Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296422 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Ijsbloem

Inderdaad , Winter...
Dat is nu eenmaal het gedrag van zachte winters.
Virtueel een hoop moois maar de opbrengst is tenslotte
een slap aftreksel van wat er verwacht wordt.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

winter

Woohw pluimen op WEERPLAZA KOUDER GEMIDDELD NOORDOOSTEN geweldige pluim.

Ijsbloem

Nou   Wow !  :D
Leuk dan als je in het zuiden woont ? 8)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Joep


Energizer85

Trouwens, de radar laat nog best wat sneeuwbuitjes zien in t noorden. Kan iemand dit bevestigen..?

Joep


Farid_A

Hier de pluim voor het midden van het land. Nog steeds grote onzekerheid, zelfs voor aankomende vrijdag nog. Het gemiddelde voor volgende week is gedaald naar rond het vriespunt en de OPER is op sommige punten van de pluim een behoorlijk warme broeder. Al met al, goede pluim.


Jenkie

Citaat van: Energizer85 op ma 20 jan 2014 - 22:01
Trouwens, de radar laat nog best wat sneeuwbuitjes zien in t noorden. Kan iemand dit bevestigen..?

Het zou hier ook moeten sneeuwen, maar ik heb even naar een lantaarnpaal staan staren.... Ik zie niks!  :)

Extremissimorum

Citaat van: Joep op ma 20 jan 2014 - 22:04
Schaatsen?

En dat is midden-Nederland. Hoe dik is 't dan in Friesland? Áls dit uitkomt, zal het verboden E-woord snel weer vallen denk (vrees/hoop) ik..

NW-Nederland nog steeds niet overtuigend, maar er zijn nog steeds kansen. Kijken hoeveel sneeuw we zaterdag krijgen. Áls er veel sneeuw valt, kunnen we de pluim een aantal graden naar beneden bijstellen. Spannend!

Is wel veel áls...

Remy

Citaat van: Energizer85 op ma 20 jan 2014 - 22:01
Trouwens, de radar laat nog best wat sneeuwbuitjes zien in t noorden. Kan iemand dit bevestigen..?
...motregen en vanaf nu ga ik mijn bed opzoeken.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

mbouman

Zoals ik het nu zie, kunnen we a.s. weekend nog wel eens verrassend wakker gaan worden met een behoorlijk sneeuwlaagje.
Het laag wat nu op de noordzee ligt zal met een boog gaan draaien, en de wind zal vanuit de zuid-oost hoek gaan waaien komend weekend... spannend dus....!!! wie weet wel een slordige 30cm of meer ??? kan iemand dit onderbouwen ?  ;D
Voornamelijk midden, oosten, en zeker noordoost zullen hier de meeste kansen voor hebben...

xzaz

Waar komt die onzekerheid nou vandaan? Is dat de positie van een L die overwaait?
De winter is nog niet eens begonnen!

Johannes96

Hier nu sneeuw! Aardige vlokken, wel nat. Het sneeuwbuitje was net ontstaan en trekt nu over. Temperatuur gezakt in 10 minuten van 1.0 naar 0.5.

Energizer85

Citaat van: mbouman op ma 20 jan 2014 - 22:33
Zoals ik het nu zie, kunnen we a.s. weekend nog wel eens verrassend wakker gaan worden met een behoorlijk sneeuwlaagje.
Het laag wat nu op de noordzee ligt zal met een boog gaan draaien, en de wind zal vanuit de zuid-oost hoek gaan waaien komend weekend... spannend dus....!!! wie weet wel een slordige 30cm of meer ??? kan iemand dit onderbouwen ?  ;D

Nee, haha... De modellen wisselen behoorlijk per run. Al met al zijn er zeker sneeuwkansen. Alles moet wel op zijn plek vallen. Maar het is nog te ver weg om er een echte onderbouwing op te geven. Zoals Johann en Marsel en Jan het een beetje beschrijven, worden de kansen wel steeds beter. Maar goed we zullen het nog maar even moeten afwachten. Er komt toch een spannende strijd waarin het noorden en oosten de beste papieren hebben vwb sneeuw, en het zuiden en westen voorlopig moeten afwachten hoe de modellen het e.e.a laten doorkomen. Toch zien we wel een daling van het gemiddelde in de pluim, ook op LT.

matroesjka-world

Hier natte sneeuw of ijsregen, geen idee wat het precies is (het tikt en het is geen hagel), maar het is nat  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Energizer85

Om een voorbeeld te geven, ook al is het regen, maar toch. Gister werd er voor vandaag een beetje lichte regen of motregen voorspeld. Ik kan melden dat het hier vrijwel de hele dag geregend heeft, en op sommige momenten ook behoorlijk hard. Nu trouwens nog steeds... Dus hopelijk van de week ook zo'n verrassing alleen dan met sneeuw ;-)

Johannes96

Jammer genoeg is het nu nagenoeg opgehouden met licht sneeuwen, het motsneeuwt enkel nog wat. Bovenkant van auto is een beetje aangewit, maar dat zal zo weer snel verdwijnen. Dit waren de eerste paar vlokken voor mijn regio in winter 2013/2014, hopen op veeeel meer! Ik krijg direct een blij gevoel als ik naar de lantaarnpaal sta te gluren. Heerlijk!

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op ma 20 jan 2014 - 22:50
Jammer genoeg is het nu nagenoeg opgehouden met licht sneeuwen, het motsneeuwt enkel nog wat. Bovenkant van auto is een beetje aangewit, maar dat zal zo weer snel verdwijnen. Dit waren de eerste paar vlokken voor mijn regio in winter 2013/2014, hopen op veeeel meer! Ik krijg direct een blij gevoel als ik naar de lantaarnpaal sta te gluren. Heerlijk!

Waar woon je? Zet het even in je profiel aub  :)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Larsr18

In mijn woonplaats lichte sneeuw!!

Kres

Citaat van: Johannes96 op ma 20 jan 2014 - 22:50
Jammer genoeg is het nu nagenoeg opgehouden met licht sneeuwen, het motsneeuwt enkel nog wat. Bovenkant van auto is een beetje aangewit, maar dat zal zo weer snel verdwijnen. Dit waren de eerste paar vlokken voor mijn regio in winter 2013/2014, hopen op veeeel meer! Ik krijg direct een blij gevoel als ik naar de lantaarnpaal sta te gluren. Heerlijk!

Denk je niet dat het handig is om bij te zetten waar je je bevindt ?

Nogal een nutteloze post anders.

Powered by EzPortal