Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 222667 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romigo

Citaat van: Romigo op do 24 jan 2013 - 14:38
Ik heb wel, dat de buienradar niet meer loopt op mijn computer. Heb Helga al getwitterd, dat er een storing is op de site van buienradar.  ;)

Typisch, nu ik er over schrijf...is het probleem opeens verholpen. Dus ik kan de site helemaal bekijken.

Romigo

Blijft het wolkendek vannacht ook gebroken, Jan? Hier in Putten, zoals te zien is op de kaart, bijna helemaal wolkenloos.

Jan van Ooijen

Citaat van: Romigo op do 24 jan 2013 - 14:42
Blijft het wolkendek vannacht ook gebroken, Jan? Hier in Putten, zoals te zien is op de kaart, bijna helemaal wolkenloos.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3497.msg45565.html#msg45565 :)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Als ik zo in de aanvoerrichting kijk, dan kunnen we hier in het NO weer opmaken voor een koude avond en wellicht ook koude nacht.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 14:38
Heerlijk die opklaringen


Hier wordt wel de kou goed vastgehouden door de wolken! het is echt f**ing KOUD :P
Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Heel het land weer in de vorst nu, Hoek van Holland een max gemeten van 0.8 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mochino

Net de 5 merentocht geschaatst en was prima te doen. Heb zn 200 meter moeten klunen. In de media word gezegd dat er mensen door het ijs waren gezakt, maar daar is helemaal niks van waar. Hoop sensatie.
Het was alleen zo druk dat er op een smalle sloot naar Wanneperveen wat water op het ijs lag, door de druk van het aantal mensen kwam er aan de zijkanten een laagje water van een cm om hoog. Dat was het enige, waardoor je een stukje moest klunen. Er waren immers ook zn 30.000 mensen.

Zeer geslaagde en leuke dag 8)

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 11:54
Mooie kansen einde eerste week februari, begin tweede week! (Helaas nog wel lange termijn)
Leuk dat H'tje boven Engeland, zien we niet vaak.
De winter is nog niet eens begonnen!


Marco uit Hangar 5

Citaat van: klimascepie op do 24 jan 2013 - 10:22
Temperatuur heeft weinig te maken met smelten van ijs. ..

euh.. pardon?!  Je praat echt poep hoor.. de toestand van de stof H2O  is toch echt hoofdzakelijk afhankelijk van de temperatuur.. Als ik de stekker uit het stopcontact trek van me vriezer dan wordt het na een tijdje toch echt een kletsnatte bende daarbinnen.. waar het natuurlijk ook pikkedonker is en de invloed van de zon 0,0 .

Valt me sowieso op dat je dingen met elkaar in verband brengt die kant nog wal raken.. Het valt mij juist op dat meteoconsult en KNMI het de laatste tijd toch redelijk goed hebben met hun verwachtingen. Het gaat volgende week dooien, hoe hard, dat zijn details, en daar hebben meteoconsult en KNMI ook helemaal geen uitspraken over gedaan. Van blunderen is dan ook totaal geen sprake.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

grizzrh

Doenrade, Limburg

MaikelNL

min 1.8 in de Achterhoek? Hier staat 0.1 op de teller.

Bacci

Heerlijk die zon, man van mij mag dit nog een paar weken doorgaan.

DSDLimburg

Puth: Hier is het vandaag weer eens een bewolkt, tempratuur -3 en een zwak windje. volgende week een weekje met wat tempraturen boven nul en s 'nachts rond nul. Nou zo erg is dat ook weer niet. De beer heeft een volle maag zullen we maar zeggen, nu is het alleen de vraag of hij nog wat zin heeft in snoep en of hij nog eens zo wil terug keren. :) 
seizoen 2018/2019

alaind86

Kan er zondag wel sneeuw vallen met zo`n hoge tempraturen in de bovenlucht?



Jan van Ooijen

Citaat van: alaind86 op do 24 jan 2013 - 15:55
Kan er zondag wel sneeuw vallen met zo`n hoge tempraturen in de bovenlucht?




Gaat nu meer om zaterdag ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Vomera

Citaat van: alaind86 op do 24 jan 2013 - 15:55
Kan er zondag wel sneeuw vallen met zo`n hoge tempraturen in de bovenlucht?



Je zou eerder zeggen ijsregen of gewoon regen. Vanaf 12 utc zal het boven nul worden op 2 meter

Marcellang

Citaat van: Vomera op do 24 jan 2013 - 16:07
Je zou eerder zeggen ijsregen of gewoon regen. Vanaf 12 utc zal het boven nul worden op 2 meter
Nou gewoon regen dus  8)
Maar ik betwijfel of dit een niet te (warm) rooskleurig beeld van de dooi aanval schetst op 1500 m. ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

alaind86

Citaat van: albalinda op do 24 jan 2013 - 16:15
Nou gewoon regen dus  8)
Maar ik betwijfel of dit een niet te (warm) rooskleurig beeld van de dooi aanval schetst op 1500 m. ;D
Het zal nog wel bijdraaien, anders is het een heel warme geslaagde aanval!

Marcellang

Citaat van: alaind86 op do 24 jan 2013 - 16:17
Het zal nog wel bijdraaien, anders is het een heel warme geslaagde aanval!
Kijk; op papier kan het allemaal wel, natuurlijk.
Zeker met zo'n mega L.
Maar ik vraag me af of het allemaal wel zo mega wordt :)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal