Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 214893 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenn

zoals het er nu naar uit ziet krijgt belgie vanaf de nacht van zaterdag op zondag te maken met sneeuwval gedurende lange tijd want ook zondag overdag blijft het zo goed als heel de dag licht sneeuwen volgens gfs

Jan van Ooijen

Sneeuwval zaterdag op zondag ben ik nog niet van overtuigd, zie openingspost
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

denk dat er heel veel van de timing gaat afhangen ook

Bacci

Sneeuwkansen voor het weekend zijn toegenomen:  Zaterdag 30% kans op 1-3 cm , Zondag 50% kans op 1-3 cm en 15% kans op 3-10 cm en zelfs 2% kans op 10-30 cm :P


Fluffje

Tjonge zeg, maart roert inderdaad z'n staart! Gelukkig hebben we een paar mooie dagen erop zitten, kunnen we deze "koude golf" ook weer beter doorkomen denk ik maar zo.
Sneeuw mag van mij best nog wel een keer :D
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Jasneker

Met het genot van de afgelopen zonnige en relatief warme dagen nog in mijn hoofd hoeft die kou inval niet zo heel erg meer, ik ben er eigenlijk wel klaaar mee ;)

Zonnetje, goede temperatuur en lekker buiten zitten of in de tuin klooien vind ik nu toch heel wat leuker...
Mar we hebben het niet voor het kiezen, en het is gratis ook... 8)

Weatherboy

Laat maar komen! Als er maar zo min mogelijk regen valt vind ik alles best.

NitroGenetics

whehehe ik geniet lekker van blauwe stranden en temps van ruim 25+ @ new zealand :) youjellybro? zeg ik dan :) nog geen zwaar onweer gehad hiero maar over een paar dagen stijgt de temps nog meer mocht er dan severe onweer plaatsvinden vlk bij dan hoor jullie ut wel ajuu ben weer verder genieten van me vakantie ;) veel sneeuw/regen plezier daaro :)

Danny

GFS heeft in de nieuwe 00z run ook al veel van de sneeuwkansen laten varen. De zuidelijke helft van Nederland zal vooral zaterdag en de nacht naar zondag te maken hebben met regen. In de noordelijke helft kan wat (natte) sneeuw vallen. Aan het begin van de zondagochtend zakt de kou verder naar zuid Nederland maar dan lijkt de meeste neerslag al voorbij.
Met een grondtemp. boven 0 en alle gevallen regen lijkt het mij sterk dat het zondag in de zuidelijk helft van Nederland wit kan worden.

Jan van Ooijen

Ik voorzie aan de hand van de recente kaarten geen sneeuw op zaterdag, in de tweede helft van de avond toenemende sneeuwkansen vanuit het noordoosten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 mrt 2013 - 07:57


Maandag en dinsdag virtuele grote kansen op ijsdagen. Als er 2 ijsdagen voor gaan komen zou dat erg bijzonder zijn. De kans is nog groter met eventueel een aanwezig sneeuwdek. Wie weet...

Harry de Hond

Ik denk niet dat onderstaande uit gaat komen, maar voor de leuk:



Juist.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Roland

Zei ik een paar dagen geleden nog dat ik mijn laatste reactie op wintertopic geplaatst had; ik zal erop moeten terugkomen.  :o

Ik dacht toen nog aan een graadje of 4/5 boven nul, 's nachts lichte vorst en in een verscholen hoekje misschien matig. Verder natte flatsen. Wegwezen richting lentetopic 8)

Mooi fout dus! Van de jongste kaarten gaat mijn winterhart weer sneller kloppen. Overwegend matige vorst in de nachten, overdag niet of nauwelijks boven nul en goede kansen op droge sneeuw. Tja, of deze echt even zal blijven liggen is natuurlijk maar zeer de vraag. Maar dit is toch wel even iets meer dan 'maart roert z'n staart'... :)

Dennis

Glijbaan van koude lucht volgende week


Edwin

Wat een waardeloze kaarten zeg! Een maand eerder was prima geweest :)
Never Stop Exploring

Dennis

Citaat van: Edwin op do 07 mrt 2013 - 09:47
Wat een waardeloze kaarten zeg! Een maand eerder was prima geweest :)

dat zou ik niet zo direct willen zeggen "waardeloos"  ;D

Bacci


arjanbruggink

Eigenlijk wel jammer dat er alleen zo'n mooi staafdigrammetje bestaat voor De Bilt en niet voor andere plaatsen cq. landsdelen.
Vind De Bilt nou niet echt representatief voor geheel NL.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal