Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 208264 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matroesjka-world

Citaat van: zorba op wo 04 dec 2013 - 19:18
Is al enkele keren aangegeven dat Ramon vanavond een nieuw topic aanmaakt.

Het is inmiddels al avond en de tijd begint te dringen whahaha  :P  Ik ben een zeer ongeduldig typje  :-*
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Energizer85

Citaat van: matroesjka-world op wo 04 dec 2013 - 19:19
Het is inmiddels al avond en de tijd begint te dringen whahaha  :P  Ik ben een zeer ongeduldig typje  :-*

Ik kan het wel begrijpen.... De modellen hebben zo enorm geschoven de laatste dagen, het is gewoon lastig om een goede prognose te geven.  Aangezien dat vaak ook de aanvang is van een nieuw topic...

matroesjka-world

Citaat van: Energizer85 op wo 04 dec 2013 - 19:21
Ik kan het wel begrijpen.... De modellen hebben zo enorm geschoven de laatste dagen, het is gewoon lastig om een goede prognose te geven.  Aangezien dat vaak ook de aanvang is van een nieuw topic...


Ja en als je dit ziet, dan raak je toch echt wel een beetje van slag en in de war hoor:

http://alarm.noodweercentrale.nl/
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Ramon Oost

Citaat van: matroesjka-world op wo 04 dec 2013 - 19:19
Het is inmiddels al avond en de tijd begint te dringen whahaha  :P  Ik ben een zeer ongeduldig typje  :-*

Geduld, ben er momenteel druk mee bezig. ;)

Mrkos

Het is geen Hayan wat over NL gaat razen....

gilleeesss

zo de winde er nog altijd in voor nederland vooral, goed voorbereiden zou ik zeggen daar aan de kusten. In belgie hebben ze de dijken zelf al afgezet voor geen water landinwaarts te krijgen :)

Winterse buien nog voor nederland. Velen zijn al blij met de wind, moeder natuur geeft ons toch iets. Hopen dat de trend na het weekend winters word(blijft). En ik wacht rustig op de eerste serieuze prik met hoop sneeuw (hopelijk nog in december) maar denk persoonlijk zoals jan ook zei dat het vooral jan/feb gaat worden :) de winter is nog jong :)

Romigo

Ben vooral benieuwd of deze (de storm van morgen) storm de storm van 28 oktober j.l. gaat overtreffen of evenaren? Qua windkracht dan.

GHkstra

Citaat van: wkeijzer op wo 04 dec 2013 - 19:10
Wij wonen hier vlak naast de Oosterschelde (klein kilometertje verderop)  :o wel heel geruststellend dat de schuiven naar beneden gaan! We zijn hier heel veel gewend, maar de volgende site hou ik toch wel even in de gaten: http://www.rws.nl/geotool/wind.aspx?cookieload=true
Wat kan het internet (soms) een zegen zijn!

Ik gebruik altijd deze: http://www.meetadviesdienst.nl/applets/snelpeil_wad/index.html.
Er is er ook één voor zeeland maar die krijg ik niet aan de praat: http://www.meetadviesdienst.nl/applets/snelpeil/index.html

Bacci

Morgenochtend neemt de bewolking van het noordwesten toe en in de middag gaat het regenen. Later in de middag wordt de regen gevolgd door buien, mogelijk met onweer, hagel en natte sneeuw. De middagtemperaturen liggen tussen 5 graden in het zuidoosten en 8 graden aan zee. De zuidwestenwind draait in de middag naar het westen en neemt landinwaarts toe naar krachtig tot hard, in de kustprovincies naar hard tot stormachtig. Langs de kust staat een westerstorm, 9 Bft en in het Waddengebied komt een zware tot mogelijk zware storm te staan, 10 Bft. In de middag en eerste helft van de avond komen er boven land zware windstoten voor van 75-100 km/u, in de kustprovincies zware windstoten van 100 tot 120 km/u. In het Waddengebied mogelijk tot 130 km/u. Het hoogtepunt van de wind valt tijdens de tweede helft van de middag en de eerste helft van de avond. In de loop van de avond neemt de wind slechts langzaam in kracht af. (Bron: KNMI)

Zelfs onweer mogelijk? Alles is mogelijk morgen lijkt het wel.

a.veenstra

de schade was niet leuk
maar ik vond het toch een geweldige belevenis 28 oktober  ;D
ben zeer benieuwd naar morgen !!  ::)

Borislav

Rtl 4 weerman peter timofeef  , weet iemand wat er met hem is ?
Borislav Lekic

MamaAs

Citaat van: borislavje op wo 04 dec 2013 - 20:02
Rtl 4 weerman peter timofeef  , weet iemand wat er met hem is ?

Hij is anti winter, de hater.

Romigo

Citaat van: borislavje op wo 04 dec 2013 - 20:02
Rtl 4 weerman peter timofeef  , weet iemand wat er met hem is ?

Offtopic: Hij houdt sabbatical. Waarschijnlijk om gezondheidsredenen?

dondertje127

Citaat van: a.veenstra op wo 04 dec 2013 - 19:49
de schade was niet leuk
maar ik vond het toch een geweldige belevenis 28 oktober  ;D
ben zeer benieuwd naar morgen !!  ::)

En de slachtoffers die gevallen zijn was nog het minst leuk :(
Hopelijk gebeurd dat niet weer.

jorentje1997

Citaat van: TaL op wo 04 dec 2013 - 19:06
Dus als ik het goed lees, zal de kust van België minder wind krijgen dan Nederland maar wel hogere waterstanden krijgen.

Inderdaad, bij ons zal de wind wel meevallen maar de wind duwt wel al het water naar onze kusten, in combinatie met de golven zou dat wel enig gevaar kunnen leveren.

Aangezien het alarmpeil voor gevaarlijk stormtij  op 590 cm TAW ligt (Oostende morgen 601cm TAW) is dit morgen van toepassing en worden de grootste voorzorgsmaatregelen genomen (Oostende heeft ondertussen de stormmuur op de dijk geplaatst).

Ook vrijdagmiddag nog enig gevaar, minder dan donderdag ook door de mindere golfhoogte. Op zich is dit niet zo heel gevaarlijk, ookal is dit het hoogste waterpeil in 30 jaar maar voorzorgsmaatregelen zijn zeker nodig (bv boten in jachthavens houden en goed vastmaken,..)



jens

als er morgen winterse buien vallen hier zal dat tijdens de nacht of tijdens een hevige bui blijven liggen denk ik,de warmte zit hier niet zo hard meer in de grond na twee dagen na elkaar nachtvorst,het is hier nu 5.5 graden en toch vriest het al aan de grond met -0.6 graden :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

a.veenstra

Citaat van: dondertje127 op wo 04 dec 2013 - 20:07
En de slachtoffers die gevallen zijn was nog het minst leuk :(
Hopelijk gebeurd dat niet weer.

Dat inderdaad ook niet te vergeten..
Word weer een spannend dagje morgen !

Peter van H.

Dames en heren,

Ik vind het geweldig om te lezen, hoe gedreven iedereen hier is. Het geeft me inzichten en ik mag veel leren, dank daarvoor.

Laten we aub niet doen alsof de wereld vergaat. Er is wind en voor Nederlandse begrippen, best stevig en nee ik vergeet springtij niet.
Zo erg zal het toch niet allemaal wordn. Wellicht wat ongemakken en wat schade. Vervelend als het je overkomt, maar je leeft nog wel.

Ik was 20 uur na orkaan Kathrina in 2005 iin New Orleans en ben vorige maand voor mijn werk ook in Tacloban, Filipijnen geweest, dus ben wel wat gewend qua schade.

Ik weet het verhaal van de appels en de peren, maar buitenstaanders lezen hier ook dingen en zien alles als feiten, terwijl er ook wel eens een discussie gaande is over interpretatie(en dat weten ze niet of ze lezen niet door).
Ik merk dat er ook collega's van mij wel eens meelezen, maar dat alleen doen op een dag als dit in aanloop naar morgen en ik moet toch regelmatig in discussie om de boel" af-te-remmen".  Ze lezen niet verder dan de neus lang is.

Succes allemaal en ik blijf van jullie genieten, maar moest deze off-topic reactie toch met jullie delen. Sorry

Ramon Oost

Dit topic gaat op slot! We gaan verder in deel 3: "Zware (noord)westerstorm." http://goo.gl/WtCexR

Powered by EzPortal