Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207737 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adebos

IJsregen is onderhand weer overgegaan in sneeuw.
Op de weg misschien allemaal niet leuk, maar kan me niet herinneren wanneer ik mee gemaakt heb dat de ramen een plaat ijs hadden. Dus wel keer gaaf om mee te maken.

zorba

Citaat van: zwoof op do 14 feb 2013 - 14:29
Hmm is dat niet altijd zo? Vertel eens iets nieuws. Waarschuwingen worden gegeven op basis van wat de modellen berekenen. Ik  vind het wel raar dat er geen weeralarm rood wordt gegeven voor de ijzel.

Als dat zo is moeten ze eens wat vaker naar buiten kijken wat er actueel speelt.. Waarschuwingen baseren op wat modellen aangeven is onzin.

En inderdaad, ben het met je eens dat hier wel een weeralarm op zijn plaats is. Criteria worden ruim behaald...
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Borislav

Weeralarm komt wel tijdens de update denk ik ?  vooral de spits zal hinder ondervinden.

zwoof

Citaat van: albalinda op do 14 feb 2013 - 14:34
Voor alle ongeduldige mensen : Sms SNEEUW AAN naar nummer 1234...........

SMS IJZEL UIT naar 4321..... ;)

winter


Joan

Zo is dat Zorba waarschuwingen moet je ook geven op basis van het actuele weer en niet 3 uur daarna want dan heeft het ook geen zin meer

winter


DSDLimburg

Hier begint het nu ook matig te sneeuwen, nog geen ijzel of ijsregen gezien hier maar goed wat niet is dat kan nog komen.
seizoen 2018/2019

Rufes

Resultaat van een ochtend ijzel en sneeuw:




Weatherboy

Kiekenpluimen komen er ineens naar beneden vallen.

Jan van Ooijen

Actueel beeld lijkt aardig te kloppen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: zorba op do 14 feb 2013 - 14:35
Als dat zo is moeten ze eens wat vaker naar buiten kijken wat er actueel speelt.. Waarschuwingen baseren op wat modellen aangeven is onzin.

En inderdaad, ben het met je eens dat hier wel een weeralarm op zijn plaats is. Criteria worden ruim behaald...

Toch gebeurd het. Gisteravond stond de waarschuwing al. En dat was niet alleen op aanraden van mensen, maar hoofdzakelijk computermodellen die hun dat vertelden.

Reutel

Citaat van: Borislav op do 14 feb 2013 - 14:37
Weeralarm komt wel tijdens de update denk ik ?  vooral de spits zal hinder ondervinden.
;
Zal me benieuwen, komt hun geloofwaardigheid in ieder geval niet ten goede...

Jenkie

Jemig, dat zijn indrukwekkende foto's! Terwijl jullie allemaal kijken naar wat er naar beneden valt, wacht ik hier in het uiterste oosten rustig af  :D Vooralsnog een voes koude wind en droog....

Voes=vies  :-\

DSDLimburg

Citaat van: Rufes op do 14 feb 2013 - 14:42
Resultaat van een ochtend ijzel en sneeuw:


Dat is niet niks, je zou nu maar op de weg zitten ! Toch wel gevaarlijk aan worden met deze toestanden.
seizoen 2018/2019

martijn


pascal.p

in zwolle is het nog altijd droog en volgens de radar zou het hier allang moeten sneeuwen. maar we wachten nog even af

zwoof

Citaat van: Rufes op do 14 feb 2013 - 14:42
Resultaat van een ochtend ijzel en sneeuw:



Mooi in beeld gebracht  :)

WinschoterWeer

Citaat van: Weatherboy op do 14 feb 2013 - 14:35
Nou, er is door media meteorologen nog niet 1 sneeuw situatie goed ingeschat. Kijk, dat het complex is, begrijp ik, dat het af en toe een eigen leven leidt begrijp ik ook. Maar voor de zoveelste keer op rij dat het niet klopt is echt bedroevend hoor ;)
Overigens is helaas gebleken dat de warme luchtbel zich toch meer naar het NO heeft uitgebreid. Maar die activatie en 8 cm sneeuw gaat zoals het er nu naar uitziet gewoon niet vallen. ;)
Kijk daar heb je het al...zo te lezen ga je uit van 8 cm...staan je verwachtingen in dit geval dan niet te hoog.... Ga eens van gemiddelden uit ipv extremen. Meestal valt het dan wel mee. ;) Sneeuwval is sowieso een zeer lokale beleving.  :D

snow!

Ook hier vallen de eerste vlokken naar beneden :)

Powered by EzPortal