Winter discussietopic 2013/2014 deel 6

Topic gezien door 291975 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 24 jan 2014 - 21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JerryL

Zoals gezegd, die winter komt niet meer. Jammer maar helaas.

wimbaens

En hier zou het normaal -15°C gemiddeld over de hele dag moeten zijn in deze periode van het jaar:

dennis089

Citaat van: JerryL op ma 24 feb 2014 - 12:24
Zoals gezegd, die winter komt niet meer. Jammer maar helaas.

germ.. je had nog wel zo leuke sneeuwpop :)

Sven

Citaat van: dennis089 op ma 24 feb 2014 - 20:24
germ.. je had nog wel zo leuke sneeuwpop :)

LOL, ken beter die pop weg fotoshoppen, en alleen een paar takjes overlaten :P
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

ron12

Nu al asperges gestoken in Limburg, bron de telegraaf.  :o lekkerrrrrr  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci


Danny

Citaat van: Bacci op di 25 feb 2014 - 13:29
Toch koudjes

Duidelijke dip in de temperatuur inderdaad. Terug naar 5 a 6 graden komend weekend. Dat is weer 180 graden anders als de pluim gisteren liet zien. Toen was de afkoeling zo goed al verdwenen. Het lage druk systeem dat ons land passeert van zuid naar noord op zaterdag trekt op grote hoogte aan de westkant een flinke portie koude lucht aan. Deze koude lucht stroomt uit over Nederland in de loop van zaterdag.
GFS berekend maximum temperaturen van ongeveer 7 a 8 graden in het weekend. Iets warmer dus als EC.

wimbaens

Citaat van: Danny op di 25 feb 2014 - 13:46
Duidelijke dip in de temperatuur inderdaad. Terug naar 5 a 6 graden komend weekend. Dat is weer 180 graden anders als de pluim gisteren liet zien. Toen was de afkoeling zo goed al verdwenen. Het lage druk systeem dat ons land passeert van zuid naar noord op zaterdag trekt op grote hoogte aan de westkant een flinke portie koude lucht aan. Deze koude lucht stroomt uit over Nederland in de loop van zaterdag.
GFS berekend maximum temperaturen van ongeveer 7 a 8 graden in het weekend. Iets warmer dus als EC.

Ik denk dat je beter naar GFS kunt kijken, EC laat de hoogste temperaturen niet zien op de pluim. Ook op de kaarten kun je daar de hoogste temperatuur nog niet aflezen voor die periode. Ik verwacht dat de temperaturen dan tussen de 7 à 9°C gaan uitkomen.

glenn

Zondag een dagje om in de gaten te gaan houden !
Dauwpunt rond de 0°c bij intensieve neerslag en maximumtemperaturen in het centrum van Belgie amper 1°c ! bij een gevoelstemperatuur van -3°c !

Koen-IJM

Zaterdag kan zowaar heel even winter brengen  ;D

JerryL

Citaat van: Sven op ma 24 feb 2014 - 20:26
LOL, ken beter die pop weg fotoshoppen, en alleen een paar takjes overlaten :P

Die sneeuwpop staat dan maar gewoon voor de ongewoon koude/natte zomer????

gilleeesss

Maandag lijkt het toch ook interesant te worden, de 2m temps lijken me wel te hoog,, maar wie weet neerslafafkoeling, idontknow..


Kwadrant

Ja , Maart gaat z`n staart roeren !
Don`t feed Angry Wolves

JerryL

Inderdaad, maart roert zijn staart en april doet wat ze wil. Er kan nog twee maanden winter komen. Als goedmakertje is dat welkom, maar in denk dat het hopen blijft. Ik zie de winter niet meer komen, velen met mij??

NitroGenetics

zucht... dat we even een dipje krijgen naar NORMALE Waarden op lang gemiddelde  (i.p.v veel te hoge temps) wordt het gelijk gezien dat maart een staart krijgt? ik denk dat mensen rieel moeten blijven ook maart op de pluim staat voor alsnog TE WARM, heel leuk allemaal wat kansjes in de hoge ardennen in het uiterste van zuidoost belgie/luxenburg maar zelfs dan is het een klein kans... hiermee bedoel ik het komend weekend, wat overigens nog veel te ver is om werkelijk te zeggen wat er gaat gebeuren.

winter is over en uit, simpelweg het feit dat we CONSTANT in hetzelfde weer patroon zitten namelijk wind vanuit het westen zuidwesten, en hier en daar zoeft er dan een laagje langs die eventjes voor een dag de temperatuur naar normale waarden van het jaar brengen maar om gelijk een gat in de lucht te gaan springen maart krijgt een staart... is niet rieel en op lucht gebaseerd momenteel.

Sven

Citaat van: Kwadrant op wo 26 feb 2014 - 12:10
Ja , Maart gaat z`n staart roeren !

Op basis van wat? Onderbouwing zou leuk zijn..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

arjanbruggink

Citaat van: NitroGenetics op wo 26 feb 2014 - 13:43
zucht... dat we even een dipje krijgen naar NORMALE Waarden op lang gemiddelde  (i.p.v veel te hoge temps) wordt het gelijk gezien dat maart een staart krijgt? ik denk dat mensen rieel moeten blijven ook maart op de pluim staat voor alsnog TE WARM, heel leuk allemaal wat kansjes in de hoge ardennen in het uiterste van zuidoost belgie/luxenburg maar zelfs dan is het een klein kans... hiermee bedoel ik het komend weekend, wat overigens nog veel te ver is om werkelijk te zeggen wat er gaat gebeuren.

winter is over en uit, simpelweg het feit dat we CONSTANT in hetzelfde weer patroon zitten namelijk wind vanuit het westen zuidwesten, en hier en daar zoeft er dan een laagje langs die eventjes voor een dag de temperatuur naar normale waarden van het jaar brengen maar om gelijk een gat in de lucht te gaan springen maart krijgt een staart... is niet rieel en op lucht gebaseerd momenteel.
Tsja, strohalmpjes zijn er om vastgegrepen te worden.... Hoe kort ze ook zijn.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Danny

Zomaar even een kort overzicht van de maandgemiddelden tot nu toe. Februari gaat zo goed als zeker 3 graden te warm eindigen ten opzichte van normaal. In 2013 waren de eerste 6 maanden van het jaar onder gemiddeld. Wie weet zien we dit jaar wel het omgekeerde beeld. Voorlopig zijn de eerste 2 maanden dit jaar fors boven normaal geweest.

Voorlopig vliegen we af op de 1 na warmste Februari ooit. Alleen in 1990 was deze maand warmer met een gemiddelde van 7.6 graden aan het einde van de maand.

gilleeesss

komt van FB groep Winter 2013-2014

Van daar haal ik die kaarten ook, anders had ik ze wellicht niet zo gezien ;)

Maarrrr




arjanbruggink

Citaat van: gilleeesss op wo 26 feb 2014 - 17:08
komt van FB groep Winter 2013-2014

Van daar haal ik die kaarten ook, anders had ik ze wellicht niet zo gezien ;)

Maarrrr
Ik hoop het voor je..... Van harte....
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal