weerstation kopen

Topic gezien door 4369 bezoekers
Gestart door mike1131, zo 20 jan 2013 - 13:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike1131

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk weerstationnetje. Echter zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Mijn budget is +/- 100 euro. En de belangrijkste eis is dat de gegevens ( automatisch) op te pc te laden zijn om ze zo eventueel online te zetten. Is er iemand met ervaring van een weerstation in deze prijsklasse en kan mij adviseren?

grassiekuik

Ik lees meteen even mee. Ik zelf zit ook rond dit budget. Misschien tot de 150. Ik kwam toch zelf uit op de Alecto ws 5000 gezien deze gebruikt kan worden met de Cumulus software. Voor minder geld kan geloof ik de WS 4000 ook. Deze is uit mijn hoofd zonder UV meting

T_I

Bij het zoeken naar opties voor het koppelen van een raspberry pi aan een weerstation kwam ik veelvuldig een Maplin USB weerstation tegen. Die wordt echter alleen in de UK verkocht. Verder zoeken op 'WH1080', het typenummer dat ik ergens vond, leverde deze page op. Het weerstation is in verschillende uitvoeringen te vinden, vanaf 90,= tot 125,= in elk geval op ebay, amazzon.de en bij conrad.

Ik heb me een PCE-FWS 20 besteld, aangezien die kit met solar recharger kwam. Deze is < 100,= (net) gevonden en schijnt zeer bruikbaar te zijn voor de beginner. Voor mij was het belangrijkste dat het weerstation met de rpi moest kunnen samenwerken en dat ga ik vermoedelijk volgende week testen. (hij's onderweg)

Er schijnt ook een WH1081 en WH1090 te zijn, waarbij het station iets anders is, maar exact dezelfde sensoren worden geleverd. Aangezien het station voor mij een doorgeefluik is, voldoet de 'oude' versie hier prima.

Jumanji

De WS-4000 heb ik 2 jaar gebruikt en toen ging het van alle kanten fout... Barometer er als eerste uit...

Sinds 2 jaar heb ik de TFA Nexus naar volle tevredenheid in gebruik, eigenlijk ook een budget weerstation.
De opstart was wat lastig, omdat ik beperkt ben in de opstel mogelijkheden en transmissie van de data ca 10 mtr moet overbruggen en daarna door een dikke muur. Het was vooral even "trial and error" in het begin, echter toen alles juist stond is het gaan rapporteren als een zonnetje.

Stuur data door naar Awekas en Weather underground, via WSwin met een direct link, dit alles verloopt ook zonder problemen.
Kan dit station dan ook van harte aanbevelen...

Oxize

Hoor van 2 soorten merken met datalogger goeien dingen en dat zijn Davis Weerstations of Oregon Scientific WMR weerstations.

Met andere merken heb ik geen ervaring. Met bovenstaande kan zowel beginners als professionele datalogsoftware gedraait worden.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal