Tim Samaras, Carl Young, Paul Samaras overleden

Topic gezien door 16145 bezoekers
Gestart door Sven, zo 02 jun 2013 - 08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Sven

Foto van het voortuig waarin Tim Samaras, diens zoon en Carl Young omkwamen bij de Tornado vrijdag
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

alaind86

Oh my god...... Wat een tragische en zwarte dag voor alle familie/nabestanden en mede chasers en leerlingen.. Verschrikkelijk, mijn gedachten gaan uit naar de familie en nabestaanden. R.I.P

mauriceb

tragisch verhaal, ze waren idd altijd voorzichtig voor zover ik dat kan beoordelen. Het was het laatste team waarvan je dit zou verwachten. Gestorven in het harnas. RIP.

zorba

Citaat van: Marsel op zo 02 jun 2013 - 21:30
Normaal ben ik niet zo sentimenteel aangelegd maar bij het lezen van dit bericht kreeg ik kippenvel...al helemaal bij het zien van de 'TS' door de collega chasers. Ik kreeg het niet goed uit mn hoofd vandaag.
Groot respect voor de manier waarop deze mannen in het veld bezig waren, gecontroleerd en wetenschappelijk goed onderlegd. Dit team laat een groot gat achter....
Laat nog maar eens zien hoe intens deze verschijnselen zijn alsmede de grote onvoorspelbaarheid ervan.

Vreselijk nieuws, maar wat een mooi eerbetoon:

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Fanatic

Heel heftig dit. Gister op de hoogte gesteld hierover. Zo kan je maar zien hoe onvoorspelbaar het weer is. Vooral omdat Tim & team altijd toch wel terughoudend waren. Tim zou nooit in een voertuig stappen als de Dominator of de TIV.

Stukje wat ik vanmorgen tegenkwam:

-------------

Tim Samaras, his son Paul Samaras and their colleague, Carl Young, were all killed while trying to document and research the storm.

Tim was found inside his car with his seat belt still on. Paul and Young were pulled from a car by a tornado. One of them was found dead a half mile away.
-------------

Bron: ABC News


..:: Get out of my way!! I have a storm to catch!! ::..

Lightning_Glenn

Killed in Action ..........verschrikkelijk news dit zeg.

Tricker

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 02 jun 2013 - 10:43
Hier een video, deze was destijds ook te zien in een docu op National Geographic

**filmpje**

Halver wegen dit filmpje verteld hij waarvoor hij bang is(Tornado's die van richting veranderen). Nachtmerrie werd werkelijkheid?

Jur

Als ik (te) vroeg zou gaan, ga ik het liefst tijdens iets waar ik dol op ben.
Mooier dan dit - hoe treurig ook - kan het niet voor deze mannen. Uiteraard hopende dat zij niet geleden hebben.

Ramon Oost

Reinier van den Berg heeft een mooi stuk over Tim geschreven.

Klik Hier

Vortex

Vreselijk nieuws inderdaad. Ondertussen stijgt het dodental ook nog, er worden nog steeds verdronken mensen gevonden als gevolg van de flinke overstromingen die deze buien met zich meebrachten.

Voor wat betreft Twistex... Er werd al jaren gezegd dat er nog nooit een chaser tijdens het chasen is omgekomen, er werd ook al jaren gezegd dat dat niet lang meer zou duren. En ik denk dat bijna elk chaser het excuus daarvoor al had klaar liggen: Ja, zo'n aandachttrekker die zoveel mogelijk hits wil op Youtube, maar totaal geen idee van meteorologie heeft, daar kon je op wachten.

Dat excuus gaat nu dus niet op. Zoals velen al gezegd hebben: Tim was de laatste die genoemd zou worden als je zou vragen bij wie het mis zou gaan. Sterker nog, ik denk dat niemand aan hem zou denken.

Dit gaat nog een lange nasleep krijgen en ik hoop dat er iets positiefs uitkomt, qua besef van het gevaar van tornado's, bij chasers, bevolking en TV presentatoren.

Want er is veel misgegaan, niet alleen met Twistex. Zeker 6 andere teams hebben schade opgelopen. Er is sprake van een Highway Patrol die een mogelijke vluchtroute afsloot, waardoor meerdere chasers gedwongen werden in oostelijke richting te rijden waar ze na het afbuigen van de tornado in de val zaten.

Dat de chasers moesten vluchten was omdat ze aan de noordkant van de tornado zaten, in de Bear's cage. Dat is bij een HP supercell de plek waar je het beste zicht hebt op de tornado. Als je dan tot het uiterste gaat en pas op het allerlaatste moment voor de tornado langs wilt is er geen marge meer voor autopech, files en afsluitingen.

Er zijn TV weermannen die mensen opgeroepen hebben hun huis te verlaten en naar het zuiden te rijden, met de files als gevolg.

Er zijn weermannen die bleven bleren over een 'tornado on the ground' terwijl deze er niet meer was. Ze riepen ook dat mensen de auto uit moesten en moesten gaan schuilen in een sloot. Daardoor zijn er mensen verdronken op plekken waar nooit een tornado is geweest.

Kortom, er kan veel geleerd worden en ik denk dat de chase community het aan Tim, Paul en Carl verplicht is om er ook werkelijk van te leren.

Daniel
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Sven

Citaat van: Fanatic op ma 03 jun 2013 - 10:47
Heel heftig dit. Gister op de hoogte gesteld hierover. Zo kan je maar zien hoe onvoorspelbaar het weer is. Vooral omdat Tim & team altijd toch wel terughoudend waren. Tim zou nooit in een voertuig stappen als de Dominator of de TIV.

Stukje wat ik vanmorgen tegenkwam:

-------------

Tim Samaras, his son Paul Samaras and their colleague, Carl Young, were all killed while trying to document and research the storm.

Tim was found inside his car with his seat belt still on. Paul and Young were pulled from a car by a tornado. One of them was found dead a half mile away.
-------------

Bron: ABC News

Dat was een vraag welke me al bezighield, zaten ze in de auto.. is die auto geplet door puin.. zijn ze gewoon met auto en al opgezogen, of hebben ze de auto niet meer gehaald.. verschrikkelijk..
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

studio dewolf

Ik denk dat zij worden opgezogen door multi-vortex. Daar kon je nergens schuilen  :-\

Marlieke

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Ramon Oost


hj32

Wat een prachtige tribute en wat een mooie dood...hoe triest ook.
De dood is iets wat bij het leven hoort en onvermijdelijk.

Team Twistex was een team die zowel passie had voor de wetenschap achter tornado's, maar ook een team wat z? verstand gebruikte.
Met Tim Samaras als een klasse teamleader.
Hij koos altijd voor veiligheid...je kunt dit dus denk ik alleen maar noodlot noemen.
En als je dan moet gaan, is dit toch wel een heel speciale manier.
MIjn medeleven gaat uit naar alle nabestaanden.

RIP team Twistex

Muisje1988

Een groot gemis voor de chasewereld en de meteorologiewereld...
een Prachtige tribute video...

Team Twistex R.I.P!

Ries

Hoe serieus heftig zeg...schrok hier echt van toen ik het las, vooral omdat ze op mij juist altijd overkwamen als ontzettend voorzichtig, soms zelfs zó voorzichtig dat ik dacht 'kom op nou...' en dan overkomt hen dit.

De post van Vortex plaatst voor mij alles wel in een rationeel daglicht: als er door individuen van instanties zo slecht geïnformeerd zulke slechte adviezen zijn gegeven die tot de gemelde incidenten hebben geleid, moet er echt iets veranderen in deze staten aan de bewustwording bij instanties van de juiste te verstrekken info en te ondernemen acties... Je maakt mij niet wijs dat het de persoonlijke schuld is van deze drie overledenen zelf met al hun voorzichtigheid.

RIP, en prachtige hommages; vooral die initialen op de kaart, kippenvel!!

Sven

Hieronder de live uitvaart van Tim Samaras en Paul. Carl Young wordt a.s zaterdag begraven.

http://www.thedenverchannel.com/video/livevideo
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 


Powered by EzPortal