Stormkansen maandag 28 oktober 2013

Topic gezien door 103004 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 25 okt 2013 - 14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

GHkstra


Tjitske

het gaat goed tekeer hier in Veenhuizen (DR), bomen om hier, schutting is weg, houthok is weg en de dakkapel is kapot..gaat goed hier.. hopelijk trekt het snel weg..

Reutel


Jasneker

Nog wat uitschietertjes in Sneek, maar het ergste is voorbij, de wind draait ook snel naat het westen vanuit ZZW naar zW nu.
Gelukkig geen schade hier ook omdat antennes staan op en naast de woning 11 meter er bovenuit......

Maar een straat verder alle schuttingdelen om en sommige hadden het "ruime sop" gekozen in de brede sloot ernaast.
Maar even eruit gevist, en zijn verzekering maar gebeld, boom om naast het huis, schade aan zijn grote hok, het is weer "prima" gegaan.
Gelukkig geen gewonden of erger hier.

Voor mij hebben we voorlopig genoeg "frisse"wind gehad...

Remy

Maar ik zag ineens de grond bewegen dus maar effe stukje video van gemaakt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jelte

Kerktoren van Midsland op Terschelling had het zwaar. De haan is em gesmeerd. https://twitter.com/schylgemedia/statuses/394771446318112768

SniperEye

Citaat van: Tyshane op ma 28 okt 2013 - 13:33
Dat schrijf ik toch juist...

Citaat van: SniperEye op ma 28 okt 2013 - 13:16
Orkaan & cycloon zijn dezelfde systemen. Echter is hier sprake van een storm met orkaankracht. Meer op wiki

Dan zal ik het wel verkeerd lezen...

Citaat van: Tyshane op ma 28 okt 2013 - 12:57
Nee hoor helaas, dat maakt wel degelijk uit. We hebben hier nu NIET met een orkaan te maken, ook al is het windkracht 12. Wel met orkaankracht. Het is niet hetzelfde als met windhozen en tornado's, daar zijn het twee verschillende woorden voor het zelfde verschijnsel. In dit geval hebben we het over hetzelfde woord voor twee verschillende verschijnselen. ;) In Nederland wordt windkracht 12 idd een orkaan genoemd, maar dit is niet 'de orkaan' die men normaliter aanduidt als een tropische cycloon. Een dergelijk systeem zal je hier niet zo snel aantreffen!

Never mind, jouw reactie suggereert dat je mijn opmerking offensief opvatte. Jammer omdat hier geen sprake van was en is.

GHkstra

Nog steeds windkracht 8. De windstoten worden steeds minder.
Veel bomen omgewaaid en schade aan daken.


Bron: https://twitter.com/nickdenboer/status/394812270666338305/photo/1

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Tyshane

Citaat van: SniperEye op ma 28 okt 2013 - 14:09
Never mind, jouw reactie suggereert dat je mijn opmerking offensief opvatte. Jammer omdat hier geen sprake van was en is.

Je 'moet' minder suggereren en beter gaan lezen! ;)

Tyshane

Citaat van: Remy op ma 28 okt 2013 - 14:01
Maar ik zag ineens de grond bewegen dus maar effe stukje video van gemaakt.

De wortels hebben nog aardig grip en de boom doet zijn best de wind te weerstaan! Wel leuk zo'n live-verslag! ;)

Eveline


Remy

En nemen even pauze.
Natuurlijk juist op hun top productie zodat de kern en kolencentrales weer flink mogen bijstoken.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

hier nog een filmpje http://twitpic.com/dj2f9j  en deze dan,nog enger :o op letten die man of vrouw in de auto
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mrkos

191 km/h Helgoland in Duitsland.

jonkheer

Nou in leeuwarden zitten we nu op windvlagen van rond de 55 km/u. Wat een verschil zeg! Wel veel schade als omgevallen bomen waardoor wegen waren afgezet.


Marcel

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Edwin

Citaat van: Marcel op ma 28 okt 2013 - 14:29
Bron, kaartje oid??  :)

Twitter en Facebook komt Wetteronline daar zelf mee dus klopt wel.
Never Stop Exploring

deventer

Hier is het enorm meegevallen
Net op de holterweg wel wat afgebroken takken gezien
Ennuh dat was t dan ook
Geen omgewaaide bomen gezien
Alleen mijn vijver is van schuurdak afgewaaid die lag er op de kop op met stenen in de rand

Powered by EzPortal