)

Reutel

Mooi pluimpje hoor hedenochtend.  ;)

Heerlijk weer komende week. 's Nachts paar graden vriezen en overdag genieten van de steeds warmer wordende zon. Geen spannende tijden, doch heerlijk weer om buiten te vertoeven en carnaval te vieren.


Eifel

Citaat van: Bacci op do 12 feb 2015 - 18:02
Heel leuk allemaal die lente, maarruh pluim laat nog lang geen lente zien. Sterker nog de kans is groter dat het kouder wordt op lange termijn  ;)
De temps zullen vast wel een paar keer wat naar onder gaan. En natuurlijk ook wie weet nog mooie winters buien voor Maart. Maar voor echte winter is het weer hopen op winter 2015-2016.

Zynex


4seasons

Citaat van: Zynex op vr 13 feb 2015 - 15:53
Prachtig weer vandaag! Heerlijk.
Inderdaad, heerlijk weer eens genieten van het zonnetje.

Alleen weer jammer van de wind.

Weerfreak 1337

Op die beginnende "lentedagen" is het windje inderdaad vaak nog fris. Straks als het 30 graden is mag er een lekkere krachtige zuidenwind staan  ;D 8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

vossejongk

Het was zeker goed te doen in 't zonnetje vandaag en uit de wind :)! Liefst meer van die dagen, dat grijze heb ik nu wel gezien deze winter :P

Marsel

Door toedoen van een paar nachtdiensten vandaag jammer genoeg niet van het prille 'voorjaarszonnetje' kunnen genieten. Wel van verschillende kanten te horen gekregen dat zo her en der lentekriebels toeslaan. Goed teken wat mij betreft.

Sowieso heerlijk om op de weerkaarten de contouren van het land weer van kleur te zien veranderen overdag agv dagelijkse gang! Nog een maandje uitzitten en dan hopen dat we een kopie van de uitzonderlijk mooie maart van 2014 mogen verwachten. Die kans is netto natuurlijk vrijwel nul, maar een vergelijkbaar verloop lijkt me heerlijk (eerste decade van maart schakelde we toen al snel over op temps lokaal tussen 15 en 20C!)

Tyshane

Citaat van: Marsel op vr 13 feb 2015 - 20:57
Door toedoen van een paar nachtdiensten vandaag jammer genoeg niet van het prille 'voorjaarszonnetje' kunnen genieten. Wel van verschillende kanten te horen gekregen dat zo her en der lentekriebels toeslaan. Goed teken wat mij betreft.

Sowieso heerlijk om op de weerkaarten de contouren van het land weer van kleur te zien veranderen overdag agv dagelijkse gang! Nog een maandje uitzitten en dan hopen dat we een kopie van de uitzonderlijk mooie maart van 2014 mogen verwachten. Die kans is netto natuurlijk vrijwel nul, maar een vergelijkbaar verloop lijkt me heerlijk (eerste decade van maart schakelde we toen al snel over op temps lokaal tussen 15 en 20C!)

Het windje was inderdaad erg fris, maar de zon voelde al behoorlijk lekker aan, ja en dan gaat het kriebelen. En met de gedachte dat het vorig jaar begin maart al zo lekker weer was gaat het nog meer kriebelen. De kans is misschien klein, maar je weet het maar nooit met die roerende staart van maart!  8)

Marcellang

Citaat van: Tyshane op za 14 feb 2015 - 07:37
Het windje was inderdaad erg fris, maar de zon voelde al behoorlijk lekker aan, ja en dan gaat het kriebelen. En met de gedachte dat het vorig jaar begin maart al zo lekker weer was gaat het nog meer kriebelen. De kans is misschien klein, maar je weet het maar nooit met die roerende staart van maart!  8)
Dat het lekker weer is ga ik hier zeker niet ontkennen  ;D 8)
Maar dat ik dit jaar nog meer last van muizen, insecten en ander ongedierte in mijn planten zal krijgen staat (bijna) vast.
Ik hoop toch nog steeds op een koud, wisselvallig einde van deze periode  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Tyshane

Citaat van: albalinda op za 14 feb 2015 - 14:51
Dat het lekker weer is ga ik hier zeker niet ontkennen  ;D 8)
Maar dat ik dit jaar nog meer last van muizen, insecten en ander ongedierte in mijn planten zal krijgen staat (bijna) vast.
Ik hoop toch nog steeds op een koud, wisselvallig einde van deze periode  ;)

Ja dat is balen en zeker bedrijfsmatig niet leuk als je zo afhankelijk bent van het weer. Dan krijgt het toch allemaal een wat andere betekenis. Qua winterweer ben ik nog warm te maken voor een dik pak sneeuw, als goedmaak-toetje, maar dan ook echt een dik pak. Niet dat wisselvallige graag. Ik wil nog steeds weer eens een iglo maken!  8) ;D

Marcellang

Citaat van: Tyshane op za 14 feb 2015 - 15:48
Ja dat is balen en zeker bedrijfsmatig niet leuk als je zo afhankelijk bent van het weer. Dan krijgt het toch allemaal een wat andere betekenis. Qua winterweer ben ik nog warm te maken voor een dik pak sneeuw, als goedmaak-toetje, maar dan ook echt een dik pak. Niet dat wisselvallige graag. Ik wil nog steeds weer eens een iglo maken!  8) ;D
Klopt Tyshane  ;)
Daarnaast kunnen we minder spuiten/verdelgen dan vroegah, wat natuurlijk logisch is in deze tijd van milieu etc.
Ik heb voor je een iglomaak mogelijkheid besteld, zo rond eind februari ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal