Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204865 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Koen-IJM

We hebben er dik een jaar op wachten... maar hier is ie dan: Heel holland kleurt blauw  ;D


Stephanie

Citaat van: Weerfreak op wo 03 dec 2014 - 23:36
Nog één officieel KNMI station(Vlieland), en dan kust heel Nederland de voeten van Koning Winter. ::) ;D
Vorst in het hele land nu! :)

Bacci

Morgen toch nog een ijsdag?  ::) En vrijdag ook een stuk kouder dan verwacht.

ron12

Oosten Duitsland alweer vorst vrij, dit wordt niets deze winter prik. Op naar de volgende winter prikje :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MrMullie

Citaat van: ron12 op do 04 dec 2014 - 08:37
Oosten Duitsland alweer vorst vrij, dit wordt niets deze winter prik. Op naar de volgende winter prikje :'(

Gelukkig maar, zondag voor een weekje naar Berlijn  ;) Ik vond het gisteren toch iets te koud om hele dagen buiten te lopen.

Danny

Tja wat moeten we nu van deze pluim zeggen. Hogere temperaturen dan deze week in de vooruitzichten. Meer wind maar weinig stormkansen momenteel. Regelmatig neerslag maar weinig sneeuwopties...... Beetje net niet allemaal. Onzekerheid na het weekend blijft groot maar echte winterse opties zitten er nu niet in de pluim.

Roan

Laten we hopen dat komende dagen wat zon brengt! Tis hier verdorie al een week lang grauw, grijs en waterkoud!

xzaz

Citaat van: Danny op do 04 dec 2014 - 10:08Onzekerheid na het weekend blijft groot maar echte winterse opties zitten er nu niet in de pluim.
Tja, eigenlijk is er geen onzekerheid voor de komende week alleen maar op MLT en LT. Het wordt gewoon grauw herfstweer, helaas. Ik heb het idee dat hij wel wat naar beneden trekt op extreme lange termijn.. maar goed een trend die wat leuks kan brengen aan het einde van deze maand.
De winter is nog niet eens begonnen!

mauriceb

Citaat van: Danny op do 04 dec 2014 - 10:08
Tja wat moeten we nu van deze pluim zeggen. Hogere temperaturen dan deze week in de vooruitzichten. Meer wind maar weinig stormkansen momenteel. Regelmatig neerslag maar weinig sneeuwopties...... Beetje net niet allemaal. Onzekerheid na het weekend blijft groot maar echte winterse opties zitten er nu niet in de pluim.

Spreiding erg groot hoor in die pluim, van t weekend wellicht temps boven nul. Maar daarna kan het gewoon weer alle kanten uit.
Opzich prima, misschien rond of voor de kerstdagen weer de vorst in.

Ik vind het iig een mooi begin van de winter.

aukjeveenstra

Citaat van: mauriceb op do 04 dec 2014 - 12:03
Spreiding erg groot hoor in die pluim, van t weekend wellicht temps boven nul. Maar daarna kan het gewoon weer alle kanten uit.
Opzich prima, misschien rond of voor de kerstdagen weer de vorst in.

Ik vind het iig een mooi begin van de winter.

Ben ik het helemaal mee eens, een mooi begin van de winter.
Wat we vorig jaar niet hadden hebben we nu wel.  ;D
Droomt van een strenge winter met veel seeuw :)

bliksems

word helaas weer niks deze maand(denk ik) net als vorig jaar deze tijd.
ook aan de weinige berichten hier is het te zien dat men er niet in geloofd vooral natuurlijk ook omdat er niks spectaculairs te melden valt helaas)
het zal toch niet weer zo verlopen he...
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Hector Pascal

Toch grappig om te lezen dat een aantal personen aangeven dat  het na een bepaalde tijd de onzekerheid groot is. Volgens mij is het in 9 van de 10 gevallen altijd onzeker op de MT en LT.
Nul bestaat niet.

mauriceb

Citaat van: Hector Pascal op do 04 dec 2014 - 12:34
Toch grappig om te lezen dat een aantal personen aangeven dat  het na een bepaalde tijd de onzekerheid groot is. Volgens mij is het in 9 van de 10 gevallen altijd onzeker op de MT en LT.
Klopt, alleen al voor morgen is de spreiding groot om maar wat eens te noemen en dat is niet altijd het geval.
We gaan het meemaken, zo'n winter als vorig jaar is naar mijn mening net zo kansrijk als een horrorwinter. Niet echt groot dus, we zullen Heus wel meer winterprikken krijgen, mooi zou zijn met wat sneeuw alvoor er ijs ligt. schaatsen en sneeuwpret tegelijk.

Nopie

Alleen in het westen vriest het nog momenteel  :D weer eens wat anders dan altijd de zachte uitbijter te zijn  :P

MamaAs

Wat een gemopper. Temp. gaat volgens mij naar gemiddelde waardes, prima toch?
We hebben een hele leuke start van de winter gehad.
Maar dan is het weer te grijs, te koud... Ja want we hadden ook zo'n koude rotherfst met zoveel regen en amper zon  ::) klaagklaagklaag.

Deze koude dagen hebben we maar weer mooi in de pocket.
En de binnenwateren hebben fijn af kunnen koelen met deze temperaturen. Ook weer mooi meegenomen!

Jan van Ooijen

KNMI Guidance:

Neerslagkansen zijn vandaag klein. Slechts zeer lokaal is de bewolking bewolking net dik genoeg om lichte coalescentieneerslag te produceren. Stelt allemaal weinig voor. Morgenmiddag in het westen lichte (mot)regen, langzaam oostwaarts trekkend. Mogelijk dat er dan verder landinwaarts lokaal ook iets winters voorkomt zoals natte sneeuw. Het signaal van onderkoelde regen van Hirlam wordt niet gehonoreerd omdat dit model waarschijnlijk te koud is onderin. In de avond volgt het koufront met regen. De kans op winterse neerslag is dan erg klein geworden.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Opdat we het niet vergete: gisteren de eerste 1,2 hellmannpunten van deze winter in De Bilt geteld! We zijn sowieso al beter met deze winter dan vorig jaar! 8)

Vandaag, volgens de verwachting, komen er weer 0,5 bij!

Ik zal er hier in Hoorn nog even op moeten wachten...

JerryL

Citaat van: bliksems op do 04 dec 2014 - 12:32
word helaas weer niks deze maand(denk ik) net als vorig jaar deze tijd.
ook aan de weinige berichten hier is het te zien dat men er niet in geloofd vooral natuurlijk ook omdat er niks spectaculairs te melden valt helaas)
het zal toch niet weer zo verlopen he...

Nee dat mag niet. We hebben recht op een Witte Kerst en een Strenge Winter. Vorig jaar was het zó slecht dat we met RENTE gecompenseerd dienen te worden.

Weerfreak 1337

Citaat van: Koen-IJM op do 04 dec 2014 - 00:26
We hebben er dik een jaar op wachten... maar hier is ie dan: Heel holland kleurt blauw  ;D

Lekker hoor! :) Eindelijk heeft het overal gevroren nu. :P

Citaat van: Danny op do 04 dec 2014 - 10:08
Tja wat moeten we nu van deze pluim zeggen. Hogere temperaturen dan deze week in de vooruitzichten. Meer wind maar weinig stormkansen momenteel. Regelmatig neerslag maar weinig sneeuwopties...... Beetje net niet allemaal. Onzekerheid na het weekend blijft groot maar echte winterse opties zitten er nu niet in de pluim.

De onzekerheid voor aanstaande dinsdag is wel plots toegenomen. Eens kijken hoe dat uitpakt.  :-X

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jornonweer

en nu wordt het echt slecht weer waar niemand iets aan heeft >:( geen vrieskou geen lente geen sneeuw geen storm, 4-9 graden met wat wind en regen huyyy
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal