Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 12

Topic gezien door 190072 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 09 feb 2013 - 11:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Heeft iemand al pluim van GFS gezien die is namelijk geweldig voor de schaatsliefhebber. Volgende week bijna elke dag kans op een vorst dag en 's nachts veelal rond -4 maar als er sneeuw valt vandaag zal het in de nachten natuurlijk vele malen kouder zijn.

Nizo

Citaat van: Thunderfreak op za 09 feb 2013 - 14:18
Dat maakt vrij weinig uit,van de week begon het in de avond rond een uur of 11 flink te sneeuw en om 0.00 was alles wit,terwijl de temperatuur eerst 2.8 was en tijdens de sneeuw daalde de temperatuur snel naar -0.5

Je hebt gelijk. Hoofddorp wordt nu ook langzaam aan wit. Is lang geleden dat ik zulke heftige sneeuwval heb gezien.

winter

Gaat het sneeuwgebied nog activeren ofzo?

teddybeer

Het is hier nu al wel een tijdje bewolkt, maar nog wel droog.
Na een hele mooie zonnig begin van de dag is het nu toch echt voorbij.
Ben benieuwd of en wanneer het in Leeuwarden gaat sneeuwen.
Blijft snowcasten en hoop niet net als gister dat ik op de fiets aan de andere kant van de stad zit als het hard gaat sneeuwen.
Deed zeer in de ogen en was net een sneeuwpop toen ik bij ons op kantoor terug was :) :)
Maar al met al blijft het allemaal weer spannend.

Dennis



Rob1047

Het lijkt nu richting het zuiden te trekken maar het moet toch juist over het noordwesten gaan volgens de kaarten?

Bacci

Citaat van: Rob1047 op za 09 feb 2013 - 14:47
Het lijkt nu richting het zuiden te trekken maar het moet toch juist over het noordwesten gaan volgens de kaarten?

Hij gaat draaien  ;)

Dennis


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

er vallen nu vlokken ter grootte van sneeuwballen uit de lucht hier
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Kres

Utrecht...

Behoorlijke sneeuwval. Zicht flink vermindert.

simonelgersma


MarcS

Het begint hier opeens te schemeren ....... komt vanuit zuid, zuidwest opzetten. Cool, wordt een leuke feestje vanavond denk ik, muzziek hard, harder hardst ivm regen die op de tent slaat :-).

matroesjka-world

Citaat van: bliksems op za 09 feb 2013 - 14:59
er vallen nu vlokken ter grootte van sneeuwballen uit de lucht hier


Foto !!! haha overdrijven is ook een vak he?  :P

Maaruh... ik heb weer geluk he? Zeggen dat het niet meer hoeft en dan krijg je de volle lading !!
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

bliksems

Citaat van: matroesjka-world op za 09 feb 2013 - 15:03

Foto !!! haha overdrijven is ook een vak he?  :P

Maaruh... ik heb weer geluk he? Zeggen dat het niet meer hoeft en dan krijg je de volle lading !!
nee,want ik maak altijd sneeuwballen van 2 cm doorsnee;)
ooohhhhh nu sneeuwt het pas hard,gewoon echt vlokken van 5 cm,jjjjeeeses
nou ok,3 cm.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

KeesK

Hier in Zaandijk sneeuwt het gestaag door. Blijft nog niet echt liggen bij een temp van +0,5.

riddler

 :) Hier te Oostzaan (NH ) sneeuwt het nu flink door, het blijft ook liggen  ;D

Romigo

Citaat van: bliksems op za 09 feb 2013 - 15:05
nee,want ik maak altijd sneeuwballen van 2 cm doorsnee;)
ooohhhhh nu sneeuwt het pas hard,gewoon echt vlokken van 5 cm,jjjjeeeses
nou ok,3 cm.

Als je straks uitgegraven moet worden, dan horen we dat van jou?  :D

simonelgersma

Ik denk dat het op sommige plaatsen tot een beste sneeuwlaag kan komen doordat er weinig beweging zit in de atmosfeer en het activeren van het geheel. 

Powered by EzPortal