Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 14

Topic gezien door 103725 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 23 feb 2013 - 10:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijn

Zal het vanavond rond een uurtje of 11 in het midden sneeuwen?

Romigo

Citaat van: Ramon Oost op za 23 feb 2013 - 11:53
Pluim van vanmorgen,


YES!! We gaan weer de kou in. Please, laat de winter nog maar even voortduren..  :P

Marcbb

Citaat van: Jan van Ooijen op za 23 feb 2013 - 12:26
Ja dat klopt

Die 3.2 cm hebben we nu al zo'n beetje gehaald! Momenteel lichte sneeuw, met een klein zonnetje!

winter

Hier in helmond ook al vanaf s'morgens 8 uur de hele tijd motsneeuw/stuifsneeuw. Door de harde wind ligt er tegen trottoirs en auto-banden  etc... een laagje sneeuw en begint het langzamerhand wit te worden.
Zie tevens op weerplaza dat het in Limburg al serieus wit was deze morgen.
Voor Helmond wordt zo'n 2 tot 5 cm voorspeld. Hoop op z'n minst die 5cm en hopelijk nog de 10cm want dikste pak sneeuw deze winter zo'n 6-7 cm.

Edwin

Citaat van: Romigo op za 23 feb 2013 - 12:36
YES!! We gaan weer de kou in. Please, laat de winter nog maar even voortduren..  :P

Zijn we al 'uit" de kou geweest dan? Ik vind de winter niet heel veel voorstellen en zeker niet extreem maar het duurt wel lang...
Never Stop Exploring

wierts

Citaat van: Edwin op za 23 feb 2013 - 12:44
Zijn we al 'uit" de kou geweest dan? Ik vind de winter niet heel veel voorstellen en zeker niet extreem maar het duurt wel lang...

Mee eens

Ik ben blij dat ik mijn winterbanden er nog onder heb liggen bij mijn auto. Dit seizoen is het nauwelijks boven de 7 graden geweest.  Behoudens misschien rond kerst/oud en nieuw.

Dit jaar is het zeker kouder dan vorig jaar. Ik heb geen data om dit te ondersteunen maar mijn herinnering zou best aardig moeten zijn.

winter

Jan wat is het record aan een stuk door sneeuwval in Nederland. Want denk dat er misschien in Limburg recordje gevestigd kan worden of niet?
En wat verwacht jij zelfs qua hoeveelheden? Maybe al nieuwe gifjes?

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

winter

Man knmi heeft er zin in zeg. Verwachten voor Noord-Brabant 34 uur sneeuwval met circa 5-10cm sneeuw. Nice man. En kans op meer plaatselijk. En laat Helmond net in het oosten van Brabant liggen ik hoop het zo dat dit uitkomt :)
Weerplaza verwacht voor morgen voor Helmond 3 cm en maandag 4mm. Maar denk dat de verwachten regen als sneeuw gaat val dus dan kom je +- 7cm aangezien droge lucht toch grotere vlokken?

Chase-Stormer

Af en toe dwarrelt er een vlokje naar beneden, gister rond 17:00en ook wat lichte vlokjes gezien

DSDLimburg

Citaat van: Marcbb op za 23 feb 2013 - 12:42
Die 3.2 cm hebben we nu al zo'n beetje gehaald! Momenteel lichte sneeuw, met een klein zonnetje!
Nou 3,2 die hebben we nog niet maar die gaan we wel zeker halen, ik schat het nu op (1.5) 2cm ongeveer meschien lokaal lijkt het wat meer door de wind. Het is wel echt stuif sneeuw he die vlokjes mogen wel wat groter worden  ;)
seizoen 2018/2019

Jeroen22

voorlopig hier nog zwaar bewolkt en er dwarrelt licht sneeuw naar beneden.

ron12

Vandaag geen ijsdag in nijmegen temperatuur plus 0.2 graden nu afgelopen nacht was het -4.2 graden,en af en toe valt een sneeuwvlokje hier in nijmegen,en er staat wel veel wind.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Een foto om een indruk te geven, hier en daar ligt sneeuw door de wind stuift het bij elkaar op sommige plekken en op andere plekken ligt gewoon bijna niets. Als die vlokjes nu eens wat dikker worden 8)
seizoen 2018/2019

grizzrh

Citaat van: Joep op za 23 feb 2013 - 11:10
Sneeuw volgens weerplaza

Zo gaat die sowieso al niet :P draait meer naar het westen dan naar het noord westen


__
Neerslag actueel en temp actueel nog even toegevoegd
Doenrade, Limburg

winter

Citaat van: DSDLimurg op za 23 feb 2013 - 13:16
Een foto om een indruk te geven, hier en daar ligt sneeuw door de wind stuift het bij elkaar op sommige plekken en op andere plekken ligt gewoon bijna niets. Als die vlokjes nu eens wat dikker worden 8)

IN Helmond gaat het nu ook deze richting in :)
Zie dat het rond een uur of 2/3 in Helmond wat serieuzer zal gaan sneeuwen.

Bacci

Nou ik ben benieuwd, hopelijk trekt het gebied wat noordelijker.

grizzrh

Citaat van: Bacci op za 23 feb 2013 - 13:29
Nou ik ben benieuwd, hopelijk trekt het gebied wat noordelijker.

Het gebied begint ook wat noordelijker te activeren boven duitsland nu, maja het trekt toch wel strak naar het westen door zoals ik t zie
Doenrade, Limburg

Dennis

Citaat van: Bacci op za 23 feb 2013 - 13:29
Nou ik ben benieuwd, hopelijk trekt het gebied wat noordelijker.

het aktieve sneeuw-gebied boven Oost-Duitsland/Polen trekt behoorlijk nog noordelijk om later in en O-NO stroming opgepikt te worden

martijn

Kan iemand mij vertellen wat de prognose is kan  niet achter pc omdat ik ziek ben

Powered by EzPortal