Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 296252 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

evertvandepol1992

We Houden de moed erin! Ik als winterliefhebber zie t echt nog wel tot kou komen! We mogen de winter nog niet afschrijven daar is het nog te vroeg voor! Natuurlijk had ik t heerlijk gevonden als er een herhaling zou optreden van winter 2009/2010 want die winter was er een voor mij om niet snel te vergeten! Ik zie nog kansen genoeg!

jonkheer

Die kansen zijn er ook nog wel. Zo slecht staat het er heus niet voor.

jonkheer

Citaat van: wimbaens op vr 10 jan 2014 - 23:19
Ik zou de laatste 4 pluimen eens langs elkaar leggen, dat gemiddelde is van 0°C naar 5°C gestegen.

Als je de pluimen goed beziet zie je de normale temperatuur voor het jaar als gemiddelde . Althans tot maandag cq. Dinsdag. Dan zou de temperatuur dalen en dus ook het gemiddelde. Maar dan kom je al in onbetrouwbaar gebied.


ron12

Je kun hier echt goed zien waar de kou zit op de wereld http://cci-reanalyzer.org/DailySummary/index_ds.php# klik op gemideld dan op wereldbol voor de regio
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

wimbaens

Citaat van: jonkheer op vr 10 jan 2014 - 23:36
Als je de pluimen goed beziet zie je de normale temperatuur voor het jaar als gemiddelde . Althans tot maandag cq. Dinsdag. Dan zou de temperatuur dalen en dus ook het gemiddelde. Maar dan kom je al in onbetrouwbaar gebied.

Dit is de verwachting momenteel voor mijn regio: http://www.rubenweytjens.be/
Dat normale gemiddelde word door de huidige pluimen voor mijn regio dus al niet gehaald, wat dus 3°C is.
En deze weerman is voor België te vergelijken met Jan en Johann, speelt heel kort op de bal.

jonkheer

Citaat van: wimbaens op vr 10 jan 2014 - 23:41
Dit is de verwachting momenteel voor mijn regio: http://www.rubenweytjens.be/
Dat normale gemiddelde word door de huidige pluimen voor mijn regio dus al niet gehaald, wat dus 3°C is.
En deze weerman is voor België te vergelijken met Jan en Johann, speelt heel kort op de bal.

Dat is inderdaad een aardige warme voorspelling. Persoonlijk ga ik zelf nog uit van gemiddelde temperaturen. Dus vrij koud.

Marco_Goes

Zo herkenbaar dit. Vorig jaar ging het net zo . Over een week ofzo kunnen we pas concluderen hoe dicht Johann er bij zit. Stratosferische ontwikkelingen zijn niet direct zichtbaar in de modellen. Ik houd nog moed, zuiver gebaseerd op voorgaande jaren en de zo ondertussen wel bewezen kunde van Jan en Johann.

wimbaens

Citaat van: Marco_Goes op vr 10 jan 2014 - 23:56
Zo herkenbaar dit. Vorig jaar ging het net zo . Over een week ofzo kunnen we pas concluderen hoe dicht Johann er bij zit. Stratosferische ontwikkelingen zijn niet direct zichtbaar in de modellen. Ik houd nog moed, zuiver gebaseerd op voorgaande jaren en de zo ondertussen wel bewezen kunde van Jan en Johann.

Dat is het nu net, het gaat niet over een SSW zoals vorig jaar. Dat heeft Johann een tijd geleden ook nog gezegd, er heeft geen hevige opwarming plaatsgevonden. Wat niet betekent, dat het de komende weken nog kan gebeuren en voor een winterse februari kan zorgen.

Bacci

Als ik GFS zo bekijk is het nog niet zo erg, temperaturen de hele tijd rond de 5 graden en kou komt wel tot in denemarken met daar sneeuw.

gilleeesss

Ik begin gewoon te wenen van die pluim 21:50 :) europees model

EDIT/ ik kijk de GEFS ENSEMBLES en ik zie dat toch vanaf woe/do betere kansen zijn op blokkades terug :) EN GEM laat op LT (een lid) weer dit zien?

jetstream wel heel zuidelijk zo toch?

Weatherman

KNMI laat de 8 graden weer zien volgende week  :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

mauriceb

Volgens Jan op twitter druppelt de pluim nu binnen. Ik hou de moed er gewoon in, ik vind het er qua drukverdeling etc niet eens zo slecht uitzien. De puzzel moet echter goed vallen. met name de koers van het laagje van de week. Duikt deze ri. Spanje of ri UK.

Jan van Ooijen

Citaat van: mauriceb op za 11 jan 2014 - 09:31
Volgens Jan op twitter druppelt de pluim nu binnen. Ik hou de moed er gewoon in, ik vind het er qua drukverdeling etc niet eens zo slecht uitzien. De puzzel moet echter goed vallen. met name de koers van het laagje van de week. Duikt deze ri. Spanje of ri UK.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Volgens mij zitten we precies op de gemiddelde lijn...
Twitter: @hoffnar2911

Joep

Gewoon antiwinterse pluim helaas, wel beter dan die van vrijdag,ben benieuwd naar pluim vanavond.

mauriceb

Ik zeg, geef de moed niet op. Die blokkade kan er gewoon komen mits de puzzel goed valt. Dan is de pluim binnen 2 dagen weer bijgedraaid.

Lucifer


Joep

De eerste vorst van 2014 is een feit.
Vanochtend vroeg kwam meetpunt Ell in Limburg 0,2 graden onder nul.

meteoconsult

Diesel2011

Mensen ik lees hier alleen het forum en ik erger me af en toe aan mensen
die alleen negatief kunnen zijn. Ik ben allang blij dat de temperatuur naar beneden
gaat.We zien wel of we nog sneeuw en ijsdagen krijgen. Het weer doet toch wat die
zelf wil laat het gewoon op je af komen. Fijn weekend allemaal

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal