Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295997 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

Citaat van: dennis089 op wo 15 jan 2014 - 01:27
Zien en dan geloven. De zomer was bedroevend en vind dat die winter zich maar blijft uitstellen. Enige hoop geeft het gebeuren dat Johann schetste. Die rossbygolven gebeuren etc.

Ben benieuwd. Maar we zitten nu al bijna eind januari met de voorspellingen ^^

We gaan richting eind januari  ;) met de verwachtingen
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

SniperEye

Ben ik de enige waarbij de pluim van Weerplaza niet geupdate is sinds gisterochtend?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Scully

Citaat van: dennis089 op wo 15 jan 2014 - 01:27
Zien en dan geloven. De zomer was bedroevend en vind dat die winter zich maar blijft uitstellen. Enige hoop geeft het gebeuren dat Johann schetste. Die rossbygolven gebeuren etc.

Ben benieuwd. Maar we zitten nu al bijna eind januari met de voorspellingen ^^


De zomer bedroevend? Bedroevend heet bedoel je dan toch zeker!

DSDLimburg

pluim midden, noordoost en zuidoost > :(
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

We moeten echt niet raar van op kijken als er dadelijk een omschakeling plaats vind naar echt kouder weer. Alles zit zo dichtbij
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Oele

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 15 jan 2014 - 10:12
We moeten echt niet raar van op kijken als er dadelijk een omschakeling plaats vind naar echt kouder weer. Alles zit zo dichtbij

Kan je en wil je dit misschien iets meer toelichten

Dennis


Jan van Ooijen

Citaat van: Oele op wo 15 jan 2014 - 10:25
Kan je en wil je dit misschien iets meer toelichten

We zitten niet ver van de echte koude vandaan. De koude ligt ongeveer thv Denemarken, verplaatsing van drukgebieden hebben in dit soort situaties gevolgen.... in ons geval dus voor de koude. Grote verplaatsingen hoeven er zich niet voor te doen, we kunnen wel vaststellen dat de winter op de loer ligt.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost


Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 15 jan 2014 - 10:12
We moeten echt niet raar van op kijken als er dadelijk een omschakeling plaats vind naar echt kouder weer. Alles zit zo dichtbij

Nouja maak je me dan weer wakker? gister was de pret ook maar voor korte duur, ik kan dit echt niet meer aanzien.

theowl999999

What a shi** winter. Every time i've got hope, i've got a disappointment.  Next week i'm going to Brand, Austria, i hope that i can enjoy the snow and cold there........GFS 6z shows some snow for Friday so i hope this time will come true  ;)


stratocumulus

Spannend. Dat omschrijft de huidige meteorologische situatie voor mij. De winter is relatief dichtbij en de WC dendert toch door. Toch zien we steeds weer hogedruk impulsen op de oceaan en richting Scandinavie. De WC is nu steeds te sterk voor de impulsen, maar voor hoe lang nog?

Naast de modellen op zeeniveau moeten we ook kijken naar de hogere atmosfeer, die nu toch anti winters is. Dit wil niet zeggen dat winter niet mogelijk is, maar is voor mij onderdeel van wat de huidige situatie spannend en interessant maakt.

Wat gaat de nieuwe arctic outbreak bij Canada voor een gevolg hebben voor het weer hier? Heeft de beperkte opwarming van de stratosfeer boven Azie nog gevolgen? Etc..

Al met al gewoon leuk weer. Misschien niet per se hier boven ons hoofd, maar op grotere schaal zeker!!

Edwin

Citaat van: Scully op wo 15 jan 2014 - 09:44

De zomer bedroevend? Bedroevend heet bedoel je dan toch zeker!

Dan heb je het niet over 2013 lijkt mij? 2013 was echt niet heet! Of bedoel je dat sarcastisch ;)
Never Stop Exploring

Edwin

Het is geen buitengewoon harde WC op dit moment hoor...er zit een bocht in de straalstroom - die inmiddels ook bij lange na niet zo sterk meer is als een tijd terug - en de vorst zit dus ter hoogte van Oost Polen!
Never Stop Exploring

Dennis

volg de komende dagen - de wc stokt meer en meer

zwoof

Citaat van: SniperEye op wo 15 jan 2014 - 09:11
Ben ik de enige waarbij de pluim van Weerplaza niet geupdate is sinds gisterochtend?

Heb ook een paar keer tevergeefs gekeken. Ik dacht eerst dat de oude nog in mijn cachegeheugen stond, maar dat was niet het geval. De pluim van gisteravond is bij mijn weten niet online gekomen daar.

stratocumulus

Citaat van: Dennis op wo 15 jan 2014 - 11:26
volg de komende dagen - de wc stokt meer en meer

Nu maar hopen dat het niet een tijdelijk dipje is. Sommige modellen toveren wel heeele interessante kaarten uit de hoge hoed, tot een complete sneeuwdump (CFS) aan toe.. maar ook sommige modellen een volledige WC.

Mijn gevoel, op basis van die kronkels in de WC en toch steeds weer hogedruksignalen boven Scandinavie geeft wel aan dat er iets in de maak is, maar helemaal mijn vinger erop leggen en dus verder onderbouwen gaat nu nog niet lukken.

wimbaens

Citaat van: Edwin op wo 15 jan 2014 - 11:22
Dan heb je het niet over 2013 lijkt mij? 2013 was echt niet heet! Of bedoel je dat sarcastisch ;)

Het gaat dan ook over de zomer, die is hier in Belgiƫ net buiten de top 10 van warmste zomers sinds de metingen gevallen. In Nederland zal het niet veel anders zijn denk ik dan.

Dennis

Citaat van: zwoof op wo 15 jan 2014 - 11:30
Heb ook een paar keer tevergeefs gekeken. Ik dacht eerst dat de oude nog in mijn cachegeheugen stond, maar dat was niet het geval. De pluim van gisteravond is bij mijn weten niet online gekomen daar.

Idd is niet ververst geweest - had nog een tweet naar WeerPlaza gestuurd ( sliepen al)

Powered by EzPortal