Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 245943 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Citaat van: Southman op do 05 dec 2013 - 00:29
Reageer morgen avond nog eens, met deze tekst in je bericht, en dan vertel je wat er echt gebeurd is. Daarna kun je een vergelijking maken tussen wat je vanavond en morgen zegt. Waarschijnlijk zul je dan moeten concluderen dat je alleen maar sensatie hebt gemaakt. Houd hier mee op, het is namelijk irritant om te lezen. Overigens geldt dit niet alleen voor jou, maar voor alle sensatie posters.

Houdt het bij de werkelijkheid en de realiteit, dat leest makkelijker en komt geloofwaardiger over.

8)

Klopt kans dat gebeurt is zeer klein maar ja het weer is onvoorspelbaar en het lijkt mij zelf ook zeer onlogisch maar wat hij zegt klopt wel alleen zal het wel iets meer dan 50 km moeten zijn en nee geen pak sneeuw misschien sneeuwbuien en regionaal een paar cm niet meer Glenn ;)

winter

Ik zal maar iets over de sneeuw zeggen de kansen op sneeuw zijn weer ligt toegenomen volgens GFS 18 UTC. Noorden van NED lijkt een mooi cadeautje te krijgen. EN zijn er kansen dat de temp op 1500 meter toch sneller naar de -8 gaan bijv. donderavond al rond 6 uur?

gilleeesss

Citaat van: winter op do 05 dec 2013 - 00:41
Ik zal maar iets over de sneeuw zeggen de kansen op sneeuw zijn weer ligt toegenomen volgens GFS 18 UTC. Noorden van NED lijkt een mooi cadeautje te krijgen. EN zijn er kansen dat de temp op 1500 meter toch sneller naar de -8 gaan bijv. donderavond al rond 6 uur?


ik zou neit teveel hopen op sneeuw, er kan er wel vallen maar of er degelijk een sneeuwdek zal behouden worden is nog kleiner denkik. Maar het kan altijd daar in het noorden

Remy

Zag het ook al,er is duidelijk kans voor sneeuw,of het blijft liggen maakt niet uit,er staat nog lang veel wind en dan is sneeuw echt enorm vervelend.
Zodra de temperatuur ook nog eens onder nul zakt dan begint de boel hier al snel te verstuiven ook omdat de oppervlakte grond en het gras al heel snel vriesdrogen bij stormwind.
Geen idee hoe groot die kans is,daarom blijf ik hier volgen,maar ik hou er wel rekening mee dat het kan gebeuren.Vooral omdat die droge lucht heel de boel aandrijft dat geeft in mijn ogen best veel extra afkoeling.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

marco-groningen

Nou de grote dag is aangebroken. Het zal me benieuwen wat er vanavond nog overeind staat en plat ligt hier. Genoeg bomen die van de vorige storm al een knauw gehad hebben die vandaag wel eens plat kunnen gaan. Met name ook doordat de wind nu van een andere kant komt, dan wrikken de wortels nu ook van de andere kant los.

MSB

Ik wens iedereen vandaag sterkte die in de kustgebieden wonen, hopen dat jullie het droog houden. :-\
Lang leven de winter

Weatherman

Volgens rtl4 loopt de temperatuur naar 10 graden na vrijdag
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

GFS en Hirlam komen nog met winterse neerslag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Induction

Citaat van: MSB op do 05 dec 2013 - 06:46
Ik wens iedereen vandaag sterkte die in de kustgebieden wonen, hopen dat jullie het droog houden. :-\

Zijn wel redelijk wat gewend hier hoor ;). In Harlingen zal waarschijnlijk de kade bij de knrm en bij de visafslag weer onder water komen staan.. Maar dit gebeurd wel vaker dus zo spannend is dat niet, ze geven 290+ NAP als het rond de 340 NAP ( wat ik hoorde van een kennis van mij ) dan word et zorgelijk. Ga er wel vanuit dat de stormvloed keerring wel dicht gaan.
Verder is het afwachten wat de wind gaat doen vorige storm hadden we 23 storingen ( werk bij Liander Netbeheerder).. Dus wie weet gaan er vandaag weer een hoop bomen om....

weerinkatwijk

Hopelijk dan toch de eerste (natte) sneeuwvlokken van het seizoen hier aan de kust. Maar persoonlijk ben ik meer geïnteresseerd in de storm en de daarbij behorende hoge waterstand hier in Katwijk, i.c.m. de kustversterking die op dit moment gaande is. Overigens verwacht ik niet dat de zee kans maakt de boulevard te bereiken, maar het hele project kan wel een grote vertraging oplopen als veel van het opgespoten zand weer wordt weggeslagen.

daankempeneers

Stilte voor de storm? A29 Haringvlietbrug net gemaakt

Arend

Citaat van: daankempeneers op do 05 dec 2013 - 08:32
Stilte voor de storm? A29 Haringvlietbrug net gemaakt

Schitterend! Hier zonet ook een prachtige zonsopkomst met mammatus. Maar natuurlijk geen camera bij me en een lege mobiel.  :'(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jenkie

Citaat van: Arend op do 05 dec 2013 - 08:35
Schitterend! Hier zonet ook een prachtige zonsopkomst met mammatus. Maar natuurlijk geen camera bij me en een lege mobiel.  :'(

Ik heb het ook gezien! Prachtig oranje belicht.... Stilte voor de storm!

winter

Hoe loopt het lagedrukgebied z'n koers. Op onderstaande buienradars goed te zien dat er 2 best wel stevige Neerslaggebieden aankomen naar NEderland

http://www.weerplaza.nl/regenradar/europa/
http://www.weer.nl/neerslagradar/europa.htm

winter

O ja Jan jij had toch altijd van die mooi afbeeldingen waarop je kon zien wat voor neerslag op de Briste Eilanden valt misschien nu ook een plaatje  :D

MamaAs

Helga van Leur plaatste net deze link op twitter:
http://www.meteozentral.lu/de/wetter/profiwetter/stroemungsfilm/luxemburg.html

Echt gewoon hetzelfde beeld van 28 oktober, alleen dan uit een andere richting.
Pfffft. Nou ja, we hopen maar op het beste.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op do 05 dec 2013 - 08:44
O ja Jan jij had toch altijd van die mooi afbeeldingen waarop je kon zien wat voor neerslag op de Briste Eilanden valt misschien nu ook een plaatje  :D

Bedoelde je deze?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Zou er nog een weeralarm komen? Dan had 'ie er al moeten zijn lijkt mij??


winter


Powered by EzPortal