Mystrieuze draaikolk slurpt alles op

Topic gezien door 4286 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 24 apr 2013 - 08:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Mystrieuze draaikolk slurpt alles op

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

simpel de grondwater wordt aangevuld ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

taniak



is dat dezelfde verklaring? water dat in een ondergrondse zoutmijn vloeit onder invloed van de zwaartekracht?
grtz Tania :-)

Cdtj3

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Ramon Oost


Danny

Er zal toch een plek moeten zijn waar het water naar toe gaat. Denk dan aan een gat in de aarde door bijv. een mijn maar een sinkhole is misschien ook wel een mogelijkheid.

Jan van Ooijen

Draaikolk in rivier verzwelgt alles wat voorbij drijft

Op een rivier in Letland zwelgt een draaikolk alles op wat haar pad kruist. Grote brokken ijs, dood hout en afval allerhande verdwijnen onder water. Het lijkt wel of een grote stop uit de bodem van de rivier is getrokken. Het filmpje van de draaikolk gooit hoge ogen op het internet. Het werd geschoten aan een rivier in de Baltische staat die blijkbaar uit haar oevers is getreden door het smeltwater.

AD
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GekkeLeo


Zag het vanochtend voorbij komen, bizar om tezien. Water moet ergens heen...

Weerfreak 1337

Supercell in het water ;)  ;D

Nee, zonder gekheid, erg bijzonder. Ik vraag me ook vooral af: Waar gaat het water heen?! ???

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jones

Misschien oplossing van onderliggend kalkgesteente dat na lange verwering een gat creerde? :) kalk lost relatief gemakkelijk op icm water tov andere gesteenten en dan krijg je idd van die sinkholes

Marcel

Dan zou het toch moeten bubbelen als er maar 1 ingang zou zijn   :P

heb wordt nu naar beneden gezogen en kan ergens anders z'n lucht kwijt, je zou haast denken dat het gewoon een grote afvoer is.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Lightning_Glenn

Ik denk hetzelfde als Taniak, dat het een ondergrondse mijn is dat vol loopt. Een mijn met een luchtschacht, zodat het lucht kan ontsnappen. Het zijn wel bizarre beelden, je zou het maar tegen komen :)

dondertje127


Jelte

Op zich is het apart dat het filmpje maar één kant op geschoten is. Ze staan denk ik op de dijk van een rivier die door smeltwater is gezwollen. Misschien is het land achter de dijk een bekken wat gemaakt is om overstromingen op te vangen en filmen ze hier de ingang van de overstort. Het is duidelijk dat het water ergens in loopt, maar als dat gat niet een stalen wand had gehad maar per toeval zou zijn ontstaan, dan zouden de wanden snel instorten en het gat snel groter worden. Dan zouden ze daar ook niet zo rustig staan.
Dus ik neem aan dat het een met opzet aangelegd gat is waar het water in stroomt.

Powered by EzPortal