Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 204885 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

Geen HIRLAM voor de buien van vandaag ??

Ah laat maar zitten hier heb zelf al een HIRLAM run gemaakt t/m 00:00

Doenrade, Limburg

Lothiriel

Voorspellingen zijn allemaal heel negatief, zie op korte termijn de temperatuur alweer richting 10 (!) graden stijgen. Wordt gewoon weer zoals vorig jaar wellicht :P.



Ook zijn er zo goed als geen leden meer die voor winterweer kiezen. Tja :(
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Weerfreak 1337

Citaat van: benjamin112 op di 02 dec 2014 - 13:13
Zie nog niks op de radar wat sneeuw kan zijn.

Motsneeuw en motregen zijn vaak niet te zien op de radar. (Wordt wel gedetecteerd, maar wordt door de computer weggelaten > wordt gezien als radarruis).

De enige radar die dat niet doet, is de radar van Noodweercentrale. Via deze radar kan je prima motregen/motsneeuw volgen. Zo ook in januari 2013, waarbij het me voor het eerst opviel dat deze radar er verdomd goed op zat als het ging om lichte sneeuw.  :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Zijn wat sneeuw gebiedjes boven Duitsland actief, helaas niet voor ons bestemd. Trek naar zuid oost Belgie toe daar wordt wel 3 centimeter sneeuw verwacht vanavond.http:/www.niederschlagsradar.de/schneeradar-schnee-in-Deutschland.aspx (bron vrt)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

Citaat van: ron12 op di 02 dec 2014 - 13:43
Zijn wat sneeuw gebiedjes boven Duitsland actief, helaas niet voor ons bestemd. Trek naar zuid oost Belgie toe daar wordt wel 3 centimeter sneeuw verwacht vanavond.http:/www.niederschlagsradar.de/schneeradar-schnee-in-Deutschland.aspx (bron vrt)

Wel voor ons Limburgers bestemd ;)
Doenrade, Limburg

benjamin112

Zou dat niet toch richting zo nl kunnen trekken??

grizzrh

Citaat van: benjamin112 op di 02 dec 2014 - 14:22
Zou dat niet toch richting zo nl kunnen trekken??

Ik denk richting Köln en daarna richting Gent
Doenrade, Limburg

Zynex

Ik wil zo graag emigreren. gister weer dat programma met die trein gezien in Oostenrijk.. pff wat zit ik hier verkeerd.

arjanbruggink

Citaat van: Farid_A op di 02 dec 2014 - 00:58
Wordt er nog een Helmann overzicht gemaakt dit jaar voor alle stations? Ik kan me herinneren dat dat de voorgaande jaren wel werd gedaan. Zou wel weer leuk zijn.
Forumlid Roan is er reeds mee gestart....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

xzaz

Citaat van: Zynex op di 02 dec 2014 - 14:31
Ik wil zo graag emigreren. gister weer dat programma met die trein gezien in Oostenrijk.. pff wat zit ik hier verkeerd.
Wat houd je tegen?
De winter is nog niet eens begonnen!

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Extremissimorum

Citaat van: Joep op di 02 dec 2014 - 12:27
Volgens Putto volgende week zware storm in NL?

Zit ik ook al een paar dagen naar te kijken. Er zijn kansjes voor 9/10/11/12 december, en die worden steeds groter. Eén scenario bij ec gaat voor windstoten boven de 40 m/s = 144 km/h. Is maar één scenario, gemiddelde gaat voor 20 m/s, maar de kansen zijn er. De storm zou gepaard kunnen gaan met veel neerslag, mogelijk zelfs sneeuw (sneeuwstorm, anyone?  8) 8))
Zeker iets om in de gaten te houden.

ron12

Heb je de luchtdruk verdeling op de Oceaan gezien rond die datum 9-12, beetje vreemd, krijg plaatje niet geplaats hier :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Citaat van: ron12 op di 02 dec 2014 - 15:34
Heb je de luchtdruk verdeling op de Oceaan gezien rond die datum 9-12, beetje vreemd, krijg plaatje niet geplaats hier :'(

In welk opzicht vreemd?

arjanbruggink

Citaat van: ron12 op di 02 dec 2014 - 15:34
Heb je de luchtdruk verdeling op de Oceaan gezien rond die datum 9-12, beetje vreemd, krijg plaatje niet geplaats hier :'(
Blijft een algemeen probleem van je of niet?? Maar simpelste is is om het plaatje op te slaan en dan toevoegen aan je post. Scheelt ook weer leeching op de bronwebsite.  ;)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

winter67

Citaat van: Extremissimorum op di 02 dec 2014 - 15:22
Zit ik ook al een paar dagen naar te kijken. Er zijn kansjes voor 9/10/11/12 december, en die worden steeds groter. Eén scenario bij ec gaat voor windstoten boven de 40 m/s = 144 km/h. Is maar één scenario, gemiddelde gaat voor 20 m/s, maar de kansen zijn er. De storm zou gepaard kunnen gaan met veel neerslag, mogelijk zelfs sneeuw (sneeuwstorm, anyone?  8) 8))
Zeker iets om in de gaten te houden.
Er kan geen sneeuwstorm komen want de Noordzee is te warm

arjanbruggink

Citaat van: winter67 op di 02 dec 2014 - 15:48
Er kan geen sneeuwstorm komen want de Noordzee is te warm
Stel.... Stel hè, dat er zeer koude arctische lucht strijkt over het warme zeewater met hoge snelheden vanuit het noordwesten..... Wat denk je dat er dan gebeurd  ;) ;D
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

bisoutjee

Citaat van: arjanbruggink op di 02 dec 2014 - 15:51
Stel.... Stel hè, dat er zeer koude arctische lucht strijkt over het warme zeewater met hoge snelheden vanuit het noordwesten..... Wat denk je dat er dan gebeurd  ;) ;D
[/quote

die kans lijkt me niet zo groot ;) bovendien is de temperatuur van het zeewater idd te hoog

winter

Citaat van: bisoutjee op di 02 dec 2014 - 15:52
Citaat van: arjanbruggink op di 02 dec 2014 - 15:51
Stel.... Stel hè, dat er zeer koude arctische lucht strijkt over het warme zeewater met hoge snelheden vanuit het noordwesten..... Wat denk je dat er dan gebeurd  ;) ;D
[/quote

die kans lijkt me niet zo groot ;) bovendien is de temperatuur van het zeewater idd te hoog


Tyshane

Citaat van: bisoutjee op di 02 dec 2014 - 15:52
die kans lijkt me niet zo groot ;) bovendien is de temperatuur van het zeewater idd te hoog

Het gaat erom dat JUIST die combi voor sneeuw kan zorgen  ;)

Powered by EzPortal