Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296050 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Energizer85

Zucht wederom een deceptie, zo voel ik t tenminste. Ik had weer goede hoop. Maar weer lijkt t een domper te worden. Hopelijk trekt t allemaal nog bij, maar ik word hier niet vrolijk van... Iemand lichtpuntjes? ;-)

Remy

Citaat van: Energizer85 op wo 22 jan 2014 - 20:30
Zucht wederom een deceptie, zo voel ik t tenminste. Ik had weer goede hoop. Maar weer lijkt t een domper te worden. Hopelijk trekt t allemaal nog bij, maar ik word hier niet vrolijk van... Iemand lichtpuntjes? ;-)
Wat er ook komt,het is beter dan ik hier nu heb. :)

Het weer hier is als een graftombe. *grijs,stil&koud*
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Citaat van: Energizer85 op wo 22 jan 2014 - 20:30
Zucht wederom een deceptie, zo voel ik t tenminste. Ik had weer goede hoop. Maar weer lijkt t een domper te worden. Hopelijk trekt t allemaal nog bij, maar ik word hier niet vrolijk van... Iemand lichtpuntjes? ;-)
Ja hier bij mijn lantaarnpaal.......die doet het weer dus ben klaar voor t lantaarnpaal staren  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Joep

Commentaar woensdag 22 januari, 21 uur:

Januari eindigt koud volgens de operationele uitvoer van het ECMWF. Daarna weer stijgende temperaturen.
Opvallend fenomeen op de weerkaart is medio volgende week een atmosferische krachtpatser van 1060 hPa boven Rusland.
Een ontwikkeling om in de gaten te houden!!

Jan Visser


....als neerslaggebied zondag nacht op maandag komt mischien sneeuw maar ben er bang voor :(


Joep

Voor alle duidelijkheid, die pluim is als gemiddelde niks bijzonders, maar in zijn extremen wel.
Welke richting er gekozen gaat worden, weet niemand, vanzelf ook ik niet.
Maar ik hou wel vast aan mijn uitstaande inschatting van geleidelijk steeds winterser weer de komende dgn.
Uitvoer is nog steeds springerig in zijn oplossingen.
GFS oper 12z slecht, UKMO neutraal, en EC oper beter, en dan heb ik 't over de komende 48-72 uur.
En da's al ver, zie vandaag weer, want actueel is de vrieslucht, iets onder nul, weer in het uiterste NO, maar het is overal in het oosten aan het afkoelen, door iets meer O/ZO in de windrichting ipv ZO/Z.
Komt door -onverwacht- stagneren van frontje ten westen, zie ook de actuele neerslagband die veel westelijker ligt, dan 6 uur geleden door Uitvoer werd berekend.
Daarom: verrassingen hangen nog steeds in de lucht, Duitsland is gestaag verder aan het verkillen, laat die wind maar eens -onverwacht- 24/36 uur uit de oosthoek waaien.....

Ronald de Wildt


gilleeesss

oke, ik kan er nie tegen da die regen weer overgaat in sneeuw, juist in nederland :) typisch

winter

Citaat van: gilleeesss op wo 22 jan 2014 - 21:19
oke, ik kan er nie tegen da die regen weer overgaat in sneeuw, juist in nederland :) typisch

Ik ook en dan denk je in de VS zou dit zeker 5 cm sneeuw zijn. Hier is dat heel vaak. Maar door wat Ronald de Wildt zegt heb ik toch al weer meer vertrouwen.

Wie komt er met een gifje voor Hirlam en Harmonie? Jan?

GFS PLUIM midden niet zo belabberd toch? Alleen vrijdag een stuk slechter zondag lijkt iets beter.

TaL

Citaat van: Joep op wo 22 jan 2014 - 21:18

Komt door -onverwacht- stagneren van frontje ten westen, zie ook de actuele neerslagband die veel westelijker ligt, dan 6 uur geleden door Uitvoer werd berekend.


GFS heeft die neerslagband wel goed ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Remy

Voorlopig is het nul. Letterlijk hier en wat al die hippe computers er van maken.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep


Joep

Noord Oosten volop in de winter.

En met grote sneeuwkansen!

Energizer85

Dus wederom dus die grote tegenstellingen in ons kleine landje... Pfffffff

gilleeesss

Tjah, enkel noordoosten winter: ) geniet er van :-) tot morgen

Joep

Jan of Johann alsjeblieft wat positief nieuws  :'(

DSDLimburg

pluim noordoost, midden en zuidoost. Het wil maar niet echt lukken. Ik hou maar hoop hier in het zuiden :-\
seizoen 2018/2019

WinschoterWeer

Gaat op de gasbel genieten van heerlijke winterse temperaturen ! Er gaat niets boven Groningen !  ;)

Serge

Citaat van: DSDLimburg
pluim noordoost, midden en zuidoost. Het wil maar niet echt lukken. Ik hou hoop hier in het zuiden :-\

Volgens mij is die van midden die van vanmorgen
Waar is mijn cape

simonelgersma

Citaat van: Joep op wo 22 jan 2014 - 22:00
Jan of Johann alsjeblieft wat positief nieuws  :'(

Johann is een sneeuwpop aan het maken en Jan is onderweg naar Johann!!

Cdtj3

Citaat van: Serge op wo 22 jan 2014 - 22:06
Volgens mij is die van midden die van vanmorgen

Ja woensdag staat er nog op en bij de andere 2 niet, foutje van Weerplaza neem ik aan? :P

Hierbij wel de goede pluim voor midden nl
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Bacci

GAME OVER! Daaaaaaaaaaaaag mij zie je nooit meer terug.

Maarre mensen voor hetzelfde geldt is het morgen weer totaal anders! maar deze winter kennende zijn het toch allemaal leugens!!!

Powered by EzPortal