Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204877 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ron12

Morgen voor het eerst deze maand de zon weer eens te zien  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: jens op vr 05 dec 2014 - 14:27
ik denk dat ze zondagavond en vooral maandagavond wel wat dieper het land in kunnen komen,want dan worden de actiefste buien berekent

De meest actieve buien en/of gebieden met verhoogde buienactiviteit zullen idd verder het land optrekken. Maar zoals Jan al zei: zelfs dan is de kans op sneeuw klein.
Natte sneeuw zou eventueel kunnen. :)  ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

Citaat van: Weerfreak op vr 05 dec 2014 - 15:09
De meest actieve buien en/of gebieden met verhoogde buienactiviteit zullen idd verder het land optrekken. Maar zoals Jan al zei: zelfs dan is de kans op sneeuw klein.
Natte sneeuw zou eventueel kunnen. :)  ;)

Natte sneeuw is ook mooi. In ieder geval iets wits wat valt (geen ijzel of hagel heb je niks aan).

Zynex

Natte sneeuw ook niet... en droge sneeuw ook niet als het binnen 48u alweer weg smelt..

Lothiriel

Citaat van: Zynex op vr 05 dec 2014 - 15:47
Natte sneeuw ook niet... en droge sneeuw ook niet als het binnen 48u alweer weg smelt..

Voor mij is alles wat een beetje sneeuwig is sowieso al beter dan regen :-)

Al vind ik een lekkere zomerstorm zeker niet verkeerd. Maar bij 'gewoon' weer, dan verkies ik sneeuw altijd boven regen. Regen is zo verschrikkelijk deprimerend :(
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

jens

Citaat van: Zynex op vr 05 dec 2014 - 15:47
Natte sneeuw ook niet... en droge sneeuw ook niet als het binnen 48u alweer weg smelt..
dit klinkt misschien vreemd, maar ik vind zo een situaties net de leukste, je weet nooit op voorand wat het gaat zijn, is het sneeuw is het regen? gaat de regen over in sneeuw? Het is altijd spannend en het zijn net die situaties die verassend uit de hoek kunnen komen(zowel positief als negatief) :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Extremissimorum

Citaat van: jens op vr 05 dec 2014 - 16:14
dit klinkt misschien vreemd, maar ik vind zo een situaties net de leukste, je weet nooit op voorand wat het gaat zijn, is het sneeuw is het regen? gaat de regen over in sneeuw? Het is altijd spannend en het zijn net die situaties die verassend uit de hoek kunnen komen(zowel positief als negatief) :)


Maart 2013: natte sneeuw met sneeuwvlokken van 10 cm! Geweldig! Sprookjesachtig! Het sneeuwde zo hard dat het ook nog even bleef liggen. Mijn een-na-mooiste ervaring met sneeuw, en wel met natte sneeuw!

jens

gfs komt plots met een noord stroming en een groenlandblokkade voor het weekend!!! :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Extremissimorum

Citaat van: jens op vr 05 dec 2014 - 17:30
gfs komt plots met een noord stroming en een groenlandblokkade voor het weekend!!! :)

Volgend weekend, kan nog heel vaak veranderen. 'k Zou er niet te veel waarde aan hechten. Maar: een mooi kaartje is het wel!

jens

Citaat van: Extremissimorum op vr 05 dec 2014 - 17:36
Volgend weekend, kan nog heel vaak veranderen. 'k Zou er niet te veel waarde aan hechten. Maar: een mooi kaartje is het wel!
dat is nu toch ook niet zo extreem ver weg meer, toch een positieve ontwikkeling, ik ben benieuwd wat ec gaat doen straks
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Armand

Leuke ontwikkeling van GFS. Hoop dat dit gaat doorzetten, want momenteel zie ik nog niet echt een kansje op winterweer. De meeste worden zonder pardon weggeveegd door een sterke westelijke stroming. Het weertype wordt waarschijnlijk wat anders, dat is maar goed. Welke kan het opgaat? Dat is nog erg onzeker ;)

Extremissimorum

Citaat van: jens op vr 05 dec 2014 - 17:41
dat is nu toch ook niet zo extreem ver weg meer, toch een positieve ontwikkeling, ik ben benieuwd wat ec gaat doen straks

Zeker positieve signalen, maar alleen over de eerste drie dagen kan je iets nuttigs zeggen, en zelfs dan is het onzeker. Zoals: wat gaat er zondag en maandag voor neerslag vallen.

Overigens: gfs laat storm nog in stand, nu voor dinsdagavond en -nacht. En: het laat een beetje sneeuw zien tijdens de storm. Zou het dan toch?

Remy

Citaat van: Extremissimorum op vr 05 dec 2014 - 17:47
Zeker positieve signalen, maar alleen over de eerste drie dagen kan je iets nuttigs zeggen, en zelfs dan is het onzeker. Zoals: wat gaat er zondag en maandag voor neerslag vallen.

Overigens: gfs laat storm nog in stand, nu voor dinsdagavond en -nacht. En: het laat een beetje sneeuw zien tijdens de storm. Zou het dan toch?
Als dat er van komt zet ik hier even een paar lampjes aan en ga dat rustig staan filmen.Een echte sneeuwstorm dat hebben we al heel lang niet meer gehad.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Citaat van: Armand op vr 05 dec 2014 - 17:44
Leuke ontwikkeling van GFS. Hoop dat dit gaat doorzetten, want momenteel zie ik nog niet echt een kansje op winterweer. De meeste worden zonder pardon weggeveegd door een sterke westelijke stroming. Het weertype wordt waarschijnlijk wat anders, dat is maar goed. Welke kan het opgaat? Dat is nog erg onzeker ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: ron12 op vr 05 dec 2014 - 15:01
Morgen voor het eerst deze maand de zon weer eens te zien  8)

Het gehele land is overdreven, oosten zal adhv onderstaande afbeelding niet veel zon zien

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Telkens ik die weermodellen niet bekijk meteen ze binnen zijn, evolueren ze positief, ik zou beter stoppen , dan krijgen we wel een goeie winter :D

Is nog week ver, maar ziet er wel leuk uit :o

Deadmau5

Citaat van: gilleeesss op vr 05 dec 2014 - 19:25
Telkens ik die weermodellen niet bekijk meteen ze binnen zijn, evolueren ze positief, ik zou beter stoppen , dan krijgen we wel een goeie winter :D

Is nog week ver, maar ziet er wel leuk uit :o

zelfde hier. als ik begin te kijken is het gedaan... dus ik stopte ergens vorige week omdat ik dacht deze week gaat enkel maar een koude maandag brengen, en zelfs niets voor het westen.

En deze week was zalig :D

jens

ik moet zeggen dat de nieuwe gfs pluim mij angenaam verrast heeft, vanaf maandag tot donderdag temps rond 4 graden en in het zuidoosten zelfs amper boven de 2 graden
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

ron12

Verre oosten van Rusland bedolven onder sneeuw 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bliksems

waarom staat er meteo service door die foto heen?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Powered by EzPortal