Stormkansen maandag 28 oktober 2013

Topic gezien door 102965 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, vr 25 okt 2013 - 14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

alfons

Citaat van: weermanwouter op zo 27 okt 2013 - 22:23
even een paar dingen

Vinden jullie dat het KNMI deze storm onderschat ?

Is er verstandig om morgen gewoon op de fiets te stappen ?

is er al een tijds verloop bekent ?  :)

voor wat het waard is bij teleweer staat een tijds verloop

matroesjka-world

Citaat van: Koen-IJM op zo 27 okt 2013 - 22:21
Blijkt nu ineens dat het laag toch zuidelijker trekt? Dat is goed nieuws voor stormliefhebbers  :) :)

Zou mooi zijn, we zullen zien, ik vind het hier verdacht stil worden... Volgens mij zijn ze bang aan het worden  :P
Of ze zijn vroeg naar bed gegaan, zodat het eerder morgen is ??  ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Koen-IJM

Citaat van: weermanwouter op zo 27 okt 2013 - 22:23
even een paar dingen

Vinden jullie dat het KNMI deze storm onderschat ?

Is er verstandig om morgen gewoon op de fiets te stappen ?

is er al een tijds verloop bekent ?  :)

1) Nee, de runs wisselen nog behoorlijk in intensiteit, timing en ook de trekrichting van het laag is nog niet helemaal duidelijk
2) Dat ligt eraan waar je woont en wat voor omgeving (bos, stedelijk etc..)
3) Zo einde van de nacht zou het opgang moeten komen. Hoogtepunt tweede helft van de ochtend voor het westen en rond het middaguur voor de Wadden.

franssie

Citaat van: weermanwouter op zo 27 okt 2013 - 22:23
Is er verstandig om morgen gewoon op de fiets te stappen ?
Hangt (a) van je eigen en de wind-richting af en (b) of er bomen langs de route staan. Wat denk je zelf?

Weerfreak 1337

Hangt er ook een beetje vanaf of je zin hebt om tegen die windstoten in te fietsen, ook in het binnenland mogelijk tot 100km/u, das niet fijn om tegenin te fietsen, als je voor de wind hebt kun je een half uurtje later opstaan  ;D Ben je er zo.. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

weermanwouter

Citaat van: Weerfreak op zo 27 okt 2013 - 22:38
Hangt er ook een beetje vanaf of je zin hebt om tegen die windstoten in te fietsen, ook in het binnenland mogelijk tot 100km/u, das niet fijn om tegenin te fietsen, als je voor de wind hebt kun je een half uurtje later opstaan  ;D Ben je er zo.. :P

thanks ! nou ik heb morgen pech ik moet er tegen in ! maar als ik er morgen in zit zal ik een livestream opzetten via ustream :) volg me op twitter @dj_wouter daar zal hij tegen die tijd te zien zijn rond 6:25 stap ik op de fiets met camera

Weerfreak 1337

Citaat van: weermanwouter op zo 27 okt 2013 - 22:40
thanks ! nou ik heb morgen pech ik moet er tegen in ! maar als ik er morgen in zit zal ik een livestream opzetten via ustream :) volg me op twitter @dj_wouter daar zal hij tegen die tijd te zien zijn rond 6:25 stap ik op de fiets met camera

Haha, ben benieuwd hoe ik morgenochtend wakker word hier aan de kust... Zal ongetwijfeld oorlog zijn. ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

matroesjka-world

Citaat van: weermanwouter op zo 27 okt 2013 - 22:23
even een paar dingen

Vinden jullie dat het KNMI deze storm onderschat ?

Is er verstandig om morgen gewoon op de fiets te stappen ?

is er al een tijds verloop bekent ?  :)

Je bent een weerman of niet Wouter   8)  Succes op de fiets morgen, ik doe niet aan Twitter helaas....
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

weermanwouter

Citaat van: matroesjka-world op zo 27 okt 2013 - 22:42
Je bent een weerman of niet Wouter   8)  Succes op de fiets morgen, ik doe niet aan Twitter helaas....

haha klopt ik denk weer+man+wouter is een nickname :) 

jorentje1997

Morgen niet alleen schade door de voorspelde storm, ook enorme windschering bij de voorspelde buien.


Arend

We zijn hier in Twente vandaag weer hekkensluiter wat betreft windstoten. Er moet morgen nogal wat energie deze richting opgestuurd worden willen we hier een windkracht 7 meemaken. Wat betreft de windstoten: als we hier morgen de 100 km/h halen, heeft de rest van het land waarschijnlijk een groot probleem.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.


Danny

Mooiste aan de site van Meteociel is dat sommige stations ook de huidige luchtdruk toename/afname aangeven (berekend over afgelopen uur/uren). Trend in Zuid Engeland momenteel -7.6 hPa per 3 uur. Dat is een forse afname van kerndruk bij het ontstaan van het Laag momenteel.

jorentje1997


MamaAs

Is dit trouwens een kanaalrat??

Koen-IJM

Volgens mij niet helemaal, maar heb er wel verdacht veel weg van.

Arend

Iedereen veel plezier toegewenst morgen met de storm.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

Lvl 2



An amplifying trough approaches Europe from the Atlantic ocean with a very strong SWly jet situated ahead of it. A frontal wave within the associated baroclinic zone is expected to translate very rapidly NEward during the day. The associated surface cyclone should be located over the southern North Sea by 06 UTC, near Stockholm by 18 UTC and over Karelia 06 UTC on Tuesday. The wind field on the cyclone's SE flank is expected to be very strong with severe (25 m/s) and isolated extreme (32 m/s) wind gusts occurring even in the absence of convective storms.

alfons

Dit wordt volgens mij voor het hele land puinruimen morgen , of heb ik het mis?

Ramon Oost

Citaat van: alfons op ma 28 okt 2013 - 00:32
Dit wordt volgens mij voor het hele land puinruimen morgen , of heb ik het mis?

Oordeel zelf maar: http://goo.gl/gU2Eqh ;)

Powered by EzPortal