Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 291953 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenn

Ja wat brengt het weekend ? Volgens de media gewoon regen maar GFS voorspeld voor Belgie een hoop sneeuw , een venijnige randstoring diep uit boven Frankrijk en trekt onderlangs door dit zort voor aanvoer van koude polaire lucht die zou mogelijk in Belgie voor plaatselijk 10 cm sneeuw kunnen zorgen ! We gaan het volgen ! :o :o :o

Johann

Citaat van: glenn op wo 26 feb 2014 - 17:43
Ja wat brengt het weekend ? Volgens de media gewoon regen maar GFS voorspeld voor Belgie een hoop sneeuw , een venijnige randstoring diep uit boven Frankrijk en trekt onderlangs door dit zort voor aanvoer van koude polaire lucht die zou mogelijk in Belgie voor plaatselijk 10 cm sneeuw kunnen zorgen ! We gaan het volgen ! :o :o :o

Vanmorgen ECMWF ook sneeuw voor Ardennen.

glenn

Citaat van: Johann op wo 26 feb 2014 - 18:02
Vanmorgen ECMWF ook sneeuw voor Ardennen.

Ja maar nu GFS voor heel Belgie we kunnen nu de winter niet meer echt op de kaarten staat het ook niet meer echt volgen wat EC ons voorschotelt die kaartjes zie je niet meer voorbij komen hahah misschien toch sneeuw op korte termijn het zal wat beloven ! hahah

jones

Ben benieuwd wat daar van gaat voortkomen. Al acht ik de kans dat het gebeurt zoals nu in de 12z van GFS wordt weergegeven wel klein

TaL

Ik denk dat de lente mensen en winter mensen nu volop in de aanval gaan  ;D De lente mensen vinden het dat de winter zijn tijd gehad heeft en de winter mensen willen nog een troostprijs, het worden weer leuke weken op de kaarten , van beide kampen :p

Zelf wil ik gewoon lente nu  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Sven

Citaat van: TaL op wo 26 feb 2014 - 19:24
Ik denk dat de lente mensen en winter mensen nu volop in de aanval gaan  ;D De lente mensen vinden het dat de winter zijn tijd gehad heeft en de winter mensen willen nog een troostprijs, het worden weer leuke weken op de kaarten , van beide kampen :p

Zelf wil ik gewoon lente nu  8)

Die winter is gewoon dood, die ene pak sneeuw welke de volgende dag weer een lekkere drap bende is maakt geen winter. Die lente komt eraan, hoe je het wend of keert! Dus beter voor ons :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

grizzrh

Citaat van: Sven op wo 26 feb 2014 - 20:25
Die winter is gewoon dood, die ene pak sneeuw welke de volgende dag weer een lekkere drap bende is maakt geen winter. Die lente komt eraan, hoe je het wend of keert! Dus beter voor ons :)

Gewoon accepteren zoals het is.. Gaat het sneeuwen dan gaat het sneeuwen gaat het dooien dan gaat het dooien, je zult er niets aan veranderen :P
Ik zou in ieder geval nog wel wat wits willen zien, ook al is het maar één dag ;)
Doenrade, Limburg

dennis089

heeft iemand een neerslag uitdraai voor komende zaterdag vanaf 18:00u tot zondagochtend 03:00u Tijden mogen natuurlijk een uurtje ofzo afwijken wanneer de uitdraai vroeger of later aanvangt.
Dit alles even i.v.m. de Carnaval die in het zuiden des land voor de deur staat. Wij gaan zaterdag avond buiten vieren. Iemand die me kan helpen met een gifje? Thanks!!  :D

grizzrh

Hier die mooie winterse LT kaart :P :P *Sarcasme*
Doenrade, Limburg

JerryL

Ja. De lente is ook leuk. Maar mijn oogies hebben nog geen vlok sneeuw gezien, kan dus niet aan de lente denken. Als de lente mensen zich nou ophouden op het lente forum en de winter mensen hier.... hoeft niemand elkaar in de weg te zitten. De lente komt hoe dan ook, al is het maar omdat het na mei niet meer kan sneeuwen.

Danny

Ruim 1cm. sneeuw voor de Bilt in de pluim voor Zondag momenteel. Tevens een maximum 2 a 3 graden volgens de Operer.

grizzrh

Citaat van: JerryL op do 27 feb 2014 - 09:43
Ja. De lente is ook leuk. Maar mijn oogies hebben nog geen vlok sneeuw gezien, kan dus niet aan de lente denken. Als de lente mensen zich nou ophouden op het lente forum en de winter mensen hier.... hoeft niemand elkaar in de weg te zitten. De lente komt hoe dan ook, al is het maar omdat het na mei niet meer kan sneeuwen.

Je hebt het toch niet tegen mij hé kerel ?
Ik hou Totaal niet van warmte ;) vandaar dat ik er ter VERduidelijking Sarcasme achter zet ;)
Doenrade, Limburg

Danny

Kans op sneeuwval zondag in De Bilt volgens EC 30%.

Meerderheid van de leden ziet het dus nog niet zo ver komen momenteel maar het is pas Donderdag. De komende paar runs zal er meer duidelijk worden over de kansen.

Extremissimorum

Citaat van: Danny op do 27 feb 2014 - 11:07
Kans op sneeuwval zondag in De Bilt volgens EC 30%.

Meerderheid van de leden ziet het dus nog niet zo ver komen momenteel maar het is pas Donderdag. De komende paar runs zal er meer duidelijk worden over de kansen.

Kans op sneeuw is wel gegroeid ten opzichte van een paar dagen geleden.

wimbaens

Citaat van: Extremissimorum op do 27 feb 2014 - 20:09
Kans op sneeuw is wel gegroeid ten opzichte van een paar dagen geleden.

Sinds de laatste run niet meer.

Jelte

Poollicht te zien in het Noorden! (even snel inbreken op dit topic aangezien anders iedereen te laat is wanneer ze het lezen...  ;) )

Danny

Citaat van: Jelte op do 27 feb 2014 - 23:38
Poollicht te zien in het Noorden! (even snel inbreken op dit topic aangezien anders iedereen te laat is wanneer ze het lezen...  ;) )

Komende nacht opnieuw een kleine kans op Poollicht.

Danny

Citaat van: wimbaens op do 27 feb 2014 - 22:00
Sinds de laatste run niet meer.
Sneeuwkans in laatste run EC zo goed als tot 0% gedaald voor zondag.

Danny

Nieuwe Pluim. Geen sneeuw meer zichtbaar voor zaterdag op zondag nacht. De neerslag is 24uur opgeschoven naar zondag op maandag nacht in de vorm van regen. Op een enkele bui na best een aardig weekend.

Diem


Powered by EzPortal