Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207744 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vomera

Citaat van: grizzrh op do 21 feb 2013 - 13:06
op sint pieter ligt wel al redelijk wat volgens mij he :P

kon niet goed zien haha heb mijn lenzen niet in vandaag.. kon nog net zien dat er sneeuwvlokken vielen :P hahah

Marco_Goes

zelfs vrolijke natte dwarrelsneeuw in zeeland., met zon! :)

En Jur, Ik weet dat hij moeilijk te raken is want erg klein maar mik er een op Mertens please  :o

grizzrh

Citaat van: Vomera op do 21 feb 2013 - 13:14
kon niet goed zien haha heb mijn lenzen niet in vandaag.. kon nog net zien dat er sneeuwvlokken vielen :P hahah

halve sneeuw storm hier nu :P en dikke vlokken woow
Doenrade, Limburg

zorba

@ Werk hier, Nieuwegein ook lichte sneeuw
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Ramon Oost

Citaat van: zorba op do 21 feb 2013 - 13:24
@ Werk hier, Nieuwegein ook lichte sneeuw

Hmm hier in Vianen nog niks gezien..

grizzrh

een mooi zonnetje en sneeuw hier op het moment :P wat wil je nog meer ?

Doenrade, Limburg

Romigo

Citaat van: Dennis op do 21 feb 2013 - 12:18
Bijzondere Maart-ontwikkelingen in de maak mbt nieuwe winterse KOU? De Term "Longwinter" is voor dit winterseizoen 2012/2013 mss wel een hele toepasselijke : regelmatig komt de winter ons land weer bezoeken na relatief korte zacht(e)re periodes

De setting die een aanleiding tot nieuwe winter kan geven is een ZEER sterk GroenlandHoog (tot 1070Hpa) met aan de Oostkant van dit Hoog zeer sterke N/NO lucht-stromingen  - hoe 1 en ander zich gaat vormen is afwachten  -> echter in het bovengenoemde patroon is (nog) alles verder mogelijk


De kou van begin Maart lijkt wel telkens weer in de kaarten terug te keren... :P. Hoop zo dat het ook uitkomt. Misschien dat hier een wat uitgebreidere analyse over gegeven kan worden?

hoffies

Hola, ik meld sneeuw en zon door elkaar!

Is de pluim nog steeds van alles niks of neigt het het alweer naar winterse settings...?

Mzzls
Twitter: @hoffnar2911

Ramon Oost

Citaat van: hoffies op do 21 feb 2013 - 14:24
Hola, ik meld sneeuw en zon door elkaar!

Is de pluim nog steeds van alles niks of neigt het het alweer naar winterse settings...?

Mzzls

Hier de pluim van vanochtend,


SniperEye

Als er kou komt in maart ga ik op vakantie naar de zon. Ik stook me straatarm en mijn gemiddelde lichaamstemperatuur is inmiddels gedaald tot -10. Overdaad schaad dus doe maar gewoon lente  :o

martijn

Hele dag zon gehad begint nu bewolkt te worden

Marsel

Citaat van: SniperEye op do 21 feb 2013 - 14:29
Als er kou komt in maart ga ik op vakantie naar de zon. Ik stook me straatarm en mijn gemiddelde lichaamstemperatuur is inmiddels gedaald tot -10. Overdaad schaad dus doe maar gewoon lente  :o

Tja, van mij hoeft het ook niet meer. Een nare periode is dit altijd. Echt vlees noch vis.
Voordeel van lange kou is wel dat de lente dan vaak 'plots' begint. Kun je binnen twee weken van Tmax rond 0 ineens naar maxima van 15-20 graden gaan. Dat voelt dan extra aangenaam aan. Elk nadeel heeft z'n voordeel ;).

Probeer trouwens de zon het huis te laten verwarmen. Die begint nu namelijk al echt aan kracht te winnen, achter glas merk je dat meteen. Alle zonnewering ingeklapt houden, maar ook bijvoorbeeld gordijnen helemaal wegschuiven als de zon er even bij is. Je ziet de temperaturen binnenshuis daar meteen op reageren.

EDIT: LOL, brood noch vis in de eerste zin...hmmm nachtdiensten maken meer kapot dan je lief is ;D. Aangepast naar vlees noch vis. Lijkt me duidelijk waarom.

ReeF

16gr, zonneke hier, maar dat willen jullie vast niet horen  :D




(zit in Toulouse momenteel)

studio dewolf

Vanmiddag sneeuwde het maar het was wel smeltende sneeuw.

Jasneker

@ Reef, natuurlijk gunnen we je dat graag ;)
Hiier + 0.4 en nu en dan een sneeuwvlokje ...

Marcellang

Kijk, dat we deze winter vanuit het westen vaak naast de (sneeuw) pot pisten okay...
Maar ook vanuit het oosten, das nieuw ........ :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

hoffies

Citaat van: Ramon Oost op do 21 feb 2013 - 14:28
Hier de pluim van vanochtend,

Aai...lente achtig... Zijn die kaarten die je steeds laat zien dan niet mogelijk... Ach ff afwachten...
Twitter: @hoffnar2911


Ramon Oost

Vannacht op veel plaatsen 2 tot 5 graden vorst.


Ramon Oost

Er vallen hier in Vianen momenteel wat sneeuwvlokjes naar beneden.

Powered by EzPortal