Stormkansen maandag 28 oktober 2013

Topic gezien door 102932 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 25 okt 2013 - 14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

daankempeneers

Twitter @iedeklaas: Gebouw Shortgolf Swifterbant ingestort. Foto: Hans Douma pic.twitter.com/mL0usEIeiW



martijn

Hoe laat is het hoogtepunt voorbij?

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jonkheer

hier in Leeuwarden nu windvlagen van boven de 90 km/u.

Ps. het dak van de ijshal dreigt het te begeven

GHkstra

Terschelling 147 km/u (41,1 m/s).

Jasneker

Leeuwarden en Sneek melden uitschieters van 118 Km/H
(nog) geen schade hier, in de buurt schuttingen om, dakbedekking van schuren afgepeld en het nodige takwerk op de straat...

GHkstra



MamaAs

Oké,  nu vind ik het ECHT niet meer leuk. Daarnet een caravan (!!!) los door de straat, die hebben we met pijn en moeite 'gevangen'.
Er ligt nu een trampoline in onze tuin, is van de buurman afkomstig. Deel schutting ligt plat.
Onderweg naar school lagen er meerdere grote bomen om, overal takken.
En allerlei dakpannen vliegen eraf.

Ik blijf binnen! Dan maar geen school.

Ouders wonen aan de rand van Kimswerd, richting de zeedijk, en die hebben de gordijnen maar dichtgetrokken.
Alles waait kapot!


SniperEye

Citaat van: MamaAs op ma 28 okt 2013 - 12:10
Oké,  nu vind ik het ECHT niet meer leuk. Daarnet een caravan (!!!) los door de straat, die hebben we met pijn en moeite 'gevangen'.
Er ligt nu een trampoline in onze tuin, is van de buurman afkomstig. Deel schutting ligt plat.
Onderweg naar school lagen er meerdere grote bomen om, overal takken.
En allerlei dakpannen vliegen eraf.

Ik blijf binnen! Dan maar geen school.

Ouders wonen aan de rand van Kimswerd, richting de zeedijk, en die hebben de gordijnen maar dichtgetrokken.
Alles waait kapot!

Geheel terecht om niet naar school te gaan. Veel te gevaarlijk!

Jelte

Zal ik ook eens even een leuke update doen...
De laatste vlaag (140kmh) kostte me een paar meter dakgoot. De vorige vlagen hebben een paar platen van het dak gekost... Gaat lekker. Het is buiten niet meer vertrouwt. Een deur aan de west of zuidkant van het gebouw kun je niet meer open krijgen. Elke andere zijde is levensgevaarlijk vanwege rondvliegende stukken. Binnen blijven dus maar en afwachten. De herrie is zeer bijzonder... we kunnen nu elk moment in het oog terecht komen met als het goed is onbewolkt weer en opeens minder wind. Ben benieuwd...

MamaAs

Ik heb menig storm mee mogen maken wonende in Harlingen, maar dit.
Dit is even geleden hoor. Net met die caravan, stonden 8 man te duwen. Lukte gewoon niet. Ik werd omver geblazen en moest mij vasthouden.
Ik ben gek op extreem weer, maar ik durf nu niet meer naar buiten hoor haha.

Jasneker

Ik denk dat Friesland nu op het hoogtepunt komt/is 122 km/H in Leeuwarden 120 in Sneek.
Lijkt volgens de windkaart nu op te schuiven verder naar het Noorden.
FF geholpen bij de buren hun schutting te stutten, palen kapot, dan maar met een paar scheppen wat extra steun gegeven, lijkt te houden...

jonkheer

Hier in Leeuwarden nu windvlagen gemiddeld tegen de 100 km/u en daarboven. Er is nu hier en daar stormschade en men vreest ook voor de uitgebrande panden.

GHkstra


Edwin

Meteoconsult: Geen grensgeval meer. Op Vlieland om 12.10 uur 68 knopen gemiddeld, een orkaan, 12 Bft uit WZW met een windstoot van 152 km per uur.
Never Stop Exploring

DoeEensGek

Citaat van: Edwin op ma 28 okt 2013 - 12:20
Meteoconsult: Geen grensgeval meer. Op Vlieland om 12.10 uur 68 knopen gemiddeld, een orkaan, 12 Bft uit WZW met een windstoot van 152 km per uur.

En we gaan verder met de bingo... nummer 151!
Wat is de ooit hoogst gemeten windsnelheid in Nederland?

MamaAs


Edwin

Als Vlieland dat een uur lang heeft is het officieel een orkaan?
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal