Winter discussietopic 2014/2015 deel 2

Topic gezien door 203823 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 24 nov 2014 - 09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bisoutjee

Wel typisch dat de pluimen zoveel verschillen tussen ECMWF en GFS; 4 graden om 10 graden aanstaande zaterdag overdag...

ron12

Wel een kou uitbraak ver ten westen van ons boven de oceaan, kou uit het oosten loopt vast, kou kan niet deze kant opkomen voorlopig  :(http://earth.nullschool.net/#current/wind/isobaric/1000hPa/overlay=temp/orthographic=-1.96,57.21,1139 Hier mooi te zien ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Deadmau5




Jan van Ooijen

De sneeuw is in de nieuwe EC run verdwenen, maar de vorst blijft er nog opstaan.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op di 25 nov 2014 - 08:28
De sneeuw is in de nieuwe EC run verdwenen, maar de vorst blijft er nog opstaan.

Als de vorst blijft bestaan wat is dan de oorzaak van het niet genereren van sneeuwbuien? De 850hpa temp?
De winter is nog niet eens begonnen!

Joep

Licht winters weer volgende week

Jan Visser

Danny

Onzekerheid in de pluim. Tot vrijdag zijn de temperaturen aan de hoge kant t.o.v. normaal. Zaterdag lijkt met grote zekerheid een koelere dag te worden. Vanaf zondag kan het alle kanten op met de temperatuur.

JPP78

Citaat van: Danny op di 25 nov 2014 - 10:08
Onzekerheid in de pluim. Tot vrijdag zijn de temperaturen aan de hoge kant t.o.v. normaal. Zaterdag lijkt met grote zekerheid een koelere dag te worden. Vanaf zondag kan het alle kanten op met de temperatuur.

Je ziet morgen even over het hoofd, morgen wordt een erg koude dag met max 5 graden en een gure, waterkoude wind.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Zynex



Ik maak de pluim even wat korter, want alles hierna slaat nergens op :D

Weatherman

Citaat van: Zynex op di 25 nov 2014 - 10:26


Ik maak de pluim even wat korter, want alles hierna slaat nergens op :D
Aan die smiley te zien is het goed  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

bliksems

het kan vriezen,het kan dooien is het vervolg.daarom die smiley denk ik.
grote spreiding,dus onzekerheid.

nog een vraag: is de oper meer accuraat(achteraf) dan de andere leden?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

mauriceb

Zondag een aardige tweedeling qua temps in de pluim. Spannend wat het Zondag gaat doen.

Marsel

Citaat van: bliksems op di 25 nov 2014 - 11:09
het kan vriezen,het kan dooien is het vervolg.daarom die smiley denk ik.
grote spreiding,dus onzekerheid.

nog een vraag: is de oper meer accuraat(achteraf) dan de andere leden?

Het is het lid met de hoogste resolutie van het hele ensemble en bovendien een onverstoorde berekening. Maar daar kunnen in de praktijk maar weinig rechten aan ontleent worden. Je kunt beter naar het geheel kijken en niet naar die enkele uitkomst van een losse oper. Zeker niet in deze situatie.

Joep

Op twitter wordt al gespeculeerd over een enorme koude uitbraak in Noord oost Europa
tussen 4 en 6 december.

ron12

Citaat van: Joep op di 25 nov 2014 - 11:58
Op twitter wordt al gespeculeerd over een enorme koude uitbraak in Noord oost Europa
tussen 4 en 6 december.
Al een paar dagen eerder die kou uitbraak, tot -40 graden aan toe in noordwesten van Rusland. Krijg plaatje helaas niet ge update :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

de kaarten worden de laatste dagen weer een stuk spannender! :) ik zie mooie kaarten voorbij komen :)
artic outbreak in delen van Rusland lijkt reƫel

NewWeatherfan

is het niet zo dat alles wat we nu aan kou krijgen in januari en februari weer meer kans op kouder weer geeft (afkoelen water temperatuur etc..) of zeg ik nu iets heeel erg doms

grizzrh

Citaat van: NewWeatherfan op di 25 nov 2014 - 13:03
is het niet zo dat alles wat we nu aan kou krijgen in januari en februari weer meer kans op kouder weer geeft (afkoelen water temperatuur etc..) of zeg ik nu iets heeel erg doms

Nee hoor dat zal niet zo erop spelen, Zou alleen beter zijn voor de grond temp en de zee temp. Maar volgens mij met een iets hogere zee temp en koudere temperaturen in het land zullen we meer kans op sneeuw hebben
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal