Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207767 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarkGoedhart

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 13:58
Wat een geklaag weer, alles verloopt precies zoals hirlam schetst. Dat mensen zich gek lopen te maken wat betreft enkele via twitter de wereld in geholpen wordt.... Lees 20 centimeter sneeuw....

Nagenoeg alles en iedereen (tot het KNMI) waarschuwden voor veel sneeuwval. Dat dat niet het geval is is geen geklaag, slechts een simpele constatering. Het weer is zelfs voor de doorgewinterde expert te complex.

Reutel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 feb 2013 - 13:58
Wat een geklaag weer, alles verloopt precies zoals hirlam schetst. Dat mensen zich gek lopen te maken wat betreft enkele via twitter de wereld in geholpen wordt.... Lees 20 centimeter sneeuw....

Dan hebben de gezaghebbende weerbureaus HIRLAM niet goed bekeken. Wat mij betreft is de enige goede weersverwachting voor vandaag; "Blijft u vooral thuis in verband met extreme gladheid".  8)

PatrickM

IJsregen is weer overgegaan in sneeuw! :)

Weerfreak 1337

Pfff, ijzelt nu al 4 uur lang, alle voorwerpen met ijs bedekt, bomen zijn wittig. Hoop dat het nog overgaat in sneeuw, maar ik zie het nog niet gebeuren. Neerslag zal intensiever moeten zijn. Afwachten..  ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

winter

Citaat van: MarkGoedhart op do 14 feb 2013 - 14:14
Nagenoeg alles en iedereen (tot het KNMI) waarschuwden voor veel sneeuwval. Dat dat niet het geval is is geen geklaag, slechts een simpele constatering. Het weer is zelfs voor de doorgewinterde expert te complex.

Hier in Helmond tot nu toe veel sneeuw val en er komt nog meer!

Glennb

Groet,
Glenn

just0408

Er is inderdaad voorspelt dat er tijdelijk ijsregen/ijzel/regen zou vallen die daarna weer over zou gaan in sneeuw. En dat is correct, want ik zie reeds de eerste sneeuwvlokjes weer tussen de ijsregen.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Reutel


WinschoterWeer

Citaat van: MarkGoedhart op do 14 feb 2013 - 14:14
Nagenoeg alles en iedereen (tot het KNMI) waarschuwden voor veel sneeuwval. Dat dat niet het geval is is geen geklaag, slechts een simpele constatering. Het weer is zelfs voor de doorgewinterde expert te complex.
Men (de gerenomeerde meteorologen op tv) voorspelden gisteravond nog 2 tot 8 cm sneeuw, geen 20 cm, tja via twitter inderdaad.....wie dat heeft geschreeuwd verdient sowieso niet de aandacht, maar die 2 tot 8 cm valt momenteel niet volgens veel mensen....en dat stelt veel mensen teleur....tja het ligt er aan hoe je verwachtingen staan....ik ga van gemiddelden uit en soms valt het de ene keer wat lager uit dan de andere keer....maar Nederland is een land vol klagers en zeikers over de kleinste dingetjes..., simpelweg omdat we het nog steeds te goed hebben blijkbaar! Come on!!!  8) ;)

just0408

Het sneeuwt weer. Koning Winter zij dank. Temp. -0.8 °C Nu hopelijk tot een uur of 8 verder activerende sneeuwval ... en ... 13 cm sneeuw!
Ik ben ook niet van steen.

Vomera

Citaat van: Reutel op do 14 feb 2013 - 14:23
T blijft grotendeels onder nul.

+1 vind ik niet echt onder nul :D maar tis nu weer 0,7 .. zakken!!! :D

zwoof

Citaat van: MarkGoedhart op do 14 feb 2013 - 14:14
Nagenoeg alles en iedereen (tot het KNMI) waarschuwden voor veel sneeuwval. Dat dat niet het geval is is geen geklaag, slechts een simpele constatering. Het weer is zelfs voor de doorgewinterde expert te complex.

Hmm is dat niet altijd zo? Vertel eens iets nieuws. Waarschuwingen worden gegeven op basis van wat de modellen berekenen. Als die onderling afwijken in de vorm van neerslag wordt het moeilijk. Als je de modellen allemaal had bekeken had je kunnen concluderen dat het zo kon gaan lopen als het nu loopt. Ik vind het helemaal niks verrassends wat er nu gebeurd in elk geval. Ik  vind het wel raar dat er geen weeralarm rood wordt gegeven voor de ijzel.


Ed Deijkers

Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Joan

nog steeds code groen voor gladheid in gelderland en geel voor sneeuw die er niet valt
het regent dan ook pas 3 uur nu bij temperatuur dik onder nul hier in west gelderland
gewoon code groen geven niets aan de hand
opdoeken dat knmi, wil gewoon niet toegeven dat ze verkeerd zitten

theowl999999

Ijsregen gaat weer over in sneeuw in Rotterdam-Alenxander  ;D

PatrickM

Hier weer gestopt met sneeuwen; sneeuw gaat over in heel lichte motregen.

Reutel

Citaat van: zwoof op do 14 feb 2013 - 14:29
Hmm is dat niet altijd zo? Vertel eens iets nieuws. Waarschuwingen worden gegeven op basis van wat de modellen berekenen. Als die onderling afwijken in de vorm van neerslag wordt het moeilijk. Als je de modellen allemaal had bekeken had je kunnen concluderen dat het zo kon gaan lopen als het nu loopt. Ik vind het helemaal niks verrassends wat er nu gebeurd in elk geval. Ik  vind het wel raar dat er geen weeralarm rood wordt gegeven voor de ijzel.

Zo is het! Bovendien is de dag nog niet voorbij. Volgens Hirlam gaat de ijzel binnenkort over in sneeuw en kunnen er nog de nodige cm gaan vallen.

Joep


Marcellang

Voor alle ongeduldige mensen : Sms SNEEUW AAN naar nummer 1234...........
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weatherboy

Citaat van: WinschoterWeer op do 14 feb 2013 - 14:26
Men (de gerenomeerde meteorologen op tv) voorspelden gisteravond nog 2 tot 8 cm sneeuw, geen 20 cm, tja via twitter inderdaad.....wie dat heeft geschreeuwd verdient sowieso niet de aandacht, maar die 2 tot 8 cm valt momenteel niet volgens veel mensen....en dat stelt veel mensen teleur....tja het ligt er aan hoe je verwachtingen staan....ik ga van gemiddelden uit en soms valt het de ene keer wat lager uit dan de andere keer....maar Nederland is een land vol klagers en zeikers over de kleinste dingetjes..., simpelweg omdat we het nog steeds te goed hebben blijkbaar! Come on!!!  8) ;)

Nou, er is door media meteorologen nog niet 1 sneeuw situatie goed ingeschat. Kijk, dat het complex is, begrijp ik, dat het af en toe een eigen leven leidt begrijp ik ook. Maar voor de zoveelste keer op rij dat het niet klopt is echt bedroevend hoor ;)
Overigens is helaas gebleken dat de warme luchtbel zich toch meer naar het NO heeft uitgebreid. Maar die activatie en 8 cm sneeuw gaat zoals het er nu naar uitziet gewoon niet vallen. ;)

Powered by EzPortal