Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 104076 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

martijn

Heeft iemand een goede neerslagsradar?

Dennis

Uitbreiding van sneeuwgebied in Duitsland naar noordelijke deelstaten


Lucas

Dat actieve gedeelte boven oost-dld/polen gaat never nooit naar nederland komen hoor. zeker niet in die hoedanigheid..
Aanhoudende sneeuwval

Dennis

Citaat van: Lucas op za 23 feb 2013 - 15:12
Dat actieve gedeelte boven oost-dld/polen gaat never nooit naar nederland komen hoor. zeker niet in die hoedanigheid..

in die hoedanigheid ok ; maar wat dan wel?

Marcellang

Citaat van: Lucas op za 23 feb 2013 - 15:12
Dat actieve gedeelte boven oost-dld/polen gaat never nooit naar nederland komen hoor. zeker niet in die hoedanigheid..
Ik denk een deel van dat gebied zeker wel  8)
De in DL gevallen sneeuw niet meer nee  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Dennis


Lucas

Citaat van: Dennis op za 23 feb 2013 - 15:16
in die hoedanigheid ok ; maar wat dan wel?

Ik heb de modellen eens zitten kijken en moet er een beetje op terug komen. Maar blijf er bij dat actieve stuk boven Oost DLd/Polen niet belangrijk is, dat gaat straks wel uitwaaieren richting het westen. Daarbij reikt het dus wel verder richting NL maar het zal sterk in intensiteit afnemen.
Dit sneeuwbeest komt uit de Middenlandse zee en vindt het hier veel te koud;)

Aanhoudende sneeuwval

Danny

Citaat van: Dennis op za 23 feb 2013 - 15:29
gaat nog leuk worden ;D

Kan zeker leuk worden. Maar laten we nog maar niet te veel gaan hopen. Het gebied is nog ver weg. Heeft nog lange weg te gaan. Moet nog gaan draaien en Nederland gaan halen. Is al vaker mooi geweest in de dagen en uren voor er ook echt (bijna) niks viel.

martijn


Lucas

En denk ook aan de temps morgen...+1 tot +3 graden... bij lichte sneeuw blijft het dan nog moeilijker liggen.

(ik hoop ook op veel sneeuw, maar ik ken een aantal teleurstellingen deze winter...dus houd uzelf in bedwang;))
Aanhoudende sneeuwval

martijn


Harry de Hond

Citaat van: martijn op za 23 feb 2013 - 15:51
Wanneer gaan wij sneeuw krijgen :p
Ik hoop dat je met de :p aangeeft dat je reaguursel een grapje is, want dat zijn toch echt geen vragen die je serieus moet gaan nemen hier.
Juist.

martijn

Citaat van: Harry de Hond op za 23 feb 2013 - 16:16
Ik hoop dat je met de :p aangeeft dat je reaguursel een grapje is, want dat zijn toch echt geen vragen die je serieus moet gaan nemen hier.
ja natuurlijk was het een grapje :)

jones

Spannend of het nog een ijsdag wordt vandaag. Kwik zit hier nog maar net onder 0. Is er trouwens iets zachtere lucht aan het binnenstromen? Kwik blijft hier maar lichtjes stijgen terwijl rond half 5 het toch normaal al aan zijn dalende trend zou moeten bezig zijn.

Vomera



Plaatje van nu, nu nog steeds fijne mot sneeuw maar de intensiteit is hoog

hoffies

Hoi Dennis,

komt er nog wat in de kop van Noord-Holland...?

Gr Antoin
Twitter: @hoffnar2911

Jasneker

Hele dag gevroren, nu nog -0.6 graden en "waterkoud" met de wind erbij is het knap koud en voelt het aan met de loodgrijze lucht dat er neerslag gaat vallen, vandaar "waterkoud" ;)

Zal in de loop van de nacht wat sneeuw komen volgens de berichten we zullen het wel zien...

martijn


wimbaens

Het sneeuwt hier nu al bijna heel de dag, alleen jammer van de stralingswarmte. Het zal wel beter worden als de zon onder is  :P

Ploeps

In Vorden nog geen vlokje te zien, als je goed kijkt kun je zelfs nog een paar stukjes blauwe lucht in het wolkendek ontdekken. Hier is de temp. vanmiddag ook een paar tienden boven nul gekomen, nu heel langzaam weer dalend. Benieuwd wat dat front ons gaat brengen :-)
Liefhebber van weer-uitersten.

Powered by EzPortal