Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204872 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Volgende week gewoon guur weer met misschien wat winterse neerslag.

Maar dan nog eerst dit weekend maar zien en morgen nog genieten van een koude dag :)

Remy

Die gevoelstemperatuur is vast van achter een bureau bedacht,klopt geen ene zak van.
Ik heb in vries cellen gewerkt bij min twintig dat prettiger aanvoelde dan de afgelopen dagen en nu weer met die wind.
Ik kan niet werken met handschoenen aan,dat gaat gewoon niet als je stroomdraadjes en kleine schroefjes moet friemelen dus ik voel aan mijn handen heel goed hoe relatief koud koud kan zijn en dit weer is echt kouder dan min twintig bij geen wind.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Citaat van: Remy op wo 03 dec 2014 - 22:10
Die gevoelstemperatuur is vast van achter een bureau bedacht,klopt geen ene zak van.
Ik heb in vries cellen gewerkt bij min twintig dat prettiger aanvoelde dan de afgelopen dagen en nu weer met die wind.
Ik kan niet werken met handschoenen aan,dat gaat gewoon niet als je stroomdraadjes en kleine schroefjes moet friemelen dus ik voel aan mijn handen heel goed hoe relatief koud koud kan zijn en dit weer is echt kouder dan min twintig bij geen wind.

Met wind krijg je het gewoon sneller koud en merk je het veel sneller, wind is gewoon irritant :P

Weerfreak 1337

Wind kan ook heerlijk zijn. Windkracht 6 bij 30 graden... Heerlijk. Ben blij dat ik aan de kust woon. :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

Citaat van: Remy op wo 03 dec 2014 - 22:10
Die gevoelstemperatuur is vast van achter een bureau bedacht,klopt geen ene zak van.
Ik heb in vries cellen gewerkt bij min twintig dat prettiger aanvoelde dan de afgelopen dagen en nu weer met die wind.
Ik kan niet werken met handschoenen aan,dat gaat gewoon niet als je stroomdraadjes en kleine schroefjes moet friemelen dus ik voel aan mijn handen heel goed hoe relatief koud koud kan zijn en dit weer is echt kouder dan min twintig bij geen wind.

Ja die wind vandaag was echt een killer. Stond vanmiddag ook met 30 man onder een bushokje :P

winter

Citaat van: Weerfreak op wo 03 dec 2014 - 22:22
Wind kan ook heerlijk zijn. Windkracht 6 bij 30 graden... Heerlijk. Ben blij dat ik aan de kust woon. :D

Hoi, Jan heeft een aantal dagen een aantal kaarten van ECMWF gepost met sneeuw erop voor aankomend weekend. Staat dit er nog steeds op bij EC of niet meer? Ben bang van niet als ik naar de pluim kijk.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op wo 03 dec 2014 - 22:22
Wind kan ook heerlijk zijn. Windkracht 6 bij 30 graden... Heerlijk. Ben blij dat ik aan de kust woon. :D

Maak me gek ;).

Zijn jullie trouwens vandaag wel buiten geweest! Wat een ****kou zeg, ongekend. Nee, dit zout- en zonloze en bovendien erg onaangename weertype mag heel snel zijn/haar biezen pakken. Gelukkig volgt snel verandering tijdens het komende weekend.

Ikzelf kijk al uit naar de periode zondagmiddag en maandag als we eventjes wat dieper de polaire lucht in gaan met open weertype, koude bovenluchten en buien vanaf zee vergezeld van korrelhagel en onweer, wellicht ietsjes verder landinwaarts zeer lokaal een kleddernatte natte flats zelfs. Kunnen we weer even Cb's staren en tussendoor een paar zonnestralen opvangen  :).

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op wo 03 dec 2014 - 22:39
Maak me gek ;).

Zijn jullie trouwens vandaag wel buiten geweest! Wat een ****kou zeg, ongekend. Nee, dit zout- en zonloze en bovendien erg onaangename weertype mag heel snel zijn/haar biezen pakken. Gelukkig volgt snel verandering tijdens het komende weekend.

Ikzelf kijk al uit naar de periode zondagmiddag en maandag als we eventjes wat dieper de polaire lucht in gaan met open weertype, koude bovenluchten en buien vanaf zee vergezeld van korrelhagel en onweer, wellicht ietsjes verder landinwaarts zeer lokaal een kleddernatte natte flats zelfs. Kunnen we weer even Cb's staren en tussendoor een paar zonnestralen opvangen  :).

Ik verheug me er ook op.  :) Als het dan toch geen winter is, dan maar de herfstbuien die we afgelopen herfst nauwelijks gezien hebben. 8)

Edit :en ja Marsel, genoeg buiten geweest vandaag. Even van de dwarrelende zeer lichte sneeuw genoten, een zeldzaamheid in 2014. Was toch weer even leuk om het gezien te hebben, ondanks dat het niks voorstelde.. Het blijft mooi. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Energizer85


Energizer85

Citaat van: Weerfreak op wo 03 dec 2014 - 22:44
Ik verheug me er ook op.  :) Als het dan toch geen winter is, dan maar de herfstbuien die we afgelopen herfst nauwelijks gezien hebben. 8)

Ja grote CB's roerende luchten... daar heb ik ook behoefte aan na een week grijsweerstaren....

Leuke poging winter, de volgende poging graag met iets meer gebeurtenissen ;)

winter67

http://wetter3.de/pulldown_3.html?0
Kan iemand deze kaarten uitleggen 12 december lijkt net een vingertje

arjanbruggink

Citaat van: Marsel op wo 03 dec 2014 - 22:39
Maak me gek ;).

Zijn jullie trouwens vandaag wel buiten geweest! Wat een ****kou zeg, ongekend. Nee, dit zout- en zonloze en bovendien erg onaangename weertype mag heel snel zijn/haar biezen pakken. Gelukkig volgt snel verandering tijdens het komende weekend.

Ikzelf kijk al uit naar de periode zondagmiddag en maandag als we eventjes wat dieper de polaire lucht in gaan met open weertype, koude bovenluchten en buien vanaf zee vergezeld van korrelhagel en onweer, wellicht ietsjes verder landinwaarts zeer lokaal een kleddernatte natte flats zelfs. Kunnen we weer even Cb's staren en tussendoor een paar zonnestralen opvangen  :).
Helemaal met je eens, moven met die saaie grijze bende..... De kou vind ik wel best, maar het is saaiheid ten top. Op naar de OCC's!!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Nog één officieel KNMI station(Vlieland), en dan kust heel Nederland de voeten van Koning Winter. ::) ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Koen-IJM

Citaat van: Weerfreak op wo 03 dec 2014 - 23:36
Nog één officieel KNMI station(Vlieland), en dan kust heel Nederland de voeten van Koning Winter. ::) ;D

Toch wel een magisch moment... Gok dat het rond 1 uur zover is.

Zat ik er met me 0,4 als min. toch naast  ;D

Unknown-user1778

zoals ik alles nu interpreteer gaan we in ieder geval korte termijn de westcirculatie in met veel regen. een echte koude gure herfstweek.
Niet wat we willen hebben als sneeuwliefhebbers lijkt me?
Zijn er tekenen van een blokkade in de weerkaarten voor de middel/lange termijn?

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Nieuwe GFS run iets kouder op korte termijn nog. Heb het dan vooral over maandag met kansen op sneeuw als ik de bovenlucht temp mag geloven. Daarna paar dagen wind uit het (noord)westen met oorsprong van de lucht uit de noordpool dus nog steeds koud 6/7 graden en vervolgens zeer rommelige atmosfeer ( oorlog tussen lagedrukgebieden en hogedrukgebieden er zit potentie in de run). Dus lijkt met niet dat we in WC terecht komen net als vorig jaar.

Remy

Citaat van: Marsel op wo 03 dec 2014 - 22:39
Maak me gek ;).

Zijn jullie trouwens vandaag wel buiten geweest!
Daarmee begon ik dit sub draadje onder deze discussie Heel dat gevoelstemperatuur kaartje slaat kant noch wal. Omdat de referentie al niet deugt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

fgfredje

Citaat van: Remy op wo 03 dec 2014 - 22:10
Die gevoelstemperatuur is vast van achter een bureau bedacht,klopt geen ene zak van.
Ik heb in vries cellen gewerkt bij min twintig dat prettiger aanvoelde dan de afgelopen dagen en nu weer met die wind.
Ik kan niet werken met handschoenen aan,dat gaat gewoon niet als je stroomdraadjes en kleine schroefjes moet friemelen dus ik voel aan mijn handen heel goed hoe relatief koud koud kan zijn en dit weer is echt kouder dan min twintig bmt niet weg dat het bitter kou was vanij geen wind.

Vriescel is een ander soort lucht circulatie moet je weten als montuur zijne.  Werk in de keuken en 2 keer per week vriezer op ruimen. is erg koud ja min 18 20. Neemt niet weg dat het bitter koud was vandaag.

Powered by EzPortal