Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 293589 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PatrickM


Arend

Citaat van: SniperEye op vr 10 jan 2014 - 08:09
@Johann Dank voor de uitvoerige en bijzonder interessante uiteenzetting van de weersituatie op dit moment.

Ik verbaas me er over dat MC niet eens de moeite heeft genomen te reageren op jou, zeker als je sterk gemotiveerd aangeeft waarom jij het niet eens bent. Maar goed, laten we ons vooral concentreren op onze waarnemingen en bekijken hoe e.e.a zich gaat ontwikkelen a.d.h.v. jouw betoog.

Sluit ik me bij aan. Johann heeft helemaal gelijk, gebeurt af en toe wel eens dat MC een steekje laat vallen hoewel ze in het algemeen uitstekende achtergrondstukjes schrijven. Misschien dat ze zich nog eens achter de oren zullen krabben en dan wel met een reactie richting Johann komen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marcellang

Citaat van: Arend op vr 10 jan 2014 - 08:49
Misschien dat ze zich nog eens achter de oren zullen krabben en dan wel met een reactie richting Johann komen.
Zou heel erg netjes zijn en getuigen van karakter ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Hector Pascal

Citaat van: winter op vr 10 jan 2014 - 08:35
Het is een relatief grote storing dat is toch altijd laatst minute work? Zou (hopelijk) toch ook gewoon een sneeuwdump kunnen zijn als die 100 km verder naar het zuiden trekt en hogedruk boven scandinavie/Rusland iets sterker wordt?
2 leden van de GFS zien het tenminste nog serieus zitten. Dat is dan toch al 10% van de leden :P
En als Nederland alles wint met het WK, worden ze wereldkampioen...
Nul bestaat niet.

xzaz

Goed, normale temperaturen voor de rest van januari dus.
De winter is nog niet eens begonnen!

SniperEye

Citaat van: Arend op vr 10 jan 2014 - 08:49
Sluit ik me bij aan. Johann heeft helemaal gelijk, gebeurt af en toe wel eens dat MC een steekje laat vallen hoewel ze in het algemeen uitstekende achtergrondstukjes schrijven. Misschien dat ze zich nog eens achter de oren zullen krabben en dan wel met een reactie richting Johann komen.

Inderdaad. Iedereen mag fouten maken of wellicht ziet MC iets wat Johann over het hoofd ziet, kan allemaal. Maar ben tenminste zo sportief om dan te reageren, maar dat verzuimt MC. Jammer, een smet op hun blazoen.

Voor de rest denk ik dat wij ons beter druk kunnen maken over het vervolg op de ontwikkelingen van de komende dagen. Het zal een delicaat proces zijn zoals ik het lees. Ik vind het bere-interessant :)

Serge

Als het klopt wat Johan en jan zeggen is het revolutionair, volgens mij kijkt geen een gevestigd weerstation zoal jullie, dus ik heb nog mijn twijfels, maar goed Einstein werd ook niet begrepen, dus we wachten af........
Waar is mijn cape

Lucifer

Citaat van: Serge op vr 10 jan 2014 - 09:58
Als het klopt wat Johan en jan zeggen is het revolutionair, volgens mij kijkt geen een gevestigd weerstation zoal jullie, dus ik heb nog mijn twijfels, maar goed Einstein werd ook niet begrepen, dus we wachten af........

zijn broers Zweistein en Dreistein daarentegen...  ;)

Lucifer


Energizer85

Ik heb sterk het gevoel dat het met een sisser gaat aflopen. De kou is toch redelijk uit de kaarten... Ik hoop toch dat er nog iets gaat veranderen maar ik begin een beetje te twijfelen of de soep zo heet gegeten gaat worden zoals ie van de week werd opgediend...

Nopie

In ieder geval wat normalere temperaturen komende tijd, maar echt winterweer kijkend naar de pluim, ik vraag het me af.

Hector Pascal

Citaat van: Energizer85 op vr 10 jan 2014 - 10:11
Ik heb sterk het gevoel dat het met een sisser gaat aflopen. De kou is toch redelijk uit de kaarten... Ik hoop toch dat er nog iets gaat veranderen maar ik begin een beetje te twijfelen of de soep zo heet gegeten gaat worden zoals ie van de week werd opgediend...
@Energizer85

Kom je oorspronkelijk uit Vlaanderen?? Als iets met een sisser afloopt, betekent dat het goed afloopt. In Vlaanderen is het juist tegenovergesteld. ;)
Nul bestaat niet.

Johann

Citaat van: SniperEye op vr 10 jan 2014 - 08:09
@Johann Dank voor de uitvoerige en bijzonder interessante uiteenzetting van de weersituatie op dit moment.

Ik verbaas me er over dat MC niet eens de moeite heeft genomen te reageren op jou, zeker als je sterk gemotiveerd aangeeft waarom jij het niet eens bent. Maar goed, laten we ons vooral concentreren op onze waarnemingen en bekijken hoe e.e.a zich gaat ontwikkelen a.d.h.v. jouw betoog.

Had ook wel een reactie of onderbouwing van hun verhaal verwacht.  Ook via andere sites komen vragen en opmerkingen hierover dus wie weet ? Denk zelf dat ze een beetje impulsief andere bronnen (Weather Channel) hebben overgenomen die met een soortgelijk verhaal kwamen.


Johann

Heb vanmorgen in het Alpenweer ook wat uitgebreider aandacht geschonken aan de komende spannende en complexe situatie. Voor de geïnteresseerden die de link (blog) nog niet kennen:  <<  http://bit.ly/oTej35 >>
Mocht je dagelijks het (Alpen)weerbericht via de blog automatisch willen ontvangen meld je dan even aan (zie optie rechter kolom)

Weerfreak 1337

Ik ben geneigd nog niet negatief te zijn. Ik denk dat wij tot morgenavond moeten afwachten hoe de runs verlopen.
Ik bedoel, die winter komt NET niet, door een laag wat op de verkeerde positie komt te liggen.
Laagjes zijn vrij moeilijk te berekenen, dus enige veranderingen zijn nog mogelijk.
Daarom kies ik ook de zaterdag uit als een laatste kans op een ommekeerdag in de modellen naar winterweer volgende week.
Het ligt dan allemaal vrij mooi op termijn en bovendien gaat op zaterdag het hoog boven het noorden van Europa groeien.
Een hele andere model-input die we tot nu niet hebben gehad.
We wachten af, maar één ding moet ik er wel bij zeggen als het morgen weer "slecht" gesteld is met de kaarten/pluimen: van uitstel komt afstel, ook in het/de weer(modellen). ;)

Groeten, weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Cdtj3

Citaat van: Hector Pascal op vr 10 jan 2014 - 10:18
@Energizer85

Kom je oorspronkelijk uit Vlaanderen?? Als iets met een sisser afloopt, betekent dat het goed afloopt. In Vlaanderen is het juist tegenovergesteld. ;)

Ik kan me alleen herinneren dat als iets met een sisser afloopt het een flop wordt.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Bacci

Haha!! ik moet wel altijd lachen van die pluim, ik trap er niet in.

lans

Meteen iedereen weer zo negatief. Als er een paar dagen kou op staat geloofd niemand het en als het dan 1x minder is geloofd bijna iedereen het meteen wel. Wacht lekker af die pluim draait wel weer bij en dan nog de temperatuur gaat zeker naar normale temperaturen!
achterhoek

Tyshane

Wat een uiteenzetting van Johann, klasse hoor, daar kan menig weerburo nog een puntje aan zuigen! Echt enorm leerzaam ook.

Ja lachen verder al die emoties gelijk bij veranderende pluimen! Dat hoort er juist een beetje bij, al die gemoederen! ;) Gewoon leuk dat deze situatie zich voordoet en het weer lekker druk op het forum is om de boel te volgen. Wat de uitkomst dan ook zal zijn, de voorpret is al prachtig, net als bij onweer!  8)

Overigens nu prachtig weer, een dagje vrij dus we gaan maar eens even van het weer genieten!

Mrkos

Citaat van: lans op vr 10 jan 2014 - 11:18
Meteen iedereen weer zo negatief. Als er een paar dagen kou op staat geloofd niemand het en als het dan 1x minder is geloofd bijna iedereen het meteen wel. Wacht lekker af die pluim draait wel weer bij en dan nog de temperatuur gaat zeker naar normale temperaturen!
Aan de ene kant heb je gelijk , maar aan de andere kant nemen sites als weerplaza de nieuwe pluim en situatie wel direct over. Lees dit maar eens: http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Wel+kouder%2c+nog+geen+winter/1890

Powered by EzPortal