Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 161095 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hector Pascal

Citaat van: Jan van Ooijen op do 09 jan 2014 - 16:58
Johann heeft het eind vorig jaar al aangekaart, ik zei eerste week januari en Johann eind december echter heeft wat vertraging opgelopen.
Als je het zo beredeneert, kun je het vaak niet verkeerd voorspellen. :)
Nul bestaat niet.

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op do 09 jan 2014 - 16:58
Johann heeft het eind vorig jaar al aangekaart, ik zei eerste week januari en Johann eind december echter heeft wat vertraging opgelopen. Je moet het niet gaan zoeken op de 500 hPa kaarten want dan zal je van de koude kermis thuis komen. Vannacht of morgen komt er inderdaad een nieuw topic

Ben er mee bezig Jan  :D

glenn

waar vind je al die verschillende ENS ????

gilleeesss

Citaat van: Hector Pascal op do 09 jan 2014 - 14:54
Ik weet niet op welke kaarten jij kijkt, maar de GFS kaarten zijn niet mooier, ze zijn slechter dan de afgelopen dag. Na 20 januari weer een westenwind.

waarom zou je zo ver kijken?

Hector Pascal

Citaat van: gilleeesss op do 09 jan 2014 - 18:06
waarom zou je zo ver kijken?
Daar gaat het hier niet om. Hij zei dat de kaarten beter waren t.o.v. de vorige. Dat is dus niet zo.
Nul bestaat niet.

Marco_Goes


yookin

Citaat van: Hector Pascal op do 09 jan 2014 - 17:51
Als je het zo beredeneert, kun je het vaak niet verkeerd voorspellen. :)
Dat is flauw
Ze hebben een trend aangekaart, daarbij moet je het niet op een paar dagen afkeuren.
Nogmaals dit is niet de eerste keer dat het (de trend) klopt...  kan wat verschil in zitten kwa datum, maar ik moet zeggen ik vind het vrij nauwkeurig.

Stavoren

yookin

en als toevoeging... Niet een week van te voren, maar in OKTOBER
Stavoren

Arend

Citaat van: yookin op do 09 jan 2014 - 15:17
Het is winter he... dan komen er bijna ieder jaar winterse periode voor... Dit zijn de kaarten die normaal gesproken zorgen voor een koude periode... met een normale spreiding zoals meestal (volgens mij dan) Het kan altijd anders... maar laten we zeggen dat ze er nog niet zo goed bij hebben gestaan als op dit moment. En de knmi gematigd is ivm grotere en andere belangen...

Ik hoop dat mijn vader (vroeger boomkweker) gelijk heeft, die zegt dat na zoveel regen er altijd kou achteraan komt.

Jammer dat je de verstandige woorden van Hector Pascal op deze wijze afdoet. Het is allemaal nog niet in kannen en kruiken. En wat belangen betreft: het is niet voor niets dat er al in augustus vorig jaar een wintertopic op dit forum werd geopend. Het KNMI heeft geen belang bij winterweer, de naam verbonden aan dit forum wel.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

martijn

WeermanRoel: Avondberekeningen beginnen slecht. Misschien wel helemaal geen laaglandwinter volgende week. Zometeen ECMWF nog"  :-\

Rossi

Mijn eerste reactie in een jaar of drie! Als het toch allemaal mis (geen winter) gaat dan heeft de Postma doctrine bewezen nog steeds van kracht te zijn! Wordt het wel echt winter, ja dan, dan ben ik zoooooo blij! En moet @jantje_ in aanmerking komen voor de èèn of andere wetenschaps prijs! En nu wachten op het nieuwe topic van Johann en op EC.

Weerextrem

Citaat van: martijn op do 09 jan 2014 - 18:58
WeermanRoel: Avondberekeningen beginnen slecht. Misschien wel helemaal geen laaglandwinter volgende week. Zometeen ECMWF nog"  :-\

Dat is enkel GFS slecht, GEM is milder geworden dat klopt.

ron12

Zo he , er worden maar 2.3 hellmannentjes  berekend de komende 12 dagen in De Bilt http://www.weerstatistieken.nl/hellmann kijk naar de temperatuur tussen 10 en 22 januari , dan naar beneden scrollen en links onder kijken , nou ja beter , dan die hatelijke nul die er nu staat  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bliksems

Citaat van: Weerextrem op do 09 jan 2014 - 19:09
Dat is enkel GFS slecht, GEM is milder geworden dat klopt.
kom jij uit het buitenland misschien?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

Citaat van: Weerextrem op do 09 jan 2014 - 17:47
GFS Oper helemaal vergeten, duidelijke uitbijter!, GEM is stukje kouder. Vermoedelijk nu ook uitbijter!.
straks naar GFES en GEM ENS kijken.
GEM is toch ook slecht net als GFS??
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weerextrem

Citaat van: bliksems op do 09 jan 2014 - 19:25
GEM is toch ook slecht net als GFS??

Ik heb geen zin in om zoiets uit te leggen, want volgens mij lees je totaal niet wat de kaarten zeggen.

Maar even terzijde, het probleem is 'onzekerheid' vwb uitwerkingen van de kaarten vrij onduidelijk is, met name GFS en GEM.
En gemiddelde van de GFS is wel warmer, en van GEM is nog niet binnen.
Ook gaat het hier om Operruns, die zwabberen nogal inderdaad.

Mrkos

Die ''Bliksems'' zegt maar steeds wat jo, heeft niet voor niets zo'n lelijke clown als afbeelding.

yookin

Citaat van: Arend op do 09 jan 2014 - 18:58
Jammer dat je de verstandige woorden van Hector Pascal op deze wijze afdoet. Het is allemaal nog niet in kannen en kruiken. En wat belangen betreft: het is niet voor niets dat er al in augustus vorig jaar een wintertopic op dit forum werd geopend. Het KNMI heeft geen belang bij winterweer, de naam verbonden aan dit forum wel.

Het is pas in kannen en kruiken als het achter de rug is...
Ik heb voorgaande jaren de kaarten 80-85% zekerheid zien geven over (in dit geval) aanhoudende kou...
Niets was minder waar...
Stavoren

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal