Winter discussietopic 2013/2014 deel 4

Topic gezien door 161060 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, zo 29 dec 2013 - 19:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frontier

Citaat van: Jasneker op ma 30 dec 2013 - 16:24
Helaas is dit de realiteit, en gezien het aantal postings dat erg laag ligt, zit iedereen in een dip......
Ik lees al jaren incognito mee hier, tijd om het aantal postings wat op te krikken dus. ;)

Ik zal dan denk ik wel de enige zijn die niet in een dip zit vanwege het weer. Winterhaters zoals ik hebben de afgelopen jaren al genoeg moeten 'lijden', hoog tijd dus voor weer een paar jaar zachte winters! ;D

Maanden zonder r: temperaturen onder normaal
Maanden met r: temperaturen boven normaal
Ambassadeur van de regen

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

gilleeesss

Citaat van: Frontier op ma 30 dec 2013 - 19:56
Ik lees al jaren incognito mee hier, tijd om het aantal postings wat op te krikken dus. ;)

Ik zal dan denk ik wel de enige zijn die niet in een dip zit vanwege het weer. Winterhaters zoals ik hebben de afgelopen jaren al genoeg moeten 'lijden', hoog tijd dus voor weer een paar jaar zachte winters! ;D

Welkom, maar wat is er leuk aan dit weer? beetje regen, bewolkt, af en toe zon, niet koud niet warm. Waterweer

Roan

Ik zie overeenkomsten met de winter van 2011/2012, november te warm, december 1x nachtvorst, ook begin januari lijkt het zacht te blijven.. En iedereen weet nog wel hoe koud de eerste 2 weken van februari van 2012 waren, ik teken er gelijk voor!!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Om toch met iets positiefs te komen, vooral aanstaande zondag is de spreiding best groot (max. 3-8), verder dan dat ga ik dan ook niet kijken, kleine kans op een verassing maar ga gewoon uit van een voortzetting van dit huidig weertype. En nog iets, Johann heeft in zijn laatste update ook wat geschreven over de lange termijn, geloof dat dit ook voor west europa geldt? Al met al, ik denk zelf dat we niet voor eeuwig in dit weertype blijven hangen en er langzamerhand toch een keer een verandering moet gaan komen.


Verdere vooruitzichten
Begin volgende week zien we op de Atlantische Oceaan een depressie via Engeland richting de Benelux afzakken alwaar het systeem donderdag wordt verwacht. Dit houdt in dat we opnieuw te maken gaan krijgen met een zuidwestelijk tot zuidelijk hoogtestroming. Echte winterkou hoeven we ook dan nog niet te verwachten. Mocht dit systeem verder gaan afzakken en zich daarachter de hoge druk kunnen gaan opbouwen (realistisch scenario en al op de kaarten te herkennen) dan zou dit de lang verwachte overgang naar kouder weer kunnen gaan betekenen. Ook hier moeten we echter gezien de nog lange termijn nog die flinke slag om de arm houden. Al met al zie ik echter toch kansen voor "Thialf" . Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
Bron: http://alpenweer.blogspot.nl/

Hansle


vossejongk

ik zou de kaart van die -10 wel eens willen zien :P

Frontier

Citaat van: gilleeesss op ma 30 dec 2013 - 20:04Welkom
Dank u!

Citaat van: gilleeesss op ma 30 dec 2013 - 20:04maar wat is er leuk aan dit weer? beetje regen, bewolkt, af en toe zon, niet koud niet warm. Waterweer
Eigenlijk heb ik er niets aan toe te voegen.  ;) Van alles wat en vooral niet te koud of te warm.
Maanden zonder r: temperaturen onder normaal
Maanden met r: temperaturen boven normaal
Ambassadeur van de regen

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Bacci

Citaat van: Frontier op ma 30 dec 2013 - 23:24
Dank u!
Eigenlijk heb ik er niets aan toe te voegen.  ;) Van alles wat en vooral niet te koud of te warm.

Ik ben door dit weer de hele tijd ziek, echt vies weer.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo


jens.

Ik snap niet zo goed hoe een polar split goed is voor winterweer?

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 30 dec 2013 - 23:57
De split is er!

Ik begon te juichen totdat ik 15 januari zag staan, maar dit was wel te verwachten toch? en is dit min of meer garantie voor winterweer of straks is de split er en zitten we nog steeds met dit weer.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 30 dec 2013 - 23:57
De split is er!

klopt het dat er dan een bepaalde tijd nodig is tot het tot een effect komt hier? want gfs kaarten zijn nog steeds wc trein

Marco_Goes

Citaat van: gilleeesss op di 31 dec 2013 - 00:12
klopt het dat er dan een bepaalde tijd nodig is tot het tot een effect komt hier? want gfs kaarten zijn nog steeds wc trein

Volgens mij was het vorig jaar een dag of 10?? al weer bijna februari dus....

gilleeesss

Citaat van: Marco_Goes op di 31 dec 2013 - 00:16
Volgens mij was het vorig jaar een dag of 10?? al weer bijna februari dus....

zal misschien weer korte maar goeie korte periode zijn dan zeker. Had liever in december weekje toch gehad, en in januari ook. Maarja zoiezo kijrgen we wel nog eens sneeuw en vorst. Khoop dat het toch midden januari wintert.

Bacci

Citaat van: gilleeesss op di 31 dec 2013 - 00:20
zal misschien weer korte maar goeie korte periode zijn dan zeker. Had liever in december weekje toch gehad, en in januari ook. Maarja zoiezo kijrgen we wel nog eens sneeuw en vorst. Khoop dat het toch midden januari wintert.

Moet wel want anders neem ik vrij en ga ik op vakantie (was het maar feest  ;D)

gilleeesss

Citaat van: Bacci op di 31 dec 2013 - 00:37
Moet wel want anders neem ik vrij en ga ik op vakantie (was het maar feest  ;D)

Nou ja, ik bekijk ensembles eens. En ik zie rond 7 januari toch beetje zelfde verhaal bij de ensembles. Wel nog 2x niets, kan zo allemaal doorbroken worden, maar er is denkik wel kans tot??  (op klikken om het iets groter te hebben.


Bacci

Citaat van: gilleeesss op di 31 dec 2013 - 00:55
Nou ja, ik bekijk ensembles eens. En ik zie rond 7 januari toch beetje zelfde verhaal bij de ensembles. Wel nog 2x niets, kan zo allemaal doorbroken worden, maar er is denkik wel kans tot??  (op klikken om het iets groter te hebben.

Inderdaad interessant om daar ook naar te kijken, nooit gedaan eigenlijk. Kans op een blokkade is er wel maar zoals je zegt het kan allemaal zo doorbroken worden en daarom is de pluim ook zo slecht, dus het kan net zo goed niet doorbroken worden alleen voor nu lijkt het daar nog niet op.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op di 31 dec 2013 - 01:45
Inderdaad interessant om daar ook naar te kijken, nooit gedaan eigenlijk. Kans op een blokkade is er wel maar zoals je zegt het kan allemaal zo doorbroken worden en daarom is de pluim ook zo slecht, dus het kan net zo goed niet doorbroken worden alleen voor nu lijkt het daar nog niet op.

als we eens geluk hebben (denk het niet) trekt dat zich door, maar denk het eerlijk gezegd niet. Maar de opwarming blijven we ook wel volgen :) enkel mag het wel niet meer uitstellen

Powered by EzPortal