Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296175 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: yookin op zo 19 jan 2014 - 11:19
Enorme wind... en behoorlijk gedraaid naar het oosten. :)
En de de 1000.3 hPa gepasseerd :) In Vlissingen volgens KNMI nu 996.4 hPa best veel op een postzegel.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Lucas

Mij valt op dat het een graad of 8 lokaal 9 zou worden in een groot deel van het land ( noord oosten 5) maar het maar een graad of 5 hier..
Aanhoudende sneeuwval

gilleeesss

Citaat van: Lucas op zo 19 jan 2014 - 11:59
Mij valt op dat het een graad of 8 lokaal 9 zou worden in een groot deel van het land ( noord oosten 5) maar het maar een graad of 5 hier..

ook moet je weten dat vaak rond 15u de warmste temp word gemeten :)

Cdtj3

Citaat van: Lucas op zo 19 jan 2014 - 11:59
Mij valt op dat het een graad of 8 lokaal 9 zou worden in een groot deel van het land ( noord oosten 5) maar het maar een graad of 5 hier..

Als ik de pluim mag geloven op vorige pagina, dan zie ik een max temp in het rond zo rond 5 a 6 graden, dus weet niet waar jij die waardes vandaan hebt, maar pluim zit er goed op.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Jan van Ooijen

Citaat van: Cdtj3 op zo 19 jan 2014 - 12:07
Als ik de pluim mag geloven op vorige pagina, dan zie ik een max temp in het rond zo rond 5 a 6 graden, dus weet niet waar jij die waardes vandaan hebt, maar pluim zit er goed op.

Ik zie geen temperaturen van 6 graden.... gemiddelde 3 graden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 19 jan 2014 - 12:10
Ik zie geen temperaturen van 6 graden.... gemiddelde 3 graden

hij bedoelt vandaag he :) en ik vrees dat het deze week nog niets word voor hier. Voor noordoost nederland wel :) Maar hier.. tsjah, het is nu nog 8.2°C ... Misschien met wat geluk vanaf vrijdag.

Cdtj3

Citaat van: gilleeesss op zo 19 jan 2014 - 12:12
hij bedoelt vandaag he :) en ik vrees dat het deze week nog niets word voor hier. Voor noordoost nederland wel :) Maar hier.. tsjah, het is nu nog 8.2°C ... Misschien met wat geluk vanaf vrijdag.

Klopt, had het over de temp van vandaag.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Bacci

Ik moet zeggen t/m vrijdag is de pluim zeker niet slecht, zeker voor het noordoosten niet.  Nu hopen dat in ieder geval de kou op korte termijn niet wordt uitgesteld dan is de kans ook groter dat het daarna aan de koude kant blijft. Volgend weekend is toch een aandachtspunt, de hoeveelheid neerslag die dan berekend wordt met eventueel instroom van koude lucht in het noordoosten of toch een (tijdelijke) stijging van temperatuur met bijhorende regen. GFS berekend nog steeds het laagje over Denemarken en EC oper maakt het nog dramatischer, gelukkig zijn er nog genoeg leden die voor het tegenovergestelde gaan en er is nog genoeg tijd.

Wat verder het noemen waard is, zijn de sneeuwkansen voor het noordoosten op dinsdag/woensdag, toch een grote kans dat daar de eerste sneeuw kan vallen.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op zo 19 jan 2014 - 11:31

Weg zien trekken?
Als trekvogel een wegtrekker hebben is niet grappig ;D.

MamaAs

Hier ook een stevige oostenwind met een windchill van 0 graden.
Het voelt erg fris!
Hoop dat wij ook nog wat van de kou mee krijgen.

ron12

Kijk eens, wordt lucht uit Afrika naar Europa geblazen http://earth.nullschool.net/  zoom in op Europa en kijk wel op 850 hpa,zo kan het hier nooit koud worden :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lucas

Citaat van: Cdtj3 op zo 19 jan 2014 - 12:07
Als ik de pluim mag geloven op vorige pagina, dan zie ik een max temp in het rond zo rond 5 a 6 graden, dus weet niet waar jij die waardes vandaan hebt, maar pluim zit er goed op.

Dat zal, maar op de verwachtringskaartjes van het KNMI staat toch echt 8 a 9 graden
Aanhoudende sneeuwval

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op zo 19 jan 2014 - 12:24
Als trekvogel een wegtrekker hebben is niet grappig ;D.

Whaha :P

Nou, in ieder geval duidt het erop dat de natuur inmiddels "denkt" dat we al in het voorjaar zitten.
Zo beginnen ook al flink wat planten uit te lopen en het appelboompje begint al knoppen te krijgen hier in de tuin.
Ben benieuwd wat er gebeurt als er straks plots een vorstperiode komt... :P Maargoed, dat heet simpelweg: natuur, zo grillig als de ziekte.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

DSDLimburg

Citaat van: gilleeesss op zo 19 jan 2014 - 12:00
ook moet je weten dat vaak rond 15u de warmste temp word gemeten :)
Dat ligt in de winter een stukje anders :) Ik denk dan tussen 1 en 2 uur. Maar nu de dagen zich weer gaan lengen gaan we weer richting de zomertijd, langere dagen meer uren zon.
seizoen 2018/2019

ron12

Over trekvogels gesproken.Als je de luchtstroming op 850 hpa nu ziet boven Europa, en zo blijft de komende tijd , dan zijn de zwaluwen vroeg dit jaar  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Pluimen gemiddeld iets kouder wel meer leden naar de kou maar ja zonder een rode of blauwe lijntje merk je dat niet zo snel vrijdag lijkt er een mega strijd te komen. Net op twitter Jan --) Opwarming op 10 hPa tot 0 graden --) GFS laat dit nu al meer dan een week zien aan het einde van JANUARI !!!!!

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op zo 19 jan 2014 - 12:30
Hier ook een stevige oostenwind met een windchill van 0 graden.
Het voelt erg fris!


Hier ook een zeer straffe koude wind, zonder muts is het niet te doen   8)
Maar met het zonnetje erbij maakt het wel veel goed  :D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op zo 19 jan 2014 - 13:29
Pluimen gemiddeld iets kouder wel meer leden naar de kou maar ja zonder een rode of blauwe lijntje merk je dat niet zo snel vrijdag lijkt er een mega strijd te komen. Net op twitter Jan --) Opwarming op 10 hPa tot 0 graden --) GFS laat dit nu al meer dan een week zien aan het einde van JANUARI !!!!!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: matroesjka-world op zo 19 jan 2014 - 14:34
Hier ook een zeer straffe koude wind, zonder muts is het niet te doen   8)
Maar met het zonnetje erbij maakt het wel veel goed  :D

Goed te horen dat jullie het koud hebben!  :D

matroesjka-world

Citaat van: Bacci op zo 19 jan 2014 - 14:37
Goed te horen dat jullie het koud hebben!  :D

Jaaa zo kunnen we vast een beetje wennen voor de kou die komen gaat  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal