Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 246931 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk1976

Ik ben ook wel benieuwd. Ik zie wel steeds een dalende trend en dat er weer een PV split zit aan te komen, maar wat zou het kunnen worden?

Romigo

Citaat van: bliksems op do 24 jan 2013 - 21:55
eerst zeg je dat de nieuwe EC run aan het binnen druppelen is,terwijl die al 3 uur geleden uitgerunt is.
en nu zeg je ook nog eens dat je twijfelt of het wel de goeie pluim is?
hmmm...

Goedenavond bliksems.... ;)

Remy

Citaat van: Henk1976 op do 24 jan 2013 - 21:55
Ach, ik lach me helemaal ziek als we volgende week winter deel 3 krijgen. Al die mensen die denken dat het afgelopen is.
Zo denk ik er ook over,het kan nog ruim twee maanden los gaan met de winter in dit land.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jorentje1997


gilleeesss


WinschoterWeer

Citaat van: Giso84 op do 24 jan 2013 - 19:33
Een klein sneeuwbuitje als afscheid van de eerste goede winterperiode  ;D
Ik hoop persoonlijk dat de dooi voor een korte duur is want dit houdt een hoop insecten ook weg, in de lente-/zomerperiode.

We moeten gewoon weer afwachten op wat het weer gaat brengen, volgende week weten we gelukkig meer.
Weet je dat regen en vocht in de winter voor sommige insecten veel fataler is dan de kou? Hoorde ik afgelopen week nog van een bioloog.  ;) Zo leer je nog eens wat, dacht ik bij mezelf !  ;D

stratocumulus

Hmm, net gelezen op onder andere [link to theweathercentre.blogspot.de]

Wat Jan hierboven eigenlijk al aangeeft, potentie voor terugkeer van de kou is er vanaf ongeveer 10 feb. Met een pv die de neigeng heeft om weer een split te vertonen! In de gaten houden dus en dan hopen dat de drukgebieden weer goed komen te liggen  8)

Deze winter heeft gezien de ontwikkelingen van de pv ( nu herstel, maar pv blijft relatief zwak) en de aanhoudende warmte advectie op hoogte en dus verzwakking ( opnieuw) van de pv de potentie om een grote te worden. Let wel, potentie...blijven volgen dus de komende tijd, het gaat erg spannend worden! Correct me. If i' m wrong.  ::)

WinschoterWeer

Citaat van: Civiccoupe op do 24 jan 2013 - 21:49
Och Jan je had p.t zijn hoofd moeten zien.  Glimlach van oor tot oor. (Ik ergerde me er gewoon aan ).
Kijk dan niet!  ;) Heb ik ook niet gedaan! Voelt heel bevrijdend ook!  :P

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henk1976

Citaat van: WinschoterWeer op do 24 jan 2013 - 22:21
Weet je dat regen en vocht in de winter voor sommige insecten veel fataler is dan de kou? Hoorde ik afgelopen week nog van een bioloog.  ;) Zo leer je nog eens wat, dacht ik bij mezelf !  ;D

Volgens mij kruipen die rotbeesten bij koud weer extra ver weg in huizen en de grond, en overleven dit. Oftewel, genoeg stekende en jeukende beessies om je heen.

MaikelNL

-2.2. Das nog te warm. Ik wil weer kokend water de lucht ingooien.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 22:29
Dadelijk de rest in een gifje



hehe Great.. Morgen in dronke toestand in de sneeuw naar huis :) als afsluitertje van de winter :) Mooi!!

ron12

Citaat van: MaikelNL op do 24 jan 2013 - 22:31
-2.2. Das nog te warm. Ik wil weer kokend water de lucht ingooien.
a ha dus jii veroorzaakt al die wolken,die ons al dagen teisteren ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MaikelNL

Citaat van: ron12 op do 24 jan 2013 - 22:38
a ha dus jii veroorzaakt al die wolken,die ons al dagen teisteren ;D

Haha! Ja. Nee, hier hetzelfde hoor. Al dagen geen zon gezien of heel even maar.

gilleeesss

Ik wou sneeuwstorm. maar zal regenstorm worden :( sorry mismaakt :( xDD

Hier gaat het richting -10°C Mooie afsluiter :)

gilleeesss

West belgie koudste plekje.. Meldingen van -13°C enzo in westhoek ;) hier -10°C

Jan van Ooijen

Hirlam komt met potentieel gevaarlijke kaarten. Eerst zal er neerslag gaan vallen in de vorm van sneeuw en daarna toenemende kans op ijzel aanstaande zaterdag. Zelf ben ik nog niet overtuigd van de sneeuwval in het zuidwestelijk deel van beide landen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Nieuwe CFS langetermijn model geeft alweer sneeuw en stevige vorst met ijsdagen tot half maart :P

Henk1976

Citaat van: jones op do 24 jan 2013 - 23:36
Nieuwe CFS langetermijn model geeft alweer sneeuw en stevige vorst met ijsdagen tot half maart :P

Tot half maart  :o. Let the iceage begin.... Ene persoon die moeilijke woorden twittert voorziet ook weer een inval van koude en zware sneeuwbuien in februari. Goh, die hadden wij niet zien aankomen.

Laat die winter maar komen. 8)

gilleeesss

Citaat van: Henk1976 op do 24 jan 2013 - 23:46
Tot half maart  :o. Let the iceage begin.... Ene persoon die moeilijke woorden twittert voorziet ook weer een inval van koude en zware sneeuwbuien in februari. Goh, die hadden wij niet zien aankomen.

Laat die winter maar komen. 8)

Tot nu toe is 2012-2013 een normale winter neem ik aan? 15dagen vorstperiode en sneeuw gehad :) . +/- he. En nog heel wat kansen in februari op een 'vuile' noordstroming ;)

Powered by EzPortal